Gå til innhold

Akambrukerenes bilder - Oktober 2012


Anbefalte innlegg

3 bilder til fra Spania-turen min.

 

Først et bilde fra hagen til svigers der nede. "Diger rød blomst", er alt jeg vet om den. :p:)

8049980107_0fe1a02b7a.jpg

 

Fjelltopp med sky på

8049980017_0a939a0f65.jpg

 

Fjell i byen Calpe

8049980047_af861831fb.jpg

Her blåste det så voldsomt den dagen at selv om jeg sto 50 meter fra stranda, så fikk jeg bittesmå dråper med saltvann på fronten av objektivet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skarvatnet!

 

Et av Moldes mest brukte utfartsområder ligger faktisk like over kommunegrensen i nabokommunen Fræna! Området heter Skaret og her ser du et utsnitt fra Skarvatnet som ligger like nedenfor Skarstua.

Et yndet rekreasjons-/turområde hele året. I umiddelbar nærhet ligger en stor hoppbakke, Skarbakken! Bare et steinkast unna, på Moldesiden, ligger et Skianlegg som f.eks. blir brukt til NM på ski... Vis a vis ligger også en Travbane....

Rundt Skarvatnet er det fint opparbeidede turveier som også leder videre i et storslagent turterreng for både kort-/lang-/og toppturer det være seg til fots eller på ski.

Når så Moldes alpinanlegg heller ikke er så langt unna, ja da kan en skjønne vi har nok av muligheter.... (Og da har jeg ikke nevnt mulighetene som nærheten til sjøen også gir for Moldes vel 24500 innbyggere)....

post-251380-0-68202700-1349287058_thumb.jpg

Nikon D7000 og Nikon AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70mm f/3.5-4.5G IF ED

Brennvidde: 24 mm

Lukkertid: 1/400 s

Blender: f/10

ISO: 200

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fargepalett!

 

Høstfargene er utrolig sterke og fine i overskyet vær. Her et inntrykk fra "bakgården" vår, bare en ca. 5-10 minutters gange fra utgangsdøra!!!

Øverlandsvatnet heter vannet vi ser her, og lengst bak skimter vi linkmasta like ved Varden, et kjent utsiktspunkt over Molde!

Nylig opparbeidede gangveger fører oss langt innover i terrenget, og akkurat denne helt opp til toppen av et fjell (Tusten)ikke langt unna!

Vedlikeholdet av turveiene er det Moldemarkas Venner som står for. All ære til disse ildsjeler......

Det er meldt fint og varmt vær til helgen, så da blir det "ut på tur" igjen.... Gleder meg allerede!! Oktoberværet har startet mildt og fint, så dette lover bra for fortsettelsen (ligger på 10°C og opp mot 18°C nå om dagene).... :)

post-251380-0-25427200-1349377391_thumb.jpg

Nikon D7000 og Nikon AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70mm f/3.5-4.5G IF ED

Brennvidde: 52 mm

Lukkertid: 1/320 s

Blender: f/9

ISO: 200

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...