Gå til innhold

LeEco Le Pro 3


kimare

Anbefalte innlegg

LeEco har sluppet en telefon med fantastiske spesifikasjoner, til meget lav pris.

 

Viktigste spesifikasjoner

 

5.5” FHD

1080 x 1920 pixels

Corning® Gorilla® Glass 3

 

Qualcomm® Snapdragon™ 821 CPU

4/6GB RAM/32/64GB ROM

4070mAh Battery

Qualcomm® QuickCharge™ 3.0

Intelligent Fingerprint Scanner

NFC

 

16MP Rear Camera

8MP Front Camera

4K Video Recording

 

Nano SIM

802.11 a/b/g/n/ac

Dual-Band 2.4G + 5GHz

LTE band 3(1800), 7(2600), 20(800)

Bluetooth 4.2

NFC

 

177 grams

151.4 x 73.9 x 7.5 mm

Aluminum Unibody

 

eUI 5.8 UI Android OS, v6.0 (Marshmallow)

 

Pris er under $300 for 4/32gb og under $350 for 6/64gb. Ferdig importert betyr det priser rundt 3200,- og 3600,- noe som må sies å være akseptabelt for en telefon som kan matche Google Pixel XL på hardware.

 

Anmeldelsene er rimelig positive, men gir ikke stående ovasjoner.

LeEco Le Pro3: Stunning battery life and high quality keep me from ordering a Pixel

Brukeranmeldelse fra XDA.

 

Foreløpig er telefonen lansert i USA og det forventes lansering i India. Det er fortsatt usikkert om det vil være mulig å installere offisiell stock LeEco på kinesisk versjon. Men i følge XDA var det mulig å flashe offisielle rom på tvers av markedene på forgjengeren LeEco Max 2.

 

Siste offisielle rom til kinesisk versjon x720

 

Gaid for flashing

 

Uansett finnes en grei oppskrift på hvordan man klargjør kinesisk versjon med Google Play og kvitter seg med plagsomme kinesiske varsler her.

 

https://youtu.be/UtJWmzoBINc

Endret av kimare
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en på vei, ble sendt for 2 dager siden. Men transporttiden fra kina er svært variabel, alt fra 1 uke til 5 uker, så får se når jeg får den.

 

Eneste negative jeg finner er at kameraet er langt dårligere enn andre toppmodeller i mørke omgivelser. Samt at den ikke har hodetelefonutgang, så man må ha en overgang fra usb-c porten for å koble til hodetelefoner.

 

Har sett på LeEco tidligere, men har skippet de pga batteristørrelse (<3000mAh mens Xiaomi har hatt >400mAh f.eks).

 

Ett annet tips om folk vil ha en kurant kina telefon som har 800MHz 4G er LeEco Le 2 X527 (må være X527 modellen da denne støtter 800MHz 4G, de andre gjør ikke): https://www.aliexpress.com/item/100-Original-Letv-LeEco-Le-2-X527-international-version-Android-M-5-5-3GB-16-32GB/32751744908.html til under 180$ ( ca 1500,- + mva/gebyr ved import) gir den svært mye for pengene. Kraftig CPU og god byggekvalitet.

Lenke til kommentar

Greit med en på forumet å dekke erfaringer med dersom jeg ender med denne.

 

Stemmer ganske bra med mine observasjoner. Selv venter jeg på at geekbuying skal kansellere ordren med Redmi Note 3 SE. Gidder ikke å sitte med begge.

 

Hvilken versjon kjøpte du og hvor har du kjøpt fra?

 

Var ikke klar over X527, men absolutt et alternativ til RN3, selv om jeg nok hadde valgt Xiaomi om det stoff mellom disse. Mest grunnet batteri men også grunnet et mer modent os hvor man vet hva man får.

Lenke til kommentar

6gb/64gb - i gull. Ville helst ha sølv men den var mye dyrere og ikke på lager. Har den i flipcover uansett så betyr ikke så mye.

 

Kjøpte herfra: https://www.aliexpress.com/item/WV-Original-LeEco-Le-Pro-3-4G-Mobile-Phone-Letv-le-X720-Snapdragon-821-Quad-Core/32734609927.html

 

Prisen var 343$ når jeg bestilte, ser at prisen har gått litt opp nå.

 

Bestilte dette flipcoveret da det ikke har kommet nillkin til denne modellen enda: https://www.aliexpress.com/item/For-Letv-LeEco-Le-2-X620-Le-Pro-2-Le2-Max-2-X820-Le-Pro-3/32722858439.html

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Syntes det er for dyrt jeg med tanke på at det er Kina tlf bestilt fra Kina bye bye raklamasjon samt man får gode tlf i Norge til samme pris.. Spec er ikke alt hva med oppdateringer og hvordan er kamera feks? Hva med ettermarked man får jo ikke en skit igjen for de ved videresalg...

Endret av Jada-jada
  • Liker 1
Lenke til kommentar

6gb/64gb - i gull. Ville helst ha sølv men den var mye dyrere og ikke på lager. Har den i flipcover uansett så betyr ikke så mye.

