Gå til innhold

Sony Xperia Tablet Z


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk d.d. siste oppdateringen til 10.31.A.0.244.

 

Så en anbefaling til alle som stadig vil laste over filer

f.eks fra PC eller mobil, aktiver WiFi-tilkobling for filoverføring,

er greit beskrevet i manualen i avsnittet:

Slik overfører du filer med medieoverføringsmodus via Wi-Fi.

Da slipper en kabeltilkoblinga.

 

La oss med en gang erkjenne at Sony ikke har noe skikkelig

program for filutforsker/filbehandler/explorer. Derfor anbefaler

jeg fra Play-sjappa: Astro Cloude & File Manager og kost på

noen kroner for Astro File Mgr Ad Free (key), da slipper en

reklamen.

 

Så til cemik, dersom du skal benytte SD-kortet mye anbefaler jeg først forannevnte. Om du oppretter nye album/filer på SD-kortet fra forannevnte eller fra filbehandleren på Windows-PC (lar seg sikkert også gjøre fra utstyr som har Epleskrott-logo) så går det like greit, kopier så ev. filer over til SD-kortet.

Og så har jeg kikket litt på de første 2 spørsmålene, var forresten litt artig å finne nye bruksmåter.

 

Cemik # 1:

 

Lydfilene har du først lagt over på SD-kortet via forannevnte muligheter, så:

Innstillinger > Lyd > Standard varsel > Lydsymbolet på toppen helt til høyre > Bla nedover i Artister til du finner den ønskede mappen

> Tast på den ønskede lydfilen for å åpne denne > Den spilles da av og vises som valg i menyen > Tast Fullført.

Nå burde du ha fått den ønskede varsellyden.

 

Cemik # 2:

 

Lydfilene har du først lagt over på SD-kortet via forannevnte muligheter, så:

Åpne WALKMAN > Velg Min musikk på toppen til venstre > Åpne Album

> Åpne ønsket lydfil.

 

Alternativ 2 til dette spørsmål:

Åpne Astro File Manager > I menyen til venstre velg sdcard1 > Åpne ønske Album > Tast ønsket lydfil og du får spørsmål:

Fullfør med Spotify (dersom innlagt) eller WALKMAN - besvar spørsmål om Alltid eller Bare en gang >

Nå burde den ønskede lydfil/melodi bli spilt.

Endret av almeli
Lenke til kommentar

Men Dustin er vel trygg? Jeg har bestillt fra Dustin.

Får håpe det, men dem driver og med import.

sendte mitt i retur med angrerett å klaget. dem burde skrive at det ikke går å få i europeisk region. kunne f.eks ikke se på VGTV fordi det ikke var lovt å vise norsk innhold i utlandet !

 

cdon.com altså..

Endret av Tommyeen
Lenke til kommentar

Hvordan merker jeg om den jeg får i posten er "riktig"?

Alt ser fint ut.. men når du slår den på så kommer du i en sånn "start" skjerm hvor du skal velge tekst norsk bokmål osv osv.. og det får du valgt, men så kommer du til " Velg region" og da fikk jeg kun valget om USA, Canda , Mexico. normalt skal du kunne velge hele Europa der.. altså Norge om du vil.

 

så hold meg oppdatert, spendt ;)

Lenke til kommentar

Nå har nettbrettet kommet, Jeg fikk velge både norsk språk og norsk region, uten problem. Dustin sin versjon ser ut til å være riktig.

 

Jeg skriver dette på min nye Tablet Z.

Funker enda bedre enn ventet.

Flott :) ingenting er bedre enn det. der du kunne velge norsk region kunne jeg som sagt kun velge usa,canada, eller Mexico :)
Lenke til kommentar

Tommyeen og Mannen med ljåen.

 

Jeg har 4G brett med 16GB minne og dersom jeg sjekker:

Innstillinger > Om nettbrettert (nederst) > Modelnummer SGP321.

 

Det brettet fra CDOon har det et annet modellnummer, for dersom en ser på denne:

http://www.gsmarena.com/sony_xperia_tablet_z_lte-5255.php

helt på toppen så er det forskjellige nr, Og dersom en og sjekker Ebay-annonser på samme siden

viser bl.a. engelske utgaver SGP321GB,

Lenke til kommentar

Nå har jeg vært ute i båten i hele dag, og brukt Z´en som sjøkart.

I sollyset måtte skjermen stå på fullt, ellers ser den nesten avskrudd ut.

På full lysstyrke funket det brukbart.

 

Batteriet funket akseptabelt, men kunne selvsagt vært bedre.

 

Ting som irriterer meg:

Bruker laaaang tid på å lade batteriet.

Hvis den står på med lys i skjermen, tappes batteriet, selv om den lader.

Jeg vet ikke om batteriet tappes langsommere med laderen i, men det tappes.

Lenke til kommentar

Blir litt skeptisk når jeg ser hva du skriver Mannen, det er jo elendig om batteriet faktisk tappes fortere en det lar seg lade...

 

Leter selv etter et nettbrett nå, har akuratt fått tvillinger, så det blir litt bale å drasse med laptoppen rundt. Samtidig som det er lettere å sitte med et nettbrett i hånden mens spedbarnet ligger på brystet eller noe :)

 

Så i mitt tilfelle så virker det ganske praktisk med dette brettet kontra konkurrentene med tanke på at det tåler søl.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Batteriet har jo brukbar levetid, så det bruker endel timer på på tømme seg helt.

 

Hvis jeg trykker på powerknappen så skjermen skrus av, begynner batteriet å fylles igjen.

Det var med skjermen på full styrke jeg opplevde at batteriet sank mens det ladet, men når jeg slo av skjermen, begynte det å stige igjen.

 

Når jeg bruker den til sjøkart, er den jo påskrudd med skjermen på full styrke sammenhengende i timevis.

Det er neppe nødvendig til ditt bruk.

Lenke til kommentar

Dersom en ser på spesifikasjoner, Batteriet er på 6000 mAh, lader som fulgte mitt brett gir max 1500 mA, teoretisk korteste ladetid ca 4 timer, men det er kun i teorien. Sony har i sine Z-produkter lagt inn software som hele tiden overvåker ladeprosessen med sine originalprodukter. Hvem har ikke lest om skrekkeksempler om billigladere som tar fyr. Og vær så sikker på at Sony har lagt inn betydelige sikkerhetsmarginer i sin ladeovervåkning, slik at den forannevnte teoretiske ladetid kan antakelig fordobles.

Praktisk ladetid på mitt brett er fra 25%>100% kapasitet ca 5 timer. Det er fort gjordt å kanskje sammenlikne ladetiden på en mobiltlf, og så glemme at de har betydelig mindre batteri, kanskje fra 1600>3000 mAh.

 

Med tanke på forannevnte ladestyring så bør en ha dette i baktanke ved lading under bruk. Prosessen kan kanskje ligge på vedlikehold ned til 60% batteri og så kjøre opp ladeeffekten slik at det nærmer seg fullt batteri igjen, slik vil det gå opp/ned hele tiden lader er tilkoblet. Så dette fenomenet skal være slik, ingen grunn til å være skeptisk synes jeg.

 

En annen side er å sammenlikne med en bil f.eks. vinterstid da alt mulig av elektrisk og elektronisk utstyr er i bruk, og at en kanskje kun kjører småstrekk. Laderen i bilen, altså dynamoen klarer da ikke gi tilstrekkelig strøm til både forbruk og batteriladning, resultat er etter et tidsrom så er bilen tom for strøm og vil ikke starte.

Endret av almeli
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...