Gå til innhold

Spillere saksøker EA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vi betaler det dobbelte for nye spill så kva dei klager så voldsomt etter. EA er eit merkelig firma. Øke kvaliteten i spela er noke EA vertfall bør gjere. EA ødelegger så uendelig mange poteniselt veldig bra spill, som blir makkverk etter å ha blitt tatt under dei falma vingene til EA.

Lenke til kommentar
Hmmm, er ikke dette en sak for konkurranse tilsynet (om USA har noe slik?) og ikke privat personer? Forstår iallefall grunnen, siden det skaper monopol om ett selskap eier alle lisensene.

 

Jo, men de skjuler seg sikkert bak det at de er ikke utvikler men et publishing selskap. Og at de "hjelper" selskaper for at de skal få penger til å lage spillene....noe som er selvfølgelig BS siden EA har strenge regler og krav for hvordan spillet skal bli og gir ikke kunstner frihet.

Lenke til kommentar

Syntes det er bra at folk svarer til de pengegriske pengetilnærmingsmetodene EA har brukt her. Om det er en god grunn/sak vet jeg ikke helt, men personlig får jeg inntrykket av at EA setter ut flest mulig titler med lavest mulig kvalitet for å håve inn penger.

 

Og hvis alt i artikkelen stemmer, er det ganske så idiotisk oppførsel fra EA sin side. De vet de sitter på pengene, derfor gjør de som de vil..? :nei:

Lenke til kommentar
Only in America... :lol:

Ut ifra artikkelen syntes jeg det hørtes ut som en absolutt legitim grunn for et søksmål.

Men vet dere noe om det amerikanske konkurransetilsynet har vært koblet inn i saken?

 

Dette ser ut som en sak om såkalt rovprising. Det innebærer at en dominerende aktør setter prisene lavt for å skvise ut konkurrenter og deretter heve prisene til monopolpriser når konkurrentene er borte. SAS ble beskyldt for det samme i Norge i forhold til Norwegian, men Konkurransetilsynet i Norge tapte i retten.

 

Etter en rekke nederlag i domstolene tar omtrent ikke amerikanske konkurransemyndigheter i rovprisingssaker lenger. Grunnen er at det er så vanskelig å skille rovprising fra lave priser som følge av sunn, men hard konkurranse. Riktignok er EA en stor aktør, men dominerende i spillindustrien er det nok ikke (enda).

 

Jeg tviler på at det blir noen erstatning på disse gutta. For at EA skal bli dømt for rovprising, må de ha priset under enhetskostnader, noe jeg tviler på er tilfelle her. Dessuten må det bevises at EA vil dekke inn tapet ved å senere ta monopolpriser. Sikkert ikke lett å bevise det heller. Men det kan hende at de får noen kroner fra EA for å slutte å mase, ettersom slikt mas er kostbart for EA. Kanskje det er hele meningen.

 

Konsekvensen blir at EA får høyere kostnader, som i siste instans må dekkes av kundene.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...