Gå til innhold

Test: Sony Ericsson S500i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den får pluss for lav pris, og det den har plass til minnekort som koster mindre enn 200 kr for 1 GB. Hvordan kan det da være et minus at den ikke har med minnekort? Den har jo bluetooth, da burde den jo også få minus for at den ikke har med trådløs stereo-plugger, eller GPS.

 

Den minusen med ikke å ha med minnekort er bare usaklig dilldall.

Lenke til kommentar

Fin test Mafo. :thumbup:

 

Likte utseende på denne. :) Er spent på om taletiden er slik som produsenten oppgir.

 

  Den får pluss for lav pris, og det den har plass til minnekort som koster mindre enn 200 kr for 1 GB. Hvordan kan det da være et minus at den ikke har med minnekort?

Når prisen er så lav på minne er det jo bare idiotisk av SE å ikke inkludere det. :thumbdown: Så jeg synes at det er bra at det er minