Gå til innhold

Min Mening Om Creative ZEN Vision:M


Anbefalte innlegg

Her står det hvordan man fjerner lydsperra:

 

How to remove European Volume Cap

 

1| Download the latest American firmware update (currently v1.30.02 download here)

 

2| Detach the Zen Vision:M player from your computer, and ensure that the unit is off.

3| Slide the Power switch towards the Power icon and hold the switch in the Power On position.

4| Push the end of a pin-like object (for example, a straightened paper clip) into the reset hole, press gently and remove.

5| Release the Power switch when the Creative logo appears. The Recovery Mode appears and has these options:

* Clean Up (Performs a disk scan on the player's hard disk, it will not affect music files)

* Format All (Formats the players hard disk - Note: all contents will be lost)

* Reload Firmware (Reloads the Operating System on the Zen. Select this option ONLY if there is a firmware available to reload.)

* Reboot (Reboots the device).

6| Select reload firmware

7| Once done connect the player to your pc and run the American firmware upgrade

8| Leave it to do this and reboot, then rebuild, and voila all done

 

Funnet her: http://www.epizenter.net/e107_plugins/foru...070.0#post_1077

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her står det hvordan man fjerner lydsperra:

 

How to remove European Volume Cap

 

1| Download the latest American firmware update (currently v1.30.02 download here)

 

2| Detach the Zen Vision:M player from your computer, and ensure that the unit is off.

3| Slide the Power switch towards the Power icon and hold the switch in the Power On position.

4| Push the end of a pin-like object (for example, a straightened paper clip) into the reset hole, press gently and remove.

5| Release the Power switch when the Creative logo appears. The Recovery Mode appears and has these options:

* Clean Up (Performs a disk scan on the player's hard disk, it will not affect music files)

* Format All (Formats the players hard disk - Note: all contents will be lost)

* Reload Firmware (Reloads the Operating System on the Zen. Select this option ONLY if there is a firmware available to reload.)

* Reboot (Reboots the device).

6| Select reload firmware

7| Once done connect the player to your pc and run the American firmware upgrade

8| Leave it to do this and reboot, then rebuild, and voila all done

 

Funnet her: http://www.epizenter.net/e107_plugins/foru...070.0#post_1077

6098562[/snapback]

Hm, virket litt vel avansert... Kan kanskje vurdere det om jeg noen gang begynner å høre dårligere, men akkurat nå plages jeg ikke av lydsperra i det hele tatt :p

Lenke til kommentar
Det lurer jeg også på?  :hmm:

 

Hehe. For det første så tviler jeg på at man kan høre forskjell på 128 og 198 Kbit på denne spilleren. For det andre så er de fleste sangene jeg har lagt inn 198 Kbit =)

6098642[/snapback]

Prøv å forandre equalizer-settingene. Jeg hørte skurring på et par sanger med rimelig høyfrekvent vokal når jeg brukte rock som equalizer-setting, men den forsvant når jeg skiftet til normal.

Lenke til kommentar
Det lurer jeg også på?  :hmm:

 

Hehe. For det første så tviler jeg på at man kan høre forskjell på 128 og 198 Kbit på denne spilleren. For det andre så er de fleste sangene jeg har lagt inn 198 Kbit =)

6098642[/snapback]

Prøv å forandre equalizer-settingene. Jeg hørte skurring på et par sanger med rimelig høyfrekvent vokal når jeg brukte rock som equalizer-setting, men den forsvant når jeg skiftet til normal.

6098653[/snapback]

Men justerer jeg slik at alt står på det laveste eller i midten, blir ikke lyden noe særlig.

Lenke til kommentar
Her står det hvordan man fjerner lydsperra:

 

How to remove European Volume Cap

 

1| Download the latest American firmware update (currently v1.30.02 download here)

 

2| Detach the Zen Vision:M player from your computer, and ensure that the unit is off.

3| Slide the Power switch towards the Power icon and hold the switch in the Power On position.

4| Push the end of a pin-like object (for example, a straightened paper clip) into the reset hole, press gently and remove.

5| Release the Power switch when the Creative logo appears. The Recovery Mode appears and has these options:

* Clean Up (Performs a disk scan on the player's hard disk, it will not affect music files)

* Format All (Formats the players hard disk - Note: all contents will be lost)

* Reload Firmware (Reloads the Operating System on the Zen. Select this option ONLY if there is a firmware available to reload.)

* Reboot (Reboots the device).

6| Select reload firmware

7| Once done connect the player to your pc and run the American firmware upgrade

8| Leave it to do this and reboot, then rebuild, and voila all done

 

Funnet her: http://www.epizenter.net/e107_plugins/foru...070.0#post_1077

Dette skal jeg prøve :cool:

Om jeg får det til da.

6098667[/snapback]

 

 

Edit: Nå har jeg rotet veldig mye, veet ikke hva jeg driver med jeg nå :no:

Endret av Rikkely
Lenke til kommentar

Det var ikke du som fikk meg til å rote det til Wildbill, det var min tullete hjerne som hadde en av sine blackouts :p

 

Ja, nå har jeg oppgradert til den amerikanske firmwaren og gjett hva?

 

 

Det Funket :yes: Min spiller er nesten fullkommen. Alt som mangler er det rensemidlet som jeg bestilte i sta (håper det funker)

 

 

Takk for hjelpen :love:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
går det ann å lage playlist i denne spilleren?? slik at hvis man har 5000 sanger så kan man ta ut 200 og legge de i en egen liste uten at spilleren oppfatter det som to sanger (slik at det blir registrert 5200 sanger)

6153551[/snapback]

Ja, det er veldig enkelt å lage playlists, enten du gjør det på PC'en mens spilleren er koblet til, eller du kan gjøre det inne i selve spilleren.

Lenke til kommentar

Nei det er ikke det samme, men det er noe dritt!

 

Jeg fikk de rense greiene fra claser'n. Det er noe av det værste jeg har vært borti.

for noe dritt. Alle ripene er synlige etter behandling. Så det hjalp ikke =(

 

Dessuten tror jeg at spilleren begynner å ta kvelden. Den har begynt å henge seg hele tiden, spesielt når jeg søker etter radikanaler. Alt bare fryser, jeg må trykke på reset-knappen for at den skal slå seg av.

 

Nå sender jeg den tilbake til komplett.no. Jeg må sikkert vente i 2-3 uker på å få den tilbake :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...