Gå til innhold

Er jegerprøven vanskelig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har vert rundt om i ulike våpenbutikken og prøvd og få tak i ett våpenskap, men har ikke råd til og betale 3500 kr nå og ingen tar imot deposium eller noe sånt, så kan ikke søke om våpen fordi dem ikke vill gi ut en kvittering på att eg skal kjøpe det, må betale 3500 kr for det, veit dere noen internett side som tar imot deposium på våpenskap? skal kjøpe det, men gidder ikke og betale 3500 kr for ett våpenskap om eg ikke engang får det godkjent.

Du trenger ikke å forelegge dokumentasjon på at du har våpenskap for å få godkjent våpensøknaden...

Lenke til kommentar

Men nå står det vel ikke politi i buskene og sjekker ammoen til folk som drar ut på jakt heller, da. Det er vel mere en moralsak for den enkelte jeger å ikke la ammo liggende som ødelegger naturen og dyrene som spiser den i etterkant?

SNO har kontrollører som anmelder bruk av bly, man blir da anmeldt for brudd på våpenloven og mister det man har av våpen.

De kan jo selvfølgelig ikke være overalt til enhver tid, men der de sjekker så er de nøye.

Blt forurenser forresten ikke i naturen, jeg har ikke kilden på det for handa men det fantes ingen holdepunkter for akkurat den påstanden.

Bly er forøvrig på tur å bli godkjent igjen i Norge, det tar jo selvfølgelig altfor lang tid som alt annet av slike saker...

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...