Gå til innhold

Bytter mellom integrert og dedikert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Skulle gjerne likt mer om selve svitsjingen mellom dedikert og integrert. Skjer dette "automatisk", eller må man legge inn forskjellige programmer i et slags prioriteringssystem?

Lenke til kommentar
Hvordan kan det skje autoamtisk?

Skjermkabelen må vel stå i det dedikerte skjermkortet når du bruker den, og skjermkabelen må stå i den integrerte når denne er i bruk. (altså innenfor stasjonære PC-er)

 

På bærbar-siden så er dette gammelt nytt.

Enten finner AMD en måte for å sende informasjonen fra integrerte skjermkort gjennom utgangen på den dedikerte (eller omvendt), ellers kan det vel løses med en adapterkabel som gjør en DVI-kobling om til en DVI og en VGA, som henholdsvis går på dedikert og integrert skjermkort.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Men da må vel det dedikerte skjermkortet stå på, og det krever vel "litt" strøm, og totalt sett så tjener du ikke så altfor mye likevell.. (?)

Selfølgelig må det jo trekke litt strøm, men ikke i nærheten av hva det vil trekke når det er "opperativt".

Lenke til kommentar

Jeg tror nok ikke det blir noe vanskelig å implementere dette. Man kan jo velge i spill hvor mye AA, AF osv. man vil ha, og jeg ser for meg at denne kan gjøre at man kan gå rett forbi GPU kun ved hjelp av styresignaler. Det er jo GPU som krever mest strøm, det at skjermkabelen ikke er festet til hovedkortet har vel ingen ting å si? GPU per i dag brukes jo hele tiden, men om man kan flytte GPUs oppgaver til CPU og så slå GPU av så er man jo mye lengere.

 

Spørs bare om dette er i tråd med AMDs satsning på å sette CPU og GPU på samme brikke da. Kanskje dette er velkjent og patentert teknologi som plutselig omtrent har mistet verdien sin og derfor blir satt ut i live kun fordi det vil være nærmest ubrukelig om kanskje ett år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...