Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kommunikasjon mellom foreldre og deres voksne barn


Anbefalte innlegg

Hallo. Dette er min første post her på forumet. Jeg har flere ganger kommet til dette forumet i søk på google for henvisninger til ting jeg har lurt på. Responsen på innlegg er veldig god og jeg håper det blir bra respons på denne posten/tråden også. Jeg er en kar på 23 år, student og bor ikke hjemme. Det er derimot ofte at jeg er hjemme i helgene for å være med mine barndomsvenner som ikke er så lett tilgjengelig når jeg ikke er hjemme. Selv om det er snakk om 2-3 dager i uken så oppstår det stadig nye diskusjoner som utagerer til krangel mellom meg og min mor. Flere ganger har det endt med tårer både for meg i rent frustrasjon eller sinne, og fortvilelse hos min mor. Min mor har god utdannelse og er høyst oppegående i sin tenkning, mens min far er en veldig rolig person som helst skygger unna diskusjoner og bruker hevet stemme for å fremheve sitt poeng. For at jeg skal kunne få gode innspill her føler jeg at det må presenteres et lite scenario for hva som kan utspille seg: