Gå til innhold

Vannskader på tastatur - PC funker enda?


999922

Anbefalte innlegg

Heihei! Klarte å få vann med oppvaskmiddel på PC'ens tastatur (har en Lenovo Yoga 900). Selvfølgelig gikk tastaturet helt amok kort tid etter. Skrudde maskinen av og la den "på tørk" i noen timer, testa den ut, også funka selvfølgelig ikke tastaturet. Blant annet så fungerte CAPS LOCK-knappen som Tabs istedet. Så, da la jeg den på tørk igjen og lot den ligge i 24 timer. Skrudde PC'en på etter 24 timer og alt virka som det skulle, men etter en time så var den tilbake til å ikke funke igjen. Nå hadde også touchpaden fått kjørt seg, i tillegg så var det slik at om jeg trykte på å få åpne Chrome for eksempel så åpna den et nytt vindu istedet for å få frem det vinduet som allerede var åpent. Dette skjedde med både touchpaden og ved bruk av touch-skjermen, så var ikke utelukkende et problem med touchpaden. 

 

Så jeg la den på tørk i 24 timer til. Og nå funker alt igjen! Men, det jeg lurer på er om det kommer til å gå tilbake til å ikke funke som sist gang? Har dere noe anelse om hvorfor den funker også bare herper seg opp igjen? Bør jeg bare håpe på det beste eller skal jeg ta den til reparasjon? I så fall hvor mye vil reparasjonen koste? Henvende meg til Elkjøp idag og de sa at prisen fort kunne komme opp i 4000, men har sett høyere beløp bli nevnt på forumet her. Om reparasjon skulle ha vært tilfellet vet dere om noen gode verksteder i Bergen og omegn? Takk takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med en gang du tilsetter noe annet enn bare rent vann på tastaturet - så er det å be om trøbbel. Mange stoffer (kanskje spesielt klissete syltetøy) tørker aldri opp, og har dessuten en fantastisk evne til å klistre seg fast i støv etc slik at det blir en salig røre nede på kretskortet.

 

Kan også være at tørket salo har andre elektriske egenskaper når den varmes opp, og som gjør at tastaturet virker en stund før det blir trøblete igjen.

Lenke til kommentar

Ligger vel noe kliss på et eller flere steder der det ikke burde ligge. Om du er heldig er det så enkelt som å åpne den og rengjøre tilkoblinger og flater, om du er uheldig er det permanent vannskade som ikke kan bøtes uten bytte av deler. 

 

Det er ikke noe elkjøp eller vi kan svare på uten å utfordre James Randi's 1M$ paranormale utfordring.

 

Jeg ville sett etter en guide for hvordan du tar maskinen fra hverandre og vurdere om det er noe du kan prøve selv, eller evt. betale noen du kjenner til å prøve.

Lenke til kommentar

Det er umulig å si om det går bra etter en væskeskade. Selv om det tørker opp, så kan det dannes irr eller rust over tid. Maskinen kan fungere 100%, men kan plutselig få noen merkelige feil. Men om det skjer, og om det tar uker, måneder eller år vet ingen...

Så jeg bare tar det som det kommer? Hahahaha

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...