Gå til innhold

Sony Ericsson vinner byungdommen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Svenske undersøkelser er vel ikke veldig interessante, da svenskene har et nærmest religiøst forhold til SonyEricsson.

 

Skal man trekke konklusjoner ut fra undersøkelsen, er det vel at i grisgrendte strøk, hvor behovet for mobiltelefon er størst, foretrekker man telefoner man kan stole på. ;)

Lenke til kommentar
Svenske undersøkelser er vel ikke veldig interessante, da svenskene har et nærmest religiøst forhold til SonyEricsson.

 

Skal man trekke konklusjoner ut fra undersøkelsen, er det vel at i grisgrendte strøk, hvor behovet for mobiltelefon er størst, foretrekker man telefoner man kan stole på. ;)

 

Tja. Ingen som sier at det er flest Nokiabrukere på bygda, bare at det er flere bønder som foretrekker Nokia enn by boere. Undersøkelsen sier vel ingenting om at det er et flertall på bygda som bruker Nokia, heller tvert om. Ettersom SE har 44% av markedet på bygda, vil jeg tro at Nokia også her må se seg grundig slått.

Dessuten er disse tallene meget interessante for oss Nordbagger, da vi er nesten identisk med vår kjære nabo i mobilvanene. Eneste folket som har et religiøst forhold til et mobilmerke, er vel folket øst for svenskene.

Nokia dominerer derimot u-landene, der man vet at analfabetismen er stor. Så alt har sin årsak ;)

Endret av poe
Lenke til kommentar

Dristig påstand, poe. Jeg har bodd et par år i Finland, og det uten å møte noen med en fanatisme til et mobilemerke i nærheten av hva du åpenbart har.

 

Gang på gang påstår du ting tatt ut fra ditt eget hode og som ikke har rot i virkeligheten. Blir du bedt om å dokumentere påstander med en link eller lignende, unngår du (u)elegant å svare.

 

Merkevarenavnet Nokia gjør det godt for tiden i Sverige og blir stadig mer populært. Kanskje er det også derfor at eiere av Nokia-telefoner i Sverige er mer fornøyde enn hva de som har SonyEricsson er.

 

http://www.kvalitetsindex.se/index.php?opt...=view&id=91

Lenke til kommentar
OK. Så det er lettere å holde høy kvalitet og få fornøyde kunder jo flere produkter man har? Hvis du mener det, lever vi i vidt forskjellige verdener.

 

første, ikke nødvendigvis, men siste, muligens.

 

eller for å si det på en annen måte, om du lager mange varierte produkter har du større sjanse for å komme med ett som kunden vil finne akseptabel for sitt bruk. og om det ikke er definisjonen på en fornøyd kunde så vet ikke jeg...

Lenke til kommentar
Dristig påstand, poe. Jeg har bodd et par år i Finland, og det uten å møte noen med en fanatisme til et mobilemerke i nærheten av hva du åpenbart har.

 

Gang på gang påstår du ting tatt ut fra ditt eget hode og som ikke har rot i virkeligheten. Blir du bedt om å dokumentere påstander med en link eller lignende, unngår du (u)elegant å svare.

 

Merkevarenavnet Nokia gjør det godt for tiden i Sverige og blir stadig mer populært. Kanskje er det også derfor at eiere av Nokia-telefoner i Sverige er mer fornøyde enn hva de som har SonyEricsson er.

 

http://www.kvalitetsindex.se/index.php?opt...=view&id=91

 

At finnene har et nærmest religiøst forhold til Nokia er vel noe alle vet, og det treges vel ikke linkes til? Har tilogmed sett dokumentar på NRK som beskriver fenomenet.

 

At folk er mer lojale over ett merke, er ikke det samme som at det blir mer og mer populært. Hvordan i alle dager kom du frem til den konklusjonen? At massen flytter seg over til et annet merke, vil vel tilsi at det er flere dedikerte fans igjen blant kundemassen til Nokia, som igjen vil bety høyere lojalitet?

 

Og mine mobiler for tiden er, en Nokia, en Htc og to SE. Riktignok med en bestilling på en SE inne, men jeg er nok langt fra så fanatisk som du skal ha det til.

Lenke til kommentar
Tja. Ingen som sier at det er flest Nokiabrukere på bygda, bare at det er flere bønder som foretrekker Nokia enn by boere. Undersøkelsen sier vel ingenting om at det er et flertall på bygda som bruker Nokia, heller tvert om. Ettersom SE har 44% av markedet på bygda, vil jeg tro at Nokia også her må se seg grundig slått.

Dessuten er disse tallene meget interessante for oss Nordbagger, da vi er nesten identisk med vår kjære nabo i mobilvanene. Eneste folket som har et religiøst forhold til et mobilmerke, er vel folket øst for svenskene.

