Gå til innhold

Kulturo: Harry Potter og Føniksordenen


ironic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg elsker boken, men er ikke så glad i filmen.

Den er ikke _dårlig_, men boken passer seg bare ikke på film. Halve boken foregår jo inne i hodet til Harry, og det ble nok litt for vanskelig å formidle gjennom film.

Filmen var helt grei, men en kamerat av meg som ikke hadde lest boken, skjønte ikke så veldig mye.

 

Ganske enig med anmeldelsen ellers. Det bygges opp til et klimaks, som så bare ebber ut. Synd at de feiler på kanskje den viktigste biten.

Lenke til kommentar

Er forsåvidt enig i det som er blitt sagt om at boken gjør seg dårlig som film. Det er jo nettopp handlingen i hodet som er litt av poenget med historien i den boken. Men alt i alt synes jeg de gjorde en god jobb med filmen jeg. Alt i alt synes jeg filmen var ganske bra og ser ikke bort fra at jeg kanskje kjøper DVD-en en dag.

Lenke til kommentar

Enig med anmelder og de andre her. Vanskelig å filmatisere en slik bok, og blant de beste av Harry Potter filmene jeg har sett :) Blir spennende å se fremmover hva det gjøres ut av de enda mer voksne og mer alvorlige delene av det hele! Gleder meg veldig til å se visse scener fra siste boken.

Endret av akarno
Lenke til kommentar

Jeg såg filmen i dag mens jeg var på besøk med en kompis.

Meget skuffende action, men ellers en fin film!

Hadde forventet litt mer kamp, når de fleste studentene hadde holdt på halve filmen å øvd på noen kjipe trylleformler. Også den eneste gangen de faktisk hadde litt problemer og måtte bruke dem var I ET FORBASKET MYSTERIEKAMMER MED NOEN LILLEPUTT BADASS FOLK?!

Nei, satser på at den neste blir bedre, for dette var ikke verdig å bli kalt en intro en gang..

 

 

 

 

 

Men jeg har en kommentar:

Under "helgens filmanbefalinger" ( http://www.kulturo.no/nyheter/dvd/helgens_..._-_uke_48/45885 ) står der under bildet av hun læreren "Denne dama får alt du tidligere har hatt av kjipe lærere til å fremstå som englebarn.". Javel, hva i pokker slags lærere har du hatt da?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...