 

Kjøpte herfra: https://www.aliexpress.com/item/WV-Original-LeEco-Le-Pro-3-4G-Mobile-Phone-Letv-le-X720-Snapdragon-821-Quad-Core/32734609927.html

 

Prisen var 343$ når jeg bestilte, ser at prisen har gått litt opp nå.

 

Bestilte dette flipcoveret da det ikke har kommet nillkin til denne modellen enda: https://www.aliexpress.com/item/For-Letv-LeEco-Le-2-X620-Le-Pro-2-Le2-Max-2-X820-Le-Pro-3/32722858439.html

 

Samme som meg det. Usikker på nytteverdien av 6gb minne, men med såpass liten prisforskjell er det like greit å velge den. Prisen er omtrent lik, kommer antakelig til å bestille herfra. Har noen kuponger og rabatter som presser prisen litt under $340.

 

Pent cover og minst like pent som standard etuiet til Nillikin, men det ser ikke ut til å ha kortplass. Med såpass stor telefon er det greit å droppe lommebok, da er 2-3 kortplasser greit å ha. Kjøper et kjedelig svart i lærimitasjon. Vurderer også skjermbeskytter, sikkert greit med denne typen slik at man slipper hvitekanter som man ser at de vanlige kan gi på telefoner med buet kant.

 

Syntes det er for dyrt jeg med tanke på at det er Kina tlf bestilt fra Kina bye bye raklamasjon samt man får gode tlf i Norge til samme pris.. Spec er ikke alt hva med oppdateringer og hvordan er kamera feks? Hva med ettermarked man får jo ikke en skit igjen for de ved videresalg...

 

Det er gode grunner til å være kritisk til import av telefon fra utlandet. Fordi det ikke er for alle, mtp tilpasninger og tap av reklamsjonsrett. For min del synes jeg prisen på denne kan forsvares.

 

SD821 med 6/64GB, stort batteri og alle norske 4G frekvenser koster 2800+mva, tilsvarende spesifikasjoner får man pt ikke i Norge. Det forventes av Google Pixel XL som ikke forholdvis nær i spesifikasjoner (4/32GB og litt mindre batteri) vil få en pris på 7000,-

 

Dvs at dersom telefonen svikter, og leverandøren nekter reparasjon, så kan jeg kjøpe tilsvarende telefon og fortsatt ikke betale mer enn jeg måtte gjort for en tilsvarende norsk telefon. Med bakgrunn i dette bekymrer jeg meg egentlig lite over tapet av reklamasjonsrett. Når det gjelder verditapet, tror jeg ikke nødvendigvis dette vil være større i kroner enn det hadde vært på en modell solgt i det norske markedet.

 

Jeg kunne selvsagt kjøpt en rimeligere med SD650/652 (ca 1200+mva) eller SD820 (1800+mva), dette hadde selvsagt gitt mer verdi og vært mer fornuftig, men av ulike årsaker tiltalte ikke de aktuelle modellene meg helt. Tilsvarende i Norge ville kostet inkl mva 4000,- eller 4500,-

 

Mitt kjøp motiveres av at jeg ønsker en telefon med gode spesifikasjoner med bra batteri, men jeg ønsker ikke å betale 5000+

Jeg er fullstendig klar over fallgruvene og de evt ulemper som kjøpet kan gi meg, og jeg er villig til å ta den risikoen som med bakgrunn i prisavslaget jeg får for tilsvarende telefon.

 

OnePlus 3 synes jeg personlig f.eks. ikke er et godt kjøp til 4000,- + mva, som den koster fra europeisk leverandør.

 

Så får vi se om jeg evt er fornøyd om noen uker og måneder.

Lenke til kommentar

Ikke overrasket i så fall, de har kommet nesten ut av ingenting til å prøve å konkurrere med Meizu/xiaomi som har eksistert lenge.

Kommer vel ikke helt ut av ingenting. Er vel som at Netflix plutselig skulle pushe toppspekkede telefoner til lave priser. Problemet er at de prøver å bli Tesla, Sky Sports, lager filmstudio og investerer i et TV studio samtidig. Jaja de finner vel ut av det.

 

Forøvrig er første LeEco Pro 3 ute på finn.no. litt dyr men hadde faktisk trodd den ville vørt priset høyere. Ved pruting ned til 3000,- er det vel greit. Har uansett bestilt selv og den på vei.

Endret av kimare
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk min i dag.

 

Førsteinntrykket er svært prositivt. Føles solid og fin, skjermen er god. Rask i menyer. Kameraet tar helt greie bilder i normal innendørsbelysning ihvertfall.

 

Er det noe som trekker ned så er det en del leeco programvare som er installert og ca alt krever at du lager en konto hos de osv for å komme inn i programmene. Finner heller ikke noen plass for å sjekke etter systemoppdateringer. Man kan velge norsk språk, men mye er ikke oversatt, så menyer/innstillinger er en miks av norsk/engelsk, dette er dog ikke noe som jeg bryr meg om da det ikke reduserer bruksverdien.

 

Spent på å få teste batteritiden og antennekvaliteten etterhvert.

 

53Gb ledig plass på telefonen, burde holde greit selv uten minnekortplass.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk min i dag.

 

Førsteinntrykket er svært prositivt. Føles solid og fin, skjermen er god. Rask i menyer. Kameraet tar helt greie bilder i normal innendørsbelysning ihvertfall.

 

Er det noe som trekker ned så er det en del leeco programvare som er installert og ca alt krever at du lager en konto hos de osv for å komme inn i programmene. Finner heller ikke noen plass for å sjekke etter systemoppdateringer. Man kan velge norsk språk, men mye er ikke oversatt, så menyer/innstillinger er en miks av norsk/engelsk, dette er dog ikke noe som jeg bryr meg om da det ikke reduserer bruksverdien.

 

Spent på å få teste batteritiden og antennekvaliteten etterhvert.

 

53Gb ledig plass på telefonen, burde holde greit selv uten minnekortplass.

Dersom du har norsk språk er jeg rimelig sikker på at du har en butikk rom. Legger du inn stock skal du få mulighet for å få oppdateringer OTA.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått testet telefonen litt mer.

 

På den positive siden har den helt fantastisk GSM og wifi rekkevidde, har enda ikke hatt en bedre telefon på det området.

 

På den negative siden så var ikke batteritiden så bra som forventet så jeg testet å lade den fra 0% til 100%

 

post-3674-0-40342600-1480276503_thumb.jpg

 

Ikke akkuratt imponerende med 2682mAh, så telefonen har nok bare 3k mAh batteri, ikke 4k som reklamen tilsier. Som en sammenligning så stoppet xiaomi redmi note 3 pro å lade på 3934mAh.

 

Det er normalt at man ikke når helt opp til angitt kapasitet, dvs 2-300mAh under er ganske normalt. men her er det ca 1300mAh under angitt som tyder på at batteriet bare er 3k mAh.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått testet telefonen litt mer.

 

På den positive siden har den helt fantastisk GSM og wifi rekkevidde, har enda ikke hatt en bedre telefon på det området.

 

På den negative siden så var ikke batteritiden så bra som forventet så jeg testet å lade den fra 0% til 100%

 

batteri.jpg

 

Ikke akkuratt imponerende med 2682mAh, så telefonen har nok bare 3k mAh batteri, ikke 4k som reklamen tilsier. Som en sammenligning så stoppet xiaomi redmi note 3 pro å lade på 3934mAh.

 

Det er normalt at man ikke når helt opp til angitt kapasitet, dvs 2-300mAh under er ganske normalt. men her er det ca 1300mAh under angitt som tyder på at batteriet bare er 3k mAh.

Dette er både overraskende og skuffende. Batteriet var en viktig grunn til at jeg valgte denne. Samtidig har flere rapportert om over 7t SOT noe som neppe hadde vært mulig med 3000mha batteri. Kan de ha gått tomme for 4000mha batteriet og satt inn 3000mha for å unngå stans i produksjonen?

 

Har bestilt en batteri tester som denne. Aktuar det er noe lignede du har brukt. http://www.aliexpress.com/item/32647679322/32647679322.html

Har du lagt ut din måling på xda eller le sitt eget forum for å sjekke om det er andre som har tilsvarende funn?

 

Venter fortsatt på min. Selger sendte kjapt, men siste spor fra Aliexpress Shipping/ Pos Malaysia

China - Norway

[-]Departed from transferring country

2016-11-13 14:39:06

Lenke til kommentar

Er samme måler som jeg har.

 

Skal teste igjen på ny neste gang jeg lader med en annen lader (som kun støtter 5V ut), da det kan virke som om QC 3.0 ikke gir korrekt avlesing siden spenningen varierer mellom 5 og 12V ut.

 

Sendingen er utlevert.

23.11.2016 17:12  

Sendingen er ankommet Extra Klepp St..

23.11.2016 08:51 4357 KLEPP STASJON  

Sendingen er sendt fra avsenderland.

12.11.2016 23:40 SINGAPORE S06, Singapore  

 

Slik er min sporing, så du burde få den snart.

 

Ser prisen hos omtrent alle selgere på aliexpress har gått opp til rundt 380$ nå for 6gb/64gb utgaven.

 

Min ble sendt med singapore post som jeg har gode erfaringer med før - ligger ganske stabilt rundt 14 dager, samme med postNL.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Har begynt å komme andre ting som ble bestilt etter LLP3, så forhåpentligvis er den nært forestående.

 

Fint om du kommer med oppdatering på batteritest, når du får gjort det.

 

Ellers er det kommet CM for de som vil roote. Er dessverre ikke aktuelt for meg, når jeg mister vipps og Tv2 sumo med "root".

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=3506234

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...