Gå til innhold

Netscape Navigator 9 klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nettleseren kan nå restartes og samtidig ta vare på (gjenåpne) tidligere åpne faner
AWSOME! :dribble:

 

Jeg provde den forrige tror jeg, og det var som a helle enda mer sirup pa Firefox. Skjonner ikke at Netscape kan holde seg oppe, nar Firefox er raskere enn Netscape. Og Opera er raskere enn begge.

 

edit; for de som ikke skjonte det, var det forste ironi. Opera har hatt denne funksjonen.. lenge.. og Firefox har den ogsa, men den virker bare av og til.

Endret av Ståle
Lenke til kommentar
Så med andre ord. Den behandler CSS m.m på samme måte som FF.. ?

Firefox (og dermed Netscape) er basert på Gecko renderingsmotoren i likhet med bl.a. Camino, Flock og K-Meleon. Så den viser sider helt likt som Firefox ja.

 

Men i tillegg til at den bruker samme rendringsmotor benytter den også mye av resten av kodebasen til Firefox. I praksis blir det derfor omtent som StarOffice og OpenOffice. Omtrent helt like bortsett fra at StarOffice har noen Buisnissfunksjonalitet i tillegg og litt større galleri.

Lenke til kommentar
Leser i artikkelen at nescape er bastert på firefox, dere mener vell at leseren er basert på mozilla?

Hvis jeg husker riktig ble Mozilla Browser Suite (Webleser, Epostleser osv.) startet som en fork/basert på kodebasen til Netscape. Firefox ble så et eget prosjekt. Og for ett eller to år siden startet altså Netscape igjen nettlesersatsningen og baserte hele den nye nettleseren sin på Firefox.

Lenke til kommentar
Leser i artikkelen at nescape er bastert på firefox, dere mener vell at leseren er basert på mozilla?

Hvis jeg husker riktig ble Mozilla Browser Suite (Webleser, Epostleser osv.) startet som en fork/basert på kodebasen til Netscape. Firefox ble så et eget prosjekt. Og for ett eller to år siden startet altså Netscape igjen nettlesersatsningen og baserte hele den nye nettleseren sin på Firefox.

Aha, det forklarte rimelig greit. My bad. :)

Lenke til kommentar
Netscape var størst innen nettlesere før kom Microsoft kom på banen i 1999 med Internet Explorer innebygd i Windows 98 SE. Det opprinnelage navnet var Netscape Navigator, men det ble forkortet til Netscape i 1998. Nå er nettleseren tilbake med det opprinnelige navnet.

 

skal vel egentlig være noe slikt:

 

Netscape var størst innen nettlesere før Microsoft kom på banen i 1997 med Internet Explorer 4.0 innebygd i Windows 95c, og i løpet av 2 år tok over markedet. Det opprinnelage navnet var Netscape Navigator, men det ble forkortet til Netscape i 1998. Nå er nettleseren tilbake med det opprinnelige navnet.
Endret av andre1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...