Gå til innhold

OpenSolaris til stormaskin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt som kan bidra til å gi oss mer varierte og teknisk bedre plattformer enn x86 wintel er jo positivt. Er imidlertid litt usikker på hvor helhjertet Sun er. Jeg synes de har en historie for å tilby Solaris både her og der uten egentlig å mene så mye med det. F.eks trakk de Solaris fra ia64 veldig fort og Solaris på x86 virker også mest som en gimmik uten mye innhold så hvorfor skal vi tro at Solaris på Power blir annerledes? Er forøvrig tilhenger av dette operativsystemet og spesielt ZFS viker jo veldig kraftig.

Lenke til kommentar
Alt som kan bidra til å gi oss mer varierte og teknisk bedre plattformer enn x86 wintel er jo positivt. Er imidlertid litt usikker på hvor helhjertet Sun er. Jeg synes de har en historie for å tilby Solaris både her og der uten egentlig å mene så mye med det. F.eks trakk de Solaris fra ia64 veldig fort og Solaris på x86 virker også mest som en gimmik uten mye innhold så hvorfor skal vi tro at Solaris på Power blir annerledes? Er forøvrig tilhenger av dette operativsystemet og spesielt ZFS viker jo veldig kraftig.

 

ikke glem solaris zones som bra teknologi. Mitt inntrykk er at Sun forsøker relativt hardt med å få i gang Solaris på x86, men at det er en del treghet i markedet, på x86 så er det tydeligvis Linux som er det foretrukne valget... (Muligens fordi det er det OS'et driftsavdelingene har på hjemme-pc'ene sine?)

 

Selv er jeg java-utvikler, men har store planer om å leke meg litt med solaris (x86, selvsagt) når jeg får tid en gang i fremtiden... (Og når jeg har fått somlet meg til å kjøpe ny pc...) Om halvparten av alt skrytet jeg har lest rundt ZFS og Zones stemmer, så er Solaris nirvana :) (samt at man har nyttige verktøy som dtrace o.l.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...