Gå til innhold

Pristesten - vinteren 2007


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg brukte prisguiden på å sette opp maskinen min, og da havnet Amentio 2000kr billigere enn resten. Prøvde også å bytte varer og slikt med lignende men billigere varer andre plasser, Amentio var billigst uansett.

 

Bestilte søndag kveld, maskinen var sendt mandag morgen. Fikk den fra posten om onsdagen. Fornøyd. :thumbup:

Lenke til kommentar
2die4: Åpenbart ikke. Du får titte litt rundt selv da vet du, sammenligne et utvalg av produkter.

 

Flott test. Det er jo ikke så fryktelig lønnsomt nå som det var å bygge egen PC før, så vi får ta med oss de kronene vi kan.

 

Jeg så nå at de ikke utelukkende testet ut ifra pris, men også andre faktorer som leveringstid, utvalg osv. Har hengt på prisguiden i flere år nå og pcutstyr er den butikken jeg har fått intrykk av at alltid ligger et sted på toppen som det billigste alternativet. Dårlig leveringstid har heller ikke vært noe tema. Men kanskje jeg har vært veldig heldig, jeg vet ikke.

Endret av 2die4
Lenke til kommentar

nå har jeg aldri vært borti retur-ordningen til Amentio, men syns det virker som en bra butikk jeg. Godt utvalg, og de varene de har tilgjengelig sender de utrolig kjapt. Er du et menneske med lite tålmodighet og bestiller en vare de ikke har på lager, da kan du få en kjiip tid i vente.

Etter hva jeg har skjønt har de ikke lager selv, men driver kun videreformidling av varer fra andre leverandører. bestilte nettopp noen varer fra dem, og de kom i to pakker, fra forskjellige leverandører.

Lenke til kommentar

Noe til ettertanke, kanskje neste gang?

 

Jeg ville ønske det var en særskilt liste som rangsjerer butikkene med hensyn til forsendeleskostnader.

 

Jeg har flere ganger nå kjøpt 2 varer samtidlig hos amentio.no som har sendt de hver for seg. Jeg har betalt tilsammen kr 125,- i frakt og mottatt pakkene ....hver for seg....på døra.

 

Fraktkostnadene bør være mer 'gjennomsiktige' og derfor præsentert i egen liste i "Pristesten". I utgangspunktet bør Posten vel ta samme pris, men hvis det er forskjeller i fraktpris tar butikkene seg enten ekstra betalt eller så har noen avtaler med posten som gir lavere takster.

 

Amentio.no har visst gjort en god jobb for kunden også.....når det gjelder.......Posten............?

Lenke til kommentar
Etter hva jeg har skjønt har de (Amentio) ikke lager selv, men driver kun videreformidling av varer fra andre leverandører. bestilte nettopp noen varer fra dem, og de kom i to pakker, fra forskjellige leverandører.

 

Riktig. Det jeg har erfart er at frk en harddisk kan komme etter 4-5 dager, mens en mobilveske du bestilte i samme orderen kan komme langt etter 1 uke.

Endret av 2die4
Lenke til kommentar
Etter hva jeg har skjønt har de (Amentio) ikke lager selv, men driver kun videreformidling av varer fra andre leverandører. bestilte nettopp noen varer fra dem, og de kom i to pakker, fra forskjellige leverandører.

 

Riktig. Det jeg har erfart er at frk en harddisk kan komme etter 4-5 dager, mens en mobilveske du bestilte i samme orderen kan komme langt etter 1 uke.

 

Dette stemmer for mitt vedkommende også. Men det positive her er at alt kommer på døren, noe som jeg mener er sinnsykt bra. Håper bare ikke de øker prisene sine etter å ha vinnet, slik som andre nettbutikker har.

 

Stå på AMENTIO!

 

Edit: Leif

Endret av kalg
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Sånne pristester blir litt tullete. Når en skal bestille noe sjekker en jo allikevel prisen på varen(e) en skal kjøpe i flere butikker. Hvor en kjøper fra bestemmes der og da om prisen er det eneste kriterie.

 

Det jeg imidletertid savner er en relasjons test, dvs. hvordan de ulike butikkene behandler kunden (leveringstid, reklamasjon etc) i de ulike fasene av kundeforholdet. Dette er vel dessverre vanskelig å få gjennomført vil jeg tippe, så en må vel ta til takke med kommentarene folk legger inn på de ulike butikkene.

Ulempen med kommentarene folk legger inn på nettbutikkene er det stort sett er folk som er misfornøyde som gidder å skrive. Det fører til at det er butikkene som selger mest som oftest også får flest negative kommentarer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Strålende :) Har selv handlet hos Amentio flere ganger, og blir like fornøyd hver gang, selv om ventetiden noen ganger kan være irriterende, i og med at de bestiller fra "flere hold".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...