Gå til innhold

Irriterende lyd fra strømforsyningen


Anbefalte innlegg

Jeg har en Corsair HX620 som har en irriterende lyd, her er en video som viser lyden:

http://www.youtube.com/watch?v=e2uoajMvoIw

Lyden kommer når jeg spiller av videoer på youtube. I videoen stopper lyden noen ganger, det er når jeg pauser videoen på youtube. Lyden kommer også når jeg holder ned taster på tastaturet, men den er litt lavere da.

 

Lyden kommer fra PSU, det er jeg 99.9% sikker på.

 

Noen som vet hva det kan være?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Klikkelyden kommer av at PSU'ens spenningsregulator gjentatte ganger slår av og på strømmen.

 

Noe hindrer PSU fra å levere strømmen til hovedkortet slik at det bare lager slik klikkelyd om og om igjen.

 

Så, enten er ikke hovedkortet skikkelig jordet (skjekk at du har avstandsskruer på alle nødvendige steder) eller så er det dessverre defekt.

Lenke til kommentar

Er hovedkortet defekt evnt?

 

Sitter som det skal med riktige skruer, så det er jeg trygg på.

 

Takk for gode svar her :)

 

PS: maskinen fungerer jo, men det kan kanskje forklare enkelte BSOD jeg har opplevd? Riktig nok ikke opplevd etter en Intel driver oppdatering. Kom engang her om dagen, men da hang Chrome noe veldig og fikk BSOD pga SATA.

Endret av andylove
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd to andre PSU'er i maskinen og de har ikke samme lyd. Maskina fungerer også helt normalt og er helt stabil.

 

Hvis det hadde vært feil på hovedkortet ville det vel vært lignende lyd i all PSU'er?

Finnes det noen måter å teste hovedkortet på for å være sikker på at det ikke har feil?

 

Vurderer å prøve å få byttet PSU'en på garantien, den har 5 års garanti, har fremdeles 6 mnd igjen på den. Men vil være sikker på at det er noe feil først.

Lenke til kommentar

Det kan også være kulelagrene i strømforsynerne.

 

Noe dere begge kan skjekke først:

  1. Skjekk om skruene til viften er skikkelig strammet.
  2. Hvis du kan, ta ut PSU'en fra kabinettet og sett den slik at den står oppreist, press ned/trykk oppå der viften er, og se om klikkingen stopper for noen sekunder. Hvis den gjør det er det viften og må leveres inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...