Gå til innhold

Dungeons and Dragons - La os forme en gruppe! ( Vær så snill!... )


Anbefalte innlegg

utrolig at det fins så få DnD tråder her på diskusjon! :O

utrolig gøy spill, vi spiller som regel ukentlig ^^ ble akkurat selv ferdig med å være DM etter nesten ett halvt år som det :) var gøy det men ser utrolig fram til å være spiller igjen :D

 

Vi begynte med 4e men så tenkte vi at vi like så greit kunne prøve dnd next playtesten, og jah det er ganske gøy! synes det var mye lettere å sette seg inn i enn 4e og core mekanikken kan fort bli ganske mye bedre enn det jeg synes 4e er ^^

 

har vært heldig med at jeg har en rekke kompiser som var interessert / hadde en gruppe å spille så bare ble det til ukentlige sessions hehe :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ettersom det er et svar fra 1 juli så er det ikke verdens verste nekro :p

 

Men jeg har også lett en stund etter en gruppe som spiller D&D eller RPG tabletops, har aldri hatt muligheten for å prøve men har alltid ønsket en gjeng som spiller.

 

Husker ikke å ha sett noe spesielt kontakt info eller sammenkomster i Outlands i Stavanger, er ikke verdens mest utgående person heller hehe.

 

Bor i Sandnes, så om noen spiller i sandnes \ rogaland \ stavanger eller regionen, hadde vært kjekt å fått vært med en gang å prøvd :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det er noe av dette kommentarer invitasjonen fortsatt åpen, jeg er ganske ny på D & D, men jeg er alltid ivrige etter å Lear og for å bli med i en gruppe i nærheten hordaland, selv om mi norsk er ikke alltid det beste jeg kan håndtere mysef bedre i engelsk enn i norsk .

fra Halsnøy i nærheten av Husnes, lagret på veien til bergen

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...

Det kan godt være at Roll20.net er et veldig godt alternativ til dem som sliter med å opprette grupper her inne :-)

Utenom det er jeg enig i at jeg synes det er rart at det er så lite miljø for DnD her på Diskusjon.no, og jeg lurer på hvor norske holder til? Jeg er ganske overbevist om at det er et marked for norsk DnD (Eller Pathfinder i mitt tilfelle, som jeg har gått over til). Her i Kristiansand er det i hvert fall fem forskjellige grupper som jeg vet godt om, og det er fordi det gjerne er en person eller to som krysser på noen vis. Selv er jeg med i tre forskjellige grupper nå, og det er en person i hver gruppe som er med i den siste. Så i praksis to personer. Det vil si at jeg ikke har forsøkt å finne flere grupper i det hele tatt, og den jeg hadde da jeg posta her sist, er oppløst og spredt til flere andre, men det har jeg ikke oversikt over.
Men det tok meg én tur til Outland som er den lokale butikken her, for å komme inn i alle disse gruppene. Min erfaring er altså at det er den beste plassen å gå. Og jeg tipper at jeg ikke overdriver når jeg gjetter at det i hvert fall er 50 individuelle grupper, i Kristiansand, selv om det bare er ren gjetting. Det er bare at det er vanskelig å finne et nettverk her. Det er liksom ikke en egen plass med "rollespill for normenn", på en måte...

 

Men ja, jeg har også en egen gruppe, som er en sopihop av de gruppene jeg allerede er med i, samt to spillere som ikke er i Kristiansand, som driver på Roll20.net, og det er rett og slett et utmerket verktøy, spesielt for DM.

Dersom du ønsker å virkelig forberede en session, kan du lage så mange detaljer du bare orker, samtidig som du også kan lage en campaign på sparket, med bare tegninger, på samme måte som man kan gjøre rundt bordet med bare ruter, feks.

Jeg synes Roll20 er helt genialt, spesielt hvis du liker å forberede deg. Og det flyter vanvittig bra :-) Jeg anbefaler alle som muligens har vurdert å kanskje titte på noe online-aktig, å sjekke Roll20. Det er rett og slett veldig bra! Og det går faktisk fint an å bruke bare som en ressurs når man sitter hjemme sammen også, for eksempel ved å bruke kart på TVen og slikt! Ved å ha en player view på TVen og en DM som har en tablet eller PC til å styre det hele, er det rett og slett genialt som virkemiddel selv i en helt vanlig setting :-)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ettersom det er et svar fra 1 juli så er det ikke verdens verste nekro tongue.png

 

Men jeg har også lett en stund etter en gruppe som spiller D&D eller RPG tabletops, har aldri hatt muligheten for å prøve men har alltid ønsket en gjeng som spiller.

 

Husker ikke å ha sett noe spesielt kontakt info eller sammenkomster i Outlands i Stavanger, er ikke verdens mest utgående person heller hehe.

