Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hvilke stønader etter samlivsbrudd?


Anbefalte innlegg

Nei, jeg gjorde faktisk ikke det.

 

Det er fult mulig at det er forskjell fra forskjellige kommuner også når det gjelder det der, for det er jo mange NAV-ansatte som heller følger boka enn vettet.

 

Det er ingen regler ved sosialstønad som tilsier at man ikke kan eie hus mens man får støtte. Sosialstønad er ment å være midlertidig, så de kan ikke ruinere deg mens du får stønadene ved å be deg selge alt du eier og har. Så da er det isåfall ditt nav-kontor som har feilinformert deg. Ellers må du nok komme med en lovtekst for at jeg skal tro det du sier..

 

Det spiller liten rolle.

 

Jo, det spiller en rolle. Tjener man ingenting på å selge så skal man ikke det. Hadde TS sittet med et digert hus som det nesten ikke var gjeld på hadde saken vært en helt annen. Da hadde hun vel selv skjønt at hun måtte selge. Når man ikke sitter igjen med overskudd på hussalg pga gjeld, og samtidig har avdragstørrelse som er den samme som vanlig leiepris, er det opplagt ingen grunn til å selge leilighet, og nav krever det heller ikke, da de faktisk klarer å komme til samme konklusjon de også.

 

 

Jeg kjenner en kar som fikk stønad fra NAV, over flere år så klarte han å spare opp ca 100 000 kr, og når nav fant ut av dette så ble han nektet noen form for stønad på ett år i og med at han hadde oppsparte midler.

 

Oppsparte midler er selvfølgelig ikke lov å sitte med samtidig som man mottar stønad! Sosialstønad skal være siste utvei, har man sparepenger så trenger man ikke sosialhjelp.

Dette sier seg selv...

 

Og til slutt: Slutt og forvirr TS med ting som ikke har rot i virkeligheten. Hvis du mener noe i denne tråden er feil, så kom med dokumentasjon på regelverk eller rundskriv, istedet for å gi TS flere bekymringer hun ikke trenger.

Endret av Heidi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og til slutt: Slutt og forvirr TS med ting som ikke har rot i virkeligheten. Hvis du mener noe i denne tråden er feil, så kom med dokumentasjon på regelverk eller rundskriv, istedet for å gi TS flere bekymringer hun ikke trenger.

 

Jeg prøver ikke å forvirre henne, og du kan godt lete selv etter dokumentasjon. Google ftw!

 

Jeg ville heller rådet henne å dra til sitt sosialkontor og spurt om hva hun skulle gjort, som jeg sa, så er det store forskjeller fra forskjellige NAV-kontor, og en nedbetalt leilighet kan bli sett på som oppsparte midler i og med at det er penger å hente.

Lenke til kommentar

Jeg ville heller rådet henne å dra til sitt sosialkontor og spurt om hva hun skulle gjort, som jeg sa, så er det store forskjeller fra forskjellige NAV-kontor, og en nedbetalt leilighet kan bli sett på som oppsparte midler i og med at det er penger å hente.

 

Som jeg skrev i en av mine første innlegg også, "da må du gå på sosialen". Stort sett får man møtetid for å sende inn søknad om sosialstønad.

 

Hun har nevnt tidligere at leiligheten ikke er nedbetalt, da hun måtte kjøpe ut eksmann. Jeg forholder meg til info som er gitt her i tråden, hadde leiligheten vært gjeldsfri hadde saken vært en annen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...