Gå til innhold

Førsteinntrykk av Final Fantasy XII (PS2)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ingen tvil at de aller fleste kommer til å kose seg med dette, FF-fan eller ikke. Det triste med FF12 er at det mangler selve kjernen i det som kjennetegner FF-spillene, en engasjerende historie. Det er ikke det at historien er dårlig, men i forhold til andre FF-spill, blir dette bare middelmådig. "Magien" av det å spille man kjenner igjen i de andre FF-spillene, føler jeg har blitt borte.

 

Jeg har fullført spillet og har skrevet litt om meningene mine i et eget emne;

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...2entry7944922

Endret av Looper87
Lenke til kommentar

Som andre påpeker blir hver karakter litt for "lik" en annen på XII, det syns jeg blir feil. Der syns jeg X gjorde en god jobb, ved f.eks Yuna var nerd i white magic, mens Auron blir en en "fighter" dude.

I hele min FF-karriere har jeg alltid valgt bertene til å være healers, men dette har liten vits nå, for alle stiller på lik linje igrunn :(

 

Jeg savner kortspill i nyeste XII, syns den i IX var ganske fett!

 

Trådstarter: Syns det blir helt feil at du bruker ord som "livbringende drikk" og "helbredelsestrolldom". Det blir bare for teit!

Du kan i det minste bruker mana-potion, eller aller helst ether!

Lenke til kommentar
Trådstarter: Syns det blir helt feil at du bruker ord som "livbringende drikk" og "helbredelsestrolldom". Det blir bare for teit!

Du kan i det minste bruker mana-potion, eller aller helst ether!

7945880[/snapback]

Verken "mana-potion" eller "ether" er gode, norske ord. Det man da må spørre seg, er om det finnes gode norske oversettelser, og det gjør det.

 

Hvis jeg skulle bruke FF-sjargong for alt i omtalen ville den fort bli uforståelig for folk uten et forhold til disse begrepene. Det burde være opplagt at vi ønsker å skrive for alle, ikke bare for FF-tilhengere. :)

Lenke til kommentar

Det ville vel bli det samme som å skrive omtale av WoW og si "jeg PvPa i et raid hvor jeg aggroa alt for masse, jeg hadde god dps men tok for mye dmg, men takket være en priest ble jeg ressa når jeg døde".

 

Ikke at jeg vet hva som står der, tok noen forkortelser utav løse lufta som jeg har hørt rundtomkring. Men poenget er nå at om jeg skulle lest noe slik hadde jeg ikke skjønt en dritt.

 

Så fint at gamer.no holder seg "on the safe side" og "fordummer" det litt slik at alle skjønner det fremfor at de skriver slik at bare hardbarke FF fans skjønner det.

 

Har foresten planer om å kjøpe FF XII, mye takket være dette førsteinntrykket. Creds til skribenten for en godt skrevet artikkel.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...