 

Bor i Sandnes, så om noen spiller i sandnes \ rogaland \ stavanger eller regionen, hadde vært kjekt å fått vært med en gang å prøvd smile.png

 

Jeg og en kammerat spiller for tiden D&D - The Legend Of Drizzt samt andre rollespill som Descent - journeys in the dark v2. Jeg bor i sandnes om det fremdeles skulle være ønskelig å bli med å spille.

 

Har flere spill som: Tsuro, The last night on earth, Dixit, Zombie/Space/Pirate Flux, Gloom og Summoner Wars.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Eg har en gruppe som driver med D&D 4e i Ålesund. Vi har spelt D&D 4e i rundt et halvt år. Vi bruker roll20.net, så det er ikkje noken begrensinger når det gjelder geografi. Altså alle kan bli med uansett kor dei er. Vi bruker for det meste norsk. Har ikkje noe imot engelsk. Vi har nå 5 medlemer som er aktive. Viss noken har lyst til å bli med så har vi en grupe på facebook. Den heiter "Fedora & Dragons"(namn kan endrast). Bare søk etter den på facebook. Så skal eg sjå om eg får lagt dokke til.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Drar opp igjen denne gamle tråden.

 

Er det noen som har lyst til å lose meg gjennom en runde, veldig sugen på å få testet ut D&D, har aldri spilt det før...

 

Roll20 høres ut som en god løsning, ser veldig greit ut.

 

Eg og dreg opp igjen denne tråden i håp om å finne andre å spele med. Har vore lysten til å prøve dette lengje, så hadde vore moro og fått til ei gruppe! Roll20 virkar supert, ettersom geografi kan bli eit stort problem.

Lenke til kommentar

Anbefaler å sjekke ut Fantasy Grounds, finns på steam, GM må vel ha betalt versjon mens spillerene kan nøye seg med gratis versjon. Gjengen bruker dette nå etter at vi gikk bort ifra D20pro.

 

Spillinga i Fantasy grounds går mye raskere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg ønsker å organisere en D&D 5th edition gruppe som møtes ca. 1-2 ganger i måneden i Oslo. Dette er et lavterskel tilbud da ingen erfaring er nødvendig og det er faktisk å foretrekke at spillerne har liten eller ingen erfaring fra før av, da GM er rimelig fersk han og  :wee: 

Hva kreves av deg?

 

Ingenting i utgangspunktet. Regler vil bli forklart underveis i spillet og man kan velge mellom pregenererte karakterer eller lage sin egen i henhold til 5th edition PHB/Basic rules (tilgjengelig på nettet). Man kan rett og slett bare møte opp. Men det er noen selvfølgeligheter jeg ønsker å nevne. Du må ha normale sosiale antenner og hygiene. Hvis man har sagt at man kommer, men uforutsette ting skjer slik at man ikke kan likevel, så si ifra. Det er full forståelse for at ting kan komme i veien, men å gi resten av gruppen heads up er bare vanlig folkeskikk  :) I tillegg må jeg sette en 18-års aldersgrense da alkohol kommer til å nytes. Hvis det er viktig for noen så kan jeg nevne at jeg selv er i slutten av tyveårene.

 

Når og hvor?

 

Det blir bestemt fra kveld til kveld avhengig av når folk kan. Men det er viktig at man til vanlig kan sette av en 2-3 timer på kvelden 2-4 dager i uken slik at vi har litt å velge mellom. Med det så mener jeg at hvis du bare kan én spesifikk tid, én dag i uken så kommer det til å være veldig vanskelig å finne en tid som passer alle.

Avhengig av spillerne så kommer det til å ta ca. 3-5 kvelder å gjennomføre den første modulen. Det er ingen møteplikt. Hvis man etter den første kvelden finner ut at dette ikke var noe likevel så er det helt greit.

Hvis dette høres interessant ut så send meg gjerne en PM. Spørsmål kan også sendes eller postes i denne tråden.

Endret av Icenor
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg ønsker å organisere en D&D gruppe i Arendal/Grimstad som treffes et par ganger i måneden. Jeg flyttet nettopp hit så jeg leter etter litt folk å spille med. Vi er allerede 3 personer, men jeg ønsker gjerne å bli 3-5 personer til. Jeg er DM, så det trengs ikke å tenkes på. Det er bare å melde interesse via PM. Vi spiller 5th-edition forresten. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fortsatt liv i tråden?

Lurer på om det er no DnD grupper i Akershus området? Helst Nes-Lillestrøm strekka. Går det tog dit, går det greit. Er en ganske så stor nybegynner av DnD, spilte det én gang med noen bekjente som ikke lenger bor i nærheten. Kjenner at jeg syntes det var virkelig gøy, og skulle gjerne fortsatt med DnD, dog da jeg har hverken bøker, ikke engang character sheetn til gamle karakteren min, så har jeg ikke det store grunnlag til å danne egen gruppe for å si det sånn.

Hmu om det er noen i nærheten, dragon age kan bare holde meg tilfredsstilt så langt..
 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...