Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sovepiller? Erfaringer?


Klossmajoren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke kjøp ifra utlandet. Det er som regel useriøst, dyrt og ulovlig. Imovane f.eks er bare drøyt 2kr stykket uten blå resept. Jeg tar for tiden Imovane (Zopiclon) for innsovningsproblemer. Men alle slike medikamenter er vanedannende og fører til toleranse, så man bør bare ta dem når det absolutt trengs. Snakk med legen din.

 

 

Nettop, vel, jeg trenger noe som virkelig får deg inn i dyp søvn, finnes det noe for dette?

Lenke til kommentar

sleepingtabletsonline faktisk xD Hørtes jo lovende ut.

 

Dra til lege om du har problemer med og sove , Det er ikke noe idiotproblem og det blir ofte tatt alvorlig , Mangel på søvn kan føre til velig mange psykiske og fysiske plager og om du ber legen skrive ut noe som gir deg knock out får du nok det, Har ei venninde som spurte om det og hu fikk ganske kraftige saker.

Endret av Eriksendrul
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er det disse gjør. De "bedøver" sentralnervesystemet og tar du for mange så har de rusende effekt. De hjelper både for innsovning og for å sove gjennom hele natten. Jeg har ikke hatt noen bivirkninger ennå hvertfall.

 

 

og de kan fås uten å måtte ha resept? I så fall, hvor kan man få tak i slike? Apotek1?

Lenke til kommentar

Du vil ikke få utskrevet sovemedisin uten noen som helst spørsmål. Selvfølgelig vil legen sjekke litt for å se om det faktisk er et behov for slike medisiner.

 

Bestilling online er et lotteri, og du vet aldri hva tablettene du får faktisk inneholder. I tillegg kan du få problemer dersom det stoppes i tollen.

Lenke til kommentar

Imovane er ikke så farlig, brukte de fast i lang periode etter at jeg var på FN tjeneste i Bosnia. Var mye uten søvn den første tiden etter tjenesten pga heavy tanker/tungsinn. Var ikke det at det var så mye krig. Mer en påkjenning å se folk ha det veldig fælt og at de blir plaget av militsen osv.

 

Merket ikke så mye til det når jeg var ute annet enn på kvelden, men etter tjenesten var over så slet jeg med å sove hver natt.

 

Imovane var det lett å slutte med, men jeg gikk søvnløs i nesten en uke før jeg fikk sove. Så er ikke så mye at det er så fysisk avhengighetskapende etter normale doser. Men mer at man ikke får sove fast uken etter at man slutter.

 

Legen skriver ut imovane til alle uten å mukke, men valergan som også er vanlig er bare luremedisin, skal liksom gjøre deg trøtt men det tror jeg er mest placeboeffekten. For de fungerer hverken på meg eller andre jeg kjenner.

 

Edit: Og så er det viktig å vite at man får sinnsyk dårlig smak i munnen dagen etter en imovane, det er vel muligens med hensikt for å unngå at folk spiser de hver dag.

 

Det går vel under Opiat-etterligning også, så om man øker inntaket så er det nok viss fare for avhengighet/abstinens.

Endret av Wolfkiller
Lenke til kommentar

Har brukt Imovane og Stilnoct til å hente meg inn igjen etter perioder hvor døgnrytmen går åt skogen. Sistnevnte er mye bedre, du slipper den dårlige smaken, men de er kanskje litt heftigere også. I alle fall er tilstedeværelsen noe redusert dagen etterpå, man har ikke noe i trafikken å gjøre, men man har i hvert fall sovet. Er nok ikke noe problem å få resept så lenge ikke legen aner ugler i mosen. Kanskje litt i letteste laget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heyhey! =)

 

Leter etter sovepiller, og ser på en utenlandsk side, og jeg lurte på om noen vet noe, eller har erfaringer om noen av disse du finner på siden:

 

http://www.sleepingtabletsonline.org/

 

Alle tilbakemeldinger mottas med stor Takk! :)

 

Si du blir aggressiv eller depressiv når du ikke får sove....

Dersom du blir tilbudt Vallergan, sier du at du har hørt det ikke virker.

 

Da får du de sterke sakene, men pass på at du ikke spiser flere enn en om gangen da, for mye er ikke bra for deg vet du.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Seroquel er jo antipsykotisk, han har da ikke noe behov for det. Dessuten har seroquel en drøss bivirkninger på de fleste mennesker, meg innkludert. Jeg bruker de ikke lenger.

 

Nei Stilnoct eller Imovane er gode sovemedisiner som mange bruker, det er få bivirkninger bortsett fra at man blir litt trøtt om morningen, men man får sove.

 

Seroquel og andre antipsykotiske blir man jo sliten av, pluss alt annet som det fører med seg. Men man bruker det selvfølgelig hvis det trengs. Selv går jeg på Zyprexa har bivirkninger de også. At man blir sliten, men var de som funket best på meg.

 

Seroquel ble jeg SINNSYKT deprimert av og sliten av å spise.

 

 

Jeg mistenker at trådstarter er mer etter å ruse seg, siden han/hun ser etter shady nettsider.

 

Dersom man absolutt skal ruse seg på noe annet alkohol, så er jeg så utradisjonell at jeg anbefaler Cannabis isteden, ja jeg vet det ikke er lovlig, men det er sunnere og enklere å ha med å gjøre enn å rote med piller og bli avhengig eller noe.. Å bestille piller på nett er farlig og mer ulovlig enn å skaffe seg litt cannabis. Du vet aldri hva de pillene de selger inneholder, det kan være du bestiller Stilnoct og får rottegift.

 

Jeg bruker ikke Cannabis/hasj selv men har brukt det når jeg var ung, og etter alkohol så er det bare det jeg vil anbefale om man vil ruse seg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...