Nokia dominerer derimot u-landene, der man vet at analfabetismen er stor. Så alt har sin årsak ;)

Nok en gang et bunnløst tåpelig utsagn fra deg, av og til tror jeg du poster kun for å skape kvalme.

Hvor tar du egentlig dine påstander fra? Kan noe som helst dokumenteres?

Forresten burde du fått en premie for den siste setningen :)

Lenke til kommentar

Liten tue kan velte stort lass.

 

Iom at Nokia selger flere telefoner enn SonyEricsson, er sjansene større for at man møter noen som har hatt problemer med en Nokia-telefon.

 

Nå vet jeg ikke om du husker tilbake til da f.eks. Nokia 6280 kom på markedet. Man kunne lese side opp og side ned bl.a. på dette forumet om alle disse problemene "alle" hadde med telefonen. Mens virkeligheten var en ganske annen. Telefonen skårte bra i tester og det var haugevis med strålende fornøyde kunder. De var der, men naturlig nok unngikk de hylekoret som pågikk. Tro meg, en slik "glipp" koster Nokia dyrt, selv om at de som ble rammet av problemer var en brøkdel av deres kunder.

Lenke til kommentar
Tja. Ingen som sier at det er flest Nokiabrukere på bygda, bare at det er flere bønder som foretrekker Nokia enn by boere. Undersøkelsen sier vel ingenting om at det er et flertall på bygda som bruker Nokia, heller tvert om. Ettersom SE har 44% av markedet på bygda, vil jeg tro at Nokia også her må se seg grundig slått.

Dessuten er disse tallene meget interessante for oss Nordbagger, da vi er nesten identisk med vår kjære nabo i mobilvanene. Eneste folket som har et religiøst forhold til et mobilmerke, er vel folket øst for svenskene.

Nokia dominerer derimot u-landene, der man vet at analfabetismen er stor. Så alt har sin årsak ;)

Nok en gang et bunnløst tåpelig utsagn fra deg, av og til tror jeg du poster kun for å skape kvalme.

Hvor tar du egentlig dine påstander fra? Kan noe som helst dokumenteres?

Forresten burde du fått en premie for den siste setningen :)

 

Beklager så mye hvis jeg kolliderer med din lille verden. Hva får deg til å tro at innlegget mitt kun var til for å gjøre deg kvalm? Ble du virkelig kvalm når du leste innlegget? Blir du kvalm av det faktum at SE er mer populært enn Nokia, eller at det er flere bønder som foretrekker Nokia?

Lenke til kommentar
Nå vet jeg ikke om du husker tilbake til da f.eks. Nokia 6280 kom på markedet. Man kunne lese side opp og side ned bl.a. på dette forumet om alle disse problemene "alle" hadde med telefonen. Mens virkeligheten var en ganske annen. Telefonen skårte bra i tester og det var haugevis med strålende fornøyde kunder. De var der, men naturlig nok unngikk de hylekoret som pågikk. Tro meg, en slik "glipp" koster Nokia dyrt, selv om at de som ble rammet av problemer var en brøkdel av deres kunder.

 

At du i det hele tatt påstår noe slikt, avslører din fanatisme over Nokia. :no:

Lenke til kommentar
At du i det hele tatt påstår noe slikt, avslører din fanatisme over Nokia. :no:

Hvilken del av innlegget viser min fanatisme? Det at jeg hevder at Nokia 6280 skadet Nokias rykte, eller at det var mange fornøyde brukere?

 

Nokia 6280 var en problemmodell her på berget, det er ikke noe å diskutere. Men de som hadde nevneverdige problemer, var de som hadde kjøpt Telenor-brandete telefoner. Operatøren 3 hadde en avtale med Nokia som gjorde at de var alene om å selge denne modellen de første månedene etter at den kom på markedet. Telefonen var altså i salg i mange land lenge før den kom hit, og uten de firmware-problemene man så en del av her i Norge. Man så de heller ikke på en ubrandet telefon, en Netcom-brandet, en Telia-brandet, en Sonera-brandet osv osv.

Lenke til kommentar
Nokia dominerer derimot u-landene, der man vet at analfabetismen er stor. Så alt har sin årsak ;)

Her har du faktisk et poeng da, midt mellom alt oppgulpet ditt. SonyEricsson har dummet seg ut og feilbedømt markedet (dah.. hvem kunne forutse at folk i den tredje verden ønsket billigere telefoner enn oss rike europeere).

 

Derfor er det vel hyggelig for deg at SonyEricsson innrømmer sin egen skivebom og nå skal øke fokus på å spre glede til analfabeter.

 

http://www.mobil.se/ArticlePages/200804/23..._MOB404.dbp.asp

 

(Personlig mener jeg at SE burde fortsette slik de gjør i dag, for da sitter de igjen med bare low-end telefoner i løpet av kort tid. :tease: )

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...