Gå til innhold

Kulturo: Danner supergruppe


Mewsique

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei det er ikke bare du som er lei alt dette "stolt av å være norsk".

Jeg har møkklei og samfunnet har prøvd å prente inn denne stoltheten så lenge jeg kan huske.

Det funker ikke når det ikke er noe helhetlig å være stolt over, bare masse middelmådig vissvass.

 

Magne Furuholmen er flink. Det gir meg uansett ingen grunn til å være stolt.

 

Det er heller lite å være stolt av i Norge. Vel vi kan være stolte av naturen kanskje, men den er jo bare tilfeldig at den er som den er og ikke tar vi spesielt godt vare på den heller. Kulturen kanskje, men er det ikke strengt tatt mer ukultur i Norge enn kultur?

Nåtidens kultur er jo omtrent å sende et kodeord til et nr for så å få hete damer på mobilen.

 

Jeg synes vi har mer å skjemmes over enn å være stolte.

Norge er et helkommersielt samfunn der enkeltindividet i liten grad tar ansvar for eget liv men bare går rundt som zombier. De fleste surfer bare på mainstreambølgen og tenker i liten eller ingen grad gjennom de liv vi lever.

 

Jeg skjemmes av å være norsk og jeg synes ikke vi nordmenn er spesielt intelligente vesen i tilleg til at vi er overlønnede middelmådige arbeidere. Alt vi tar i blir til møkk/søppel og vi er ikke spesielt verdiskapende.

Vi er rett og slett bare forbrukere i et byråkratisk samfunn.

Vi henger oss opp i bagateller isteden for å ta oss av de viktige oppgaver og spørsmål.

 

Det må finnes noen dypere aspekter i livet enn å forbruke varer i stor skala, gå på jobb, spise, gå på do, sove.

 

Jeg setter det kanskje litt på spissen, men dagens Norske samfunn er virkelig ille.

Det er nok noen flinke artister, forretningsfolk, sportsutøvere, osv fra Norge, men det men det kan ikke godtgjøre den slette holdningen og levesettet til gjennomsnittsnormmannen.

 

Vi nordmenn bør våkne opp og gjøre noe, fosilt brennstoff er ikke en utømmelig resurs, det er ikke fornybar energi.

Hva skal vi leve av i morgen? Det går ikke an å bare forbruke, vi må skape noe også.

 

Slik har det vært i Norge i hele min levetid, vi har ikke noe å være stolte over, derfor bruker vi enkeltinvivider - i dette tilfellet Magne Furuholmen - for å skjule vår vederstyggelighet.

 

Nå må det snart være nok.

Lenke til kommentar

Jeg antar at 99 av 100 personer over en viss alder vet hvem Magne Furuholmen er, ergo sier det seg selv uten at man skal putte inn noe ufortjent norsk selvgodhet.

 

Vi er tross alt på tampen av 2000-tall ikke 1980-årene med "normenn er født med ski på beina" og det er "typisk norsk å være god".

 

Jeg trodde vi var kommet litt lenger, men vi er tydeligvis ikke det.

 

Jeg har mitt eget lille utsagn som passer i de fleste sammenhenger.

"Det er typisk norsk å være idiot."

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...