Gå til innhold

Nexus One Tråden [Google Android Mobilen]


Anbefalte innlegg

... Anroid market er ikke tilgjengelig i Norge uten å roote telefonen. ...

Jeg har sette dette, kan du forklare litt evt. peke på en forklaring. Er det kjøp gjennom Market som ikke fungerer? Funker gratis app.? Funker ingenting? Om/når kommer det? Det er ingen andre måter å enkelt skaffe seg apps på (ala. pakkeprogram)? osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som Zoro Sama sier: Alle betal-appsene i Android Market er fjernet (/ikke lagt til?) for oss i Norge. Resten av Market fungerer utmerket. Jeg vet ikke når betaldelen finner veien... Det er opp til den som lager apps hvordan de distribueres... En del selger kanskje også filer via internettsider ol. Alle aps er i form av en .apk - fil (alt er java). Disse kan installeres vi market, eller du kan installere dem manuelt ved å navigere (for eksempel med Astro file manager, som du får gratis på market) til fila med telefonen og kjøre den. Alt er så enkelt at pappa greier det (antagelig ikke bestemor...). Det du leter etter er i hvert fall *****.apk -filer.

Lenke til kommentar

Når det gjelder bilnavigasjon er det CoPilot Live som er ca. enerådene med offline kart. Det koster litt å skaffe programmet, men kartene ligger på minnekortet, så det er gratis i bruk. Du må ha versjon 8.0.0.517 eller senere for android 2.1. Jeg vet ikke om du får kjøpt det utenfor Android Market. Anroid market er ikke tilgjengelig i Norge uten å roote telefonen.

 

En kan kjøpe copilot direkte fra alk (produsenten). Jeg kontaktet de pr mail og spurte hvordan jeg kunne få kjøpt det utenfor market. Fikk følgende instruksjoner fra de:

 

Thank you for contacting CoPilot North America Technical Support.

 

Google currently only support paid applications distributed on the Google Market Place in the following regions but Google are adding new regions regularly.

- Austria

- France

- Germany

- Japan

- Italy

- Netherlands

- Spain

- United Kingdom

- United States

 

If your region is not on this list, a solution for you would be to purchase CoPilot 8 license for Windows Mobile on our website and transfer the license to your Android device.

 

To purchase CoPilot 8 license please visit the following web page http://www.alk.eu.com/buynow/copilot (Please note that CoPilot 8 license for Windows Mobile can be as well used on the Android devices. Please disregard 'For Windows Mobile devices only' as it needs to be corrected.)

 

After receiving a Product Key Code trough e-mail, you would need to follow the steps bellow to install CoPilot on your Android device:

 

1) SETTINGS

2) APPLICATIONS

3) On this screen you have UNKNOWN SOURCES. This has to be ticked. If it’s not ticked, then the APK install will fail.

4) Once ticked, press the BACK hardware button on the phone twice

5) Open up web browser on phone

6) Browse to http://www.alk.eu.com/copilotlive/androidinstall/

7) Download and install

8) Launch CoPilot and activate using your Product Key Code

 

Jeg har kjøpt copilot med scandinavia kartlisens til min Nexus, og kan bekrefte at det fungerer fint.

Endret av Spectre
Lenke til kommentar

Beklager så mye, men Jeg holder på å bli gal av orddelingsfeilene i emnetittel. Jeg ville vært overlykkelig hvis trådstarter hadde giddet å skrive "Nexus One-tråden [Google Android-mobilen]" med bindestrek, slik at min pedantiske natur blir dysset en liten stund til :-)

Lenke til kommentar

Hmm, noen andre med Desire rom? Får ikke 3G til å fungere, kun EDGE.dontgetit.gif Kjører vanlig APN innstillinger samt radio ERE36B.

 

Vurderer dog å bytte den i en N900. Men kjekt med fungerende 3G inntil videre.harhar.gif

 

3G funker fint for meg med Desire rom.

 

Hvilken operatør bruker du og hvor i landet holder du til?

 

Har selv testet N900 og den er ikke i samme klasse som Nexus One synes jeg.

Lenke til kommentar

Hmm, noen andre med Desire rom? Får ikke 3G til å fungere, kun EDGE.dontgetit.gif Kjører vanlig APN innstillinger samt radio ERE36B.

 

Vurderer dog å bytte den i en N900. Men kjekt med fungerende 3G inntil videre.harhar.gif

 

3G funker fint for meg med Desire rom.

 

Hvilken operatør bruker du og hvor i landet holder du til?

 

Har selv testet N900 og den er ikke i samme klasse som Nexus One synes jeg.

For mitt bruk er den det. HTC TP2 er mer mitt bruk enn N1 er, til og med. Hva andre synes bryr meg lite. thumbup.gif

 

Glemte selvfølgelig å legge til at jeg har Chess. Har prøvd:

Navn: Chess Internett

APN-Type: netcom

 

samt det som står på websiden deres, men fortsatt bare Edge. Hadde 3G i tidligere Alpha (3?)

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...