Gå til innhold

Trenger denne ny strømforsyning?


Anbefalte innlegg

Tenkte å oppgradere en litt eldre PC'en med hvertfall en HD på 2 TB( eller mer) , og muligens noe annet. Skjermkort, nye minnebrikker. Er ikke sikker.

Men bør jeg få en større strømforsyner da, feks på 750 W?
Den som er der er på 500 W.

Er der noe sted man kan se hvor mange watt en PC bruker?
 
Her er en liste over det som er i PC'en, hvis det sier noe. :

post-12139-0-54154800-1533417093_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Via cooler master sin kalkulator dreg systemet du kjører i dag ca 255W, så du har rikelig til overs for både ny disk, minnebrikker og skjermkort, ser også at strømforsyninga di har både ein 6+2 og ein 6-pins PCI-connector så med mindre du planlegger å gå for dei aller heftigste skjermkorta så har du ganske stort spelerom i forhold til å bruke den strømforsyninga du har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for info og link :)

Beregnet på den siden, og kom opp i 319W . Når jeg la til alle komponenter som kan bli aktuelle, fikk jeg dette resultatet:

post-12139-0-74485500-1533455002_thumb.jpg


Det står en anbefaling til strømforsyner under. Det er vel samme som denne hos Cdon.
Er den OK og vil passe i såfall? Gi meg gjerne andre anbefalinger hvis det er bedre. Lite støy har en betydning.



 

Lenke til kommentar

Takk for info og link :)

 

Beregnet på den siden, og kom opp i 319W . Når jeg la til alle komponenter som kan bli aktuelle, fikk jeg dette resultatet:

 

attachicon.gifresultat.jpg

 

 

Det står en anbefaling til strømforsyner under. Det er vel samme som denne hos Cdon.

Er den OK og vil passe i såfall? Gi meg gjerne andre anbefalinger hvis det er bedre. Lite støy har en betydning.

 

 

 

 

Den koster det samme hos komplett, så hadde kanskje heller kjøpt den der, skulle det være noe så er ikke CDON kjent for å ha god infrastruktruktur på kundeservicen sin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du liste over komponentene du vil sette inn?

 

Godt spørsmål. Valgte bare noe større og satte inn( i tillegg altså), uten at jeg vet i det hele tatt om det blir det.

Men la til disse greiene.

 

Minnebrikker: 2 x 16GB DDR3

 

Skjermkort:  AMD Radeon HD 7850

PS. Det skjermkortet som er, er et  AMD Radeon HD 6550( er ikke oppgitt, for det er integrert i hovedkortet)

Det sto egentlig ikke blant valgene, så jeg valgte et 6570 i stedet der. Regner med det ikke er særlig forskjell.

 

HD: SATA 10K RPM 

 

Blue Ray spiller

 

2 vifter 120 mm

 

Det blir sikkert ikke så mye, men bedre å ta i litt ekstra enn motsatt tenkte jeg. Det holder vel kanskje med den jeg har likevel? Det er jo ikke så mye over.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Godt spørsmål. Valgte bare noe større og satte inn( i tillegg altså), uten at jeg vet i det hele tatt om det blir det.

Men la til disse greiene.

 

Minnebrikker: 2 x 16GB DDR3

 

Skjermkort:  AMD Radeon HD 7850

PS. Det skjermkortet som er, er et  AMD Radeon HD 6550( er ikke oppgitt, for det er integrert i hovedkortet)

Det sto egentlig ikke blant valgene, så jeg valgte et 6570 i stedet der. Regner med det ikke er særlig forskjell.

 

HD: SATA 10K RPM 

 

Blue Ray spiller

 

2 vifter 120 mm

 

Det blir sikkert ikke så mye, men bedre å ta i litt ekstra enn motsatt tenkte jeg. Det holder vel kanskje med den jeg har likevel? Det er jo ikke så mye over.

Den GPUen trekker 125W, ser den ikke er over 100W i tester. Jeg tipper Pcen din maks kommer til å trekke 250-300W. Det er ingen grunn til å ha 750W PSU. Alle som skal anbefale PSU sier alltid en god del høyere enn faktisk strømtrekk. Har PC med GTX 960 og i5 og den er ikke i nærheten av å trekke 500W. HD, BR, vifte, RAM trekker forsvinnende lite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...