Gå til innhold

Katastrofal lansering av Eve-oppdatering (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg restartet PCen etter oppdateringene og hadde ikke noe problemer med det.

 

Må si jeg var imponert over forbedringene i grafikken, men jeg må ha ny pc for å nyte godt av det for det var litt "choppy".

 

Prøvde EvE i 2 timer for et par år siden, men jeg fikk ikke sugd til meg nok av spillet til å se hvor genialt det var dessverre.

 

Spilte WoW med venner og hadde det ganske greit, men med Burning Crusade Expansionen mistet jeg all interesse. Det var for mye feil som har blitt oversett i det spillet og det gikk jo ikke ann å spille det uten addons.

 

Jeg startet EvE trial på nytt for 20 dager siden og kjøpte full konto så fort jeg hadde spilt gjennom tutorialen, nå har jeg satt opp mining outpost hvor jeg høster råmaterialer for byggingen av den første deathsta.. ehh, Turist Romstasjonen :)

 

Så Trinity Traileren kun et par dager før patchen ble sluppet og jeg fikk gåsehud av den. Trinity Trailer 720p

 

Spillet minner meg så veldig om Earth & Beyond som fikk en altfor brå og unødvendig slutt (Brenn EA) anbefaler alle som noensinne har likt spaceship spill om å gi dette spillet en sjanse, til tross for overnevnte problem :p

Lenke til kommentar
En ting som fascinerer meg litt med Eve: jeg har hørt at man kan sette det litt på "autopilot" når man ikke har tid til å spille så mye, kan noen bekrefte\avkrefte dette? Dette tiltaler meg siden jeg ikke alltid har spesielt mye tid til overs, kan jeg likevel ha litt progress i spillet da?

 

Når du har satt destinasjonen du skal til kan du trykke på autopilot knappen og da vil den ta deg dit, dette (avhengig av avstand) kan gi deg tid til å ta en tur på do eller spise mat, men autopilot tar et par minutter lengre enn å fly vanlig ettersom skipet dropper ut av warp 10-15km fra en stargate og må fly sublight frem til stargaten for å jumpe. (fleste skip flyr 80-250Meter/sek uten afterburner eller microwarpdrive)

 

Når du er i et solsystem så vil det ta deg ca 30 sek å fly fra den ytterste planeten til sola så det er for det meste når du skal igjennom flere systemer at du bruker autopiloten :)

 

Experience points har blitt byttet ut med skillpoints, du velger hvilken skill du skal trene og den skillen trenes mens du spiller eller sover :)

 

Tiden det tar å trene skills er avhengig av hvor mange Attribute Points du har.

 

Dette er en VELDIG grov inndeling men :

 

Intelligence og Memory for oppgraderinger og industri

Perception og Willpower for skip og våpen

Charisma for leadershipskills (jeg fant senere ut at du trenger ikke mye poeng i dette med mindre du har tenkt å starte et corporation)

 

Anbefaler de som skal starte med EvE å lese noen guider om poeng før du lager character, jeg har en 5 poeng i charisma som jeg kunne trengt i intelligence eller perception, ettersom jeg ikke har noen planer om å lage corporation enda.

 

Det er altså ikke noen powerlevling i dette spillet, men skillen du har satt til trening vil trene døgnet rundt til det levelet er ferdig (så du burde sette på skills som tar flere dager til å trene om nettene og de som blir fort ferdig når du spiller selv slik at du kan sette på en ny når den er ferdig)

 

Man har heller ingen restriksjoner i spillet, selv om man velger å være en militær fyr med mye Perception og Willpower så kan du også bli en miner senere, det er bare at det da tar litt lengere tid å trene skillene som trengs.

 

Penger er stikkordet i spillet siden du må ha penger for å kjøpe nye Skillbooks å trene og for å kjøpe skip. :)

Lenke til kommentar

Takk for litt oppklaring og info. Da jeg sa "autopilot" tenkte jeg å la f.eks skillpoints (som du nevnte) forbedre seg uten at man spiller selv ja. Tenkte på avbrekk på dager\uker, ikke en tur på do. :) Det er ikke mulig å automatisere f.eks mining osv? Spilte litt X, X2 i gamle dager og der kunne man såvidt jeg husker sette opp diverse forretningsoperasjoner som gikk på egen hånd uten at man satt og fulgte med aktivt på det selv hele tiden.

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Virkelig synd dette, Trinity har vært på test-serveren til EVE (Singularity) i ganske lang tid nå og de verste bugsa i selve koden har blitt luket ut, og så er det et problem med selve installeren som ødelegger launchen (Såvidt jeg har forstått).

 

 

Det er ikke mulig å automatisere f.eks mining osv? Spilte litt X, X2 i gamle dager og der kunne man såvidt jeg husker sette opp diverse forretningsoperasjoner som gikk på egen hånd uten at man satt og fulgte med aktivt på det selv hele tiden.

 

I EVE så er ikke Scripts støttet på samme måten som i X-serien. Du kan selvfølgelig tjene penger på at andre folk kjøper ting du selger mens du er offline, og enkelte ting som f.eks moon-mining foregår selv om du ikke er pålogget, men det å kjøre scripts og macroer som automatisk miner asteroider eller kjører igjennom missions er såvidt jeg vet straffbart med perma-ban.

Lenke til kommentar

Det som slår meg er, hvordan i all verden har de klart å få klunderet boot.ini fila inn i koden sin. Det er jo ikke akkurat som om koden selv har funnet ut at den fila der, den må vi gjøre noe sprell med. Intern Sabotering tru? Og som sagt tidligere, hvordan i all verden har de ikke lagt merke til den feilen? Alle på kontoret sitter med Vista allerede? Merkelige greier, men artig å lese om.

Lenke til kommentar
Det som slår meg er, hvordan i all verden har de klart å få klunderet boot.ini fila inn i koden sin. Det er jo ikke akkurat som om koden selv har funnet ut at den fila der, den må vi gjøre noe sprell med. Intern Sabotering tru? Og som sagt tidligere, hvordan i all verden har de ikke lagt merke til den feilen? Alle på kontoret sitter med Vista allerede? Merkelige greier, men artig å lese om.

 

Ut fra det jeg leste ligger det en boot.ini fil katalogen til eve. Fort gjort å kludre til en path slik at den ser i rotkatalogen istedet for den lokale Eve-katalogen, og dersom man i tillegg har installert spillet på C: partisjonen så er det vel gjort. Virker som det er noe slikt som har skjedd.

Lenke til kommentar
Hva er kravene for Trinity motoren og hva koster det i måndeden?

 

Eneste harde kravet jeg vet om til Trinity er et skjermkort med Shader Model 3.0. Selve spillet koster vel en 80 kr i måneden eller 360 millioner ingame-kroner (Isk) for 3 måneder.

 

Hvis jeg starter en ny trial nå, vil jeg få prøve spillet med trinity expansion slik at jeg får den ekstra grafikken eller er det den gamle versjonen?

Dersom du starter en trial nå så vil du få tilgang til den nye grafikkmotoren dersom skjermkortet ditt støtter den.

Lenke til kommentar
Tjohei, denne ekspansjonen har jo jeg ventet på, men hadde rent glemt den!

 

Da får jeg nesten låse opp den gamle kontoen min og spille videre, selv om jeg egentlig ikke har skjønt så fryktelig mye av spillet. :)

 

Hva! kan en betale med Ingame penger for spilletid??

 

Fett! Da kan man jo sette opp en velykket operasjon ett eller annet sted og bare la den gå, så tjener du deg nok til å spille!

Lenke til kommentar
Tjohei, denne ekspansjonen har jo jeg ventet på, men hadde rent glemt den!

 

Da får jeg nesten låse opp den gamle kontoen min og spille videre, selv om jeg egentlig ikke har skjønt så fryktelig mye av spillet. :)

 

Hva! kan en betale med Ingame penger for spilletid??

 

Fett! Da kan man jo sette opp en velykket operasjon ett eller annet sted og bare la den gå, så tjener du deg nok til å spille!

 

Jah var akkurat det jeg tenkte også :p

Lenke til kommentar
Hvis jeg starter en ny trial nå, vil jeg få prøve spillet med trinity expansion slik at jeg får den ekstra grafikken eller er det den gamle versjonen?

Dersom du starter en trial nå så vil du få tilgang til den nye grafikkmotoren dersom skjermkortet ditt støtter den.

 

Jeg har et GeForce 7950gx2 1gb, så jeg regner med at skjermkortet mitt støtter den. Ikke noe dx10 men jeg fikser da crysis på medium med dx9 :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...