Gå til innhold

Selge pc pris?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja skjermkortet er helt klart stor flaskehals, tror AMD R9 280 er vestlig bedre kjøp for 1000 kr hvis du er heldig å få tak i noe slik.

Men nå er vel kanskje prisen jeg skrev litt optimistisk. Siden ryzen er blitt såpass billig spørs det om det er særlig marked for slik, særling når det ikke er K cpu en gang.

Lenke til kommentar

Sånn jeg vurderer det:

Prosessor + hovedkort + kjøler: 1200 kr

Skjermkort: 300 kr

HDD: 0 kr

RAM (antar det er 2x 2GB + 2x 1GB): 50 kr

Kabinett: 100 kr

Strømforsyning: 100 kr

 

Totalt: 1750 kr

CPU er ikke K-variant, og kan derfor ikke overklokkes, det trekker ned bruksverdien betraktelig.

Skjermkortet er håpløst utdatert.

SSD-er på 1TB er nå kommet ned i levelige priser, "ingen" vil ha en 500GB HDD lengre.

Strømforsyningen er antageligvis ikke spesielt attraktiv for kjøpere med mindre det er en Corsair AX-modell eller tilsvarende high-end.

6GB RAM er knapt brukbart for desktop-bruk i dag, Chrome-baserte nettlesere spiser lett opp halvparten alene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sånn jeg vurderer det:

Prosessor + hovedkort + kjøler: 1200 kr

Skjermkort: 300 kr

HDD: 0 kr

RAM (antar det er 2x 2GB + 2x 1GB): 50 kr

Kabinett: 100 kr

Strømforsyning: 100 kr

 

Totalt: 1750 kr

Kabinett 100 kr? Hvor enkelt er det å få tak i kabinett til den prisen?

Nå er vel LED lys på kabinetter svært holdbare så vil jeg vil si kabinett er fraktisk den delen som faller mist i verdi med untakk av brukerskader. Så med mindre det er veldig herpet tviler jeg på folk ikke er særlig sparsomme der.

 

Strømforsyningen tja kan jo vurdere hvor lenge en PSU er beregnet å vare finnes de som gir 5-7 års granti. Med untakk av CX serien til consair og andre kina PSU så burde de holde en del år. Så man fint kan øke prisene der litt? Men kommer jo litt ann på hvor delene er kjøpt har man kjøpt ting som bedrift eller småe firmaer som amentio eller andre konkursbo spørs vel om delene har særlig verdi når de ikke har reklamasjon lengere.

 

Men det som er vanskelig med bruktsalg er hva slag garanti\reklamasjon man kan forvente, for det har jo også betyding hva folk vil betale. Normaltsett burde man gi 3-4 måneder reklamasjonstid før kjøper eventuelt må vurdere å kjøpe eller bytte deler.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

For PCer med 3770 og GTX680 er det sannsynligvis ikke snakk om at det er innenfor reklamasjonstid for komponentene. 

 

Så lenge den booter fint, og du ikke opplever tull med blåskjerm vil alt mellom 1.500-2.500 være en OK pris. 

Skal du ha mer, må du sannsynligvis være heldig med kjøper, lyve i annonsen, være svært tålmodig eller en kombinasjon av disse. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...