Gå til innhold

Liten og aggressiv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne maskinen var jammen meg litt av en fornøyelsespark.

 

Syntes formen på skjermen var unødvendig, og rødfargen virket veldig glorete.

Den runde touchpad'en og så også mindre attraktiv ut.

 

Man skal jo ikke dømme maskinen etter ett bilde, men jeg får ikke noe godt førsteinntrykk her.

Lenke til kommentar
Fra 10k, vil det si at med C2D på 2,2 og en mengde ram som er dugandes, så bør man forvente en del høyere pris enn dette?

 

Absolutt. Jeg vil tippe at den til 10k leveres med 7100 eller 7200, prissteget derifra og oppover vil nok øke godt.

 

Forøvrig burde maskinen komme med 2 GB minne, eller i det minste 1x1024 MB. Tiden får vise. Men en annen ting; for en vekt!

Lenke til kommentar
Jeg mener rett og slett at FSC lager maskiner av dårlig kvalitet. Har nettopp fått en Celsius H250 og den er skikkelig dritt. Regner med at vi kan forvente oss lignende her og.

 

Det var jo flott at du var utdypende i din besvarelse... Har hatt en FSC laptop i over 2 år, og den har vært gjennom det meste. Så jeg ser ikke helt sammenhengen din med FSC og dårlig kvalitet. Nå står den deverre bare å støver siden jeg kjøpte ny.

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar
Jeg mener rett og slett at FSC lager maskiner av dårlig kvalitet. Har nettopp fått en Celsius H250 og den er skikkelig dritt. Regner med at vi kan forvente oss lignende her og.

 

Det var jo flott at du var utdypende i din besvarelse... Har hatt en FSC laptop i over 2 år, og den har vært gjennom det meste. Så jeg ser ikke helt sammenhengen din med FSC og dårlig kvalitet. Nå står den deverre bare å støver siden jeg kjøpte ny.

 

Beklager, her kommer et bedre svar :-)

Bestilte en FSC Celsius H250, ventet i 2 måneder på den. Fikk den levert uten lader og operativsystem. Venstre høyttaler var sprengt. Bestilte maskin med Vista Buisness 64-bit og 4GB minne, ble levert med 4GB minne, men 32-bit OS (ikke innstallert). Fikk ettersendt 64-bit, tok 2 uker. Skulle laste inn drivere; "Nei, vi har ikke drivere som funker opp i mot 64-bit Vista på denne maskinen" låter det fra mannen i telefonen. "Du kan prøve disse, men vi garanterer ingenting". Og i tillegg gjenkjenner ikke FSC sin "fantastiske" driver side min datamaskin når jeg taster inn serienummer!!.

 

Også toppen over i-en: Tastaturet gir etter ved cd-rom. Kan trykke 5mm ned. Plastikdeksler rundt skjermen er løse. The fantastic feeling of "plastic fantastic" er aboslutt tilstede!.

 

En maskin til over 25k burde være av bedre kvalitet enn dette.

 

Beklager for min stempling av FSC her, men førsteinntrykket er særdeles dårlig!

Lenke til kommentar

Bruker selv en Celsius H230 en del. Er rimelig godt fornøyd med den. Er jo litt tung, men det er gjerne alle i den klassen. Ellers går vifta en del, men den er ikke så veldig plagsom. Oppløsning på 1600x1200 er uansett veldig fint å jobbe med.

 

Harddisken røyk forresten et par uker etter at jeg hadde mistet den en halvmeter. Bar den avslått i veska, den landet på baksiden, men dette kan vel skje for alle bærbare.

Lenke til kommentar
Og hvem kjøpte du denne maskinen av el-thorre? Gjennom FSC eller en webshop?

Kjøpte maskinen gjennom Ementor, men de handler direkte fra FSC, har ikke lager selv.

Må si meg litt uenig med daniel18. Tror det kommer veldig ann på hvilke modeller du jobber med. Eks. NC8430 og oppover er ikke særlig plastic. De er særdeles solide og kommer i en heltrukket metall. FSC sin Celsius H250 og T4220 (de jeg har prøvd) har kun lokket på utsiden i metall og i tillegg er metallet slik at fingeravtrykk blir liggende. Får ikke bort :-(

Lenke til kommentar
alle dere som synes prisen på Macbook er så voldsom; denne ligger da på akkurat samme nivå?

 

Jepp, svindyre begge to!

 

 

jo mindre plass komponentene skal pakkes på, jo dyrere blir det. er ikke tilfeldig at det er 15-17 tommer som er billigst.

 

Det er klart, men syntes alikevel at det er for dårlig ytelse på disse i forhold til prisen foreløpig.

Lenke til kommentar

Jeg har jobbet med forbruker "ferdig" maskiner i over 2 år nå. Mener nå av værken HP eller FSC har noe plastic fantastic feeling over seg. (i alle fall ikke mer enn den andre) Jeg er borti Acer, HP/Compaq, Toshiba, Advent, Medion (før dem gikk konkurs), packard bell og FSC (tror jeg har husket alle)

 

Hvor mye maskinen tåler er relativt likt, hvor lenge den lever. Kommer helt an på brukeren.

 

Jeg har selv alltid likt FSC pga lite SW som blir innstallert. For ca. 1/2 år siden sleit FSC litt med kvaliteten (veldig mye feil på maskinene), men ellers har dem vært gode og solide.

 

 

Det som ble sagt om treig levering, mangelfull levering osv. Det kan ikke FSC klandres for. Salgs person/butikk har på alle måter ansvar for de dem sender fra seg. Jeg har aldri opplevd noe maskiner blitt levert med mangel på utstyr. Nesten aldri vært noe problemer med innstallert OS elns. Men min jobb faktisk har skikkelige avtaler med FSC ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...