Gå til innhold

Mobilprat i bilen er ulovlig!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dustete overskrift - som artikkelen selv sier, "de fleste er vel nå klar over at mobilsnakk i bilen er ulovlig" - ja, de fleste vet at dette er ikke lov, jo mindre man bruker godkjent utstyr. Artikkelen fikk en dermed til å tro at det nå er nedlagt totalforbud mot å bruke mobilen mens du kjører.

Lenke til kommentar
Og mobilen skal være fastmontert. Også greit å nevne at boten er på hele 1300kr. :)

 

Akkurat det tror jeg utøves med skjønn. Ble nylig stoppet i rutinekontroll, da brukte jeg handsfree (øretelefoner med mikrofon), mens telefonen lo i innerlommen. Ble ikke påpekt at det var feil eller lignende ...

Lenke til kommentar

Flere kontroller og høyere bøter tror jeg skal til for å få ned dette. Men akk; virker sikkert ikke det heller. :no:

Det er synd at folk blir en fare for trafikken, for å miste livet pga en fører som snakket i mobilen og som ikke så deg ikke da du gikk over fotgjengeren, er for de fleste ikke ønskelig.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Det er nå like farlig å spise i bil vil jeg si. Skal det og bli forbudt?

Helt enig !

 

De burde enten fjerne forbudet mot å holde telefonen når man snakker, eller lage totalforbud. Det er da lov å sitte i bilen og spise samtidig som man snakker med personen i passasjersetet ?

Lenke til kommentar

Så det ikke før nå ;o

 

Edit: Så nå hvordan jeg hadde havnet her, leste en artikkel på amobil og trykka videre til en annen eldre artikkel derfra igjen og tenkte at den og var rimelig ny automatisk.

Endret av DHM
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...