Gå til innhold

Crossover Games forbedres


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

# Half-Life 2 skal være spillbart igjen.

 

Au, er det sånt at enkelte spill som var støttet detter ut til neste update og en må enten ha en elder versjon kjørendes for et gitt spill eller vente og håpe på at det fungere i neste versjon?! Utrulig amatør messig hvis dette stemmer....

Endret av HWBruker
Lenke til kommentar
# Half-Life 2 skal være spillbart igjen.

 

Au, er det sånt at enkelte spill som var støttet detter ut til neste update og en må enten ha en elder versjon kjørendes for et gitt spill eller vente og håpe på at det fungere i neste versjon?! Utrulig amatør messig hvis dette stemmer....

 

Før WINE nådde versjon 1.0 var det nok slik, i relativt stor grad i selve WINE, og i langt mindre grad i de kommersielle produktene som baserer seg på WINE.

 

Nå som WINE er i versjon 1.0, legges det langt mer vekt på stabilisering, og slike problemer vil nok bli langt sjeldnere.

Lenke til kommentar
joda det blir en sånn betal for å spille greie , uten at de faktisk leverer spillet, bare mediumet som får det til å funke, blir som om windows skulle vært månedsbetalt.

 

CrossOver er såvidt jeg vet ikke en abonnementstjeneste, men noe du betaler for én gang.

Det er også billigere enn Windows, og om man ikke vil betale, så har man WINE (som ikke er like enkelt å få til å fungere, og som man ikke får support på.. men det funker da i mange tilfeller om man er villig til å legge ned litt innsats).

Lenke til kommentar

Ja, dette høres interessant ut.

 

Har nettopp Insatellert Ubuntu på en av hardiskene, men greier ikke helt å bestemme meg for om jeg skal formatere disken med Windows eller Linux. Dersom Dette gjør at Steam, tf2 (Som jeg ikke får til med WINE 1.0) og andre spill fungerer skikkelig, vil valget bli enklere.

 

Jeg er foreløpig helt nybegynner med Linux. Vil dette programmet gjøre installasjon av spill ca. like enkelt som på Windows?

 

 

PlayOnLinux er et alternativ til WINE? Koster det noe, og fungerer TF2 der?

Endret av madsc90
Lenke til kommentar
joda det blir en sånn betal for å spille greie , uten at de faktisk leverer spillet, bare mediumet som får det til å funke, blir som om windows skulle vært månedsbetalt.

 

CrossOver er såvidt jeg vet ikke en abonnementstjeneste, men noe du betaler for én gang.

Det er også billigere enn Windows, og om man ikke vil betale, så har man WINE (som ikke er like enkelt å få til å fungere, og som man ikke får support på.. men det funker da i mange tilfeller om man er villig til å legge ned litt innsats).

 

Hentet fra CrossOver's sider:

CrossOver Games

 

Every CrossOver Games purchase comes with 12 months of free Level 3 support and updates. Level 3 support covers installation and show stopping issues on problems reported against our supported games. After the free support term has expired, customers will still be able to download the latest update they were entitled to, but will not receive further updates or support.

 

 

Altså vil man slutte å få oppdatereinger og support når det har gått et år, men den nyeste versonen som ble sluppet før det ene året gikk ut, vil fortsette å fungere...

Lenke til kommentar
# Half-Life 2 skal være spillbart igjen.

 

Au, er det sånt at enkelte spill som var støttet detter ut til neste update og en må enten ha en elder versjon kjørendes for et gitt spill eller vente og håpe på at det fungere i neste versjon?! Utrulig amatør messig hvis dette stemmer....

 

Crossover Games 7.0 er i virkeligheten den første utgivelsen av Games, så å klage på at ting som funker før plutselig ikke funker holder ikke helt vann her :p Men HL2 skulle være støttet, noe som er grunnen til at det ble retta på. Spill som CS: S, portal, TF2 og andre Half-Life 2 Mods fungerte fortsatt, men det virket som om selve HL2 det var en bug med som gjorde at det ikke kjørte.

 

For den som lurte. PlayOnLinux er et gratis GUI til Wine som forenkler installasjon av en rekke spill og programmer. Jeg personlig vil si at PlayOnLinux er enklere i bruk en GUI'et til Crossover, men Crossover inkluderer proprietære løsninger som tilbyr bedre ytelse enn Wine.

 

Jeg jobber med en test av Cedega (inkl. ny beta-utgave) Crossover Games 7.1 og Wine nå, det har tatt litt tid grunnet problemer med drivere. Prøvde meg på en test med AMD 3870 og Geforce 8800GT, men grunnet driver problemer og andre småting har jeg falt tilbake til bare Geforce 7900GT som fungerer utmerket med alle tre løsninger, men som ikke akkurat er det mest spennende produktet. Men igjen er det Wine, Cedega og Crossover som står i fokus og ikke skjermkortene så :)

Lenke til kommentar
PlayOnLinux begynner å få en del script til ulike spill nå, jeg har bare så vidt prøvd. Dette kan hjelpe mot knoting og ser lovende ut på sikt.

Det er lett å skrive POL-skript takket være biblioteket av funksjoner som følger med, men så er det gjerne slik at skriptene er buggete og ikke tar hensyn til at det finnes flere land enn Frankrike. Dessuten er ikke skriptene noe annet enn kakebokoppskrifter. Den største fordelen er at man får flere Wine-prefiks (litt som GUI'et til Cedega).

Lenke til kommentar
PlayOnLinux begynner å få en del script til ulike spill nå, jeg har bare så vidt prøvd. Dette kan hjelpe mot knoting og ser lovende ut på sikt.

Det er lett å skrive POL-skript takket være biblioteket av funksjoner som følger med, men så er det gjerne slik at skriptene er buggete og ikke tar hensyn til at det finnes flere land enn Frankrike. Dessuten er ikke skriptene noe annet enn kakebokoppskrifter. Den største fordelen er at man får flere Wine-prefiks (litt som GUI'et til Cedega).

Jeg vet det. Om scriptene blir forbedret så tror jeg at dette kan være løsningen for mindre avanserte brukere.

 

Forresten så var det plagsomt at hver prefiks ikke bruker innstillingene til Wine med koblinger til partisjoner. Muligens er dette ordnet i en ny versjon nå.

Lenke til kommentar
# Half-Life 2 skal være spillbart igjen.

 

Au, er det sånt at enkelte spill som var støttet detter ut til neste update og en må enten ha en elder versjon kjørendes for et gitt spill eller vente og håpe på at det fungere i neste versjon?! Utrulig amatør messig hvis dette stemmer....

 

Crossover Games 7.0 er i virkeligheten den første utgivelsen av Games, så å klage på at ting som funker før plutselig ikke funker holder ikke helt vann her :p Men HL2 skulle være støttet, noe som er grunnen til at det ble retta på. Spill som CS: S, portal, TF2 og andre Half-Life 2 Mods fungerte fortsatt, men det virket som om selve HL2 det var en bug med som gjorde at det ikke kjørte.

 

For den som lurte. PlayOnLinux er et gratis GUI til Wine som forenkler installasjon av en rekke spill og programmer. Jeg personlig vil si at PlayOnLinux er enklere i bruk en GUI'et til Crossover, men Crossover inkluderer proprietære løsninger som tilbyr bedre ytelse enn Wine.

 

Jeg jobber med en test av Cedega (inkl. ny beta-utgave) Crossover Games 7.1 og Wine nå, det har tatt litt tid grunnet problemer med drivere. Prøvde meg på en test med AMD 3870 og Geforce 8800GT, men grunnet driver problemer og andre småting har jeg falt tilbake til bare Geforce 7900GT som fungerer utmerket med alle tre løsninger, men som ikke akkurat er det mest spennende produktet. Men igjen er det Wine, Cedega og Crossover som står i fokus og ikke skjermkortene så :)

 

Må si jeg stusser litt over at det ikke holder vann... lukter fanboi her.

Lenke til kommentar

Jeg prøver en trial av Crossover Games nå, og forløpig er jeg imponert;)

 

Installasjon av Steam gikk som en drøm (Windows -aktig installasjon. Huket av at jeg ville installere steam i et crossover games -vindu, så ble alt gjort for meg...). Sleit litt med å installere TF2 (Steam servers are too busy to handle your request), men fungerer nå via steambackup. Gleder meg til å sjekke om selve spillet også fungerer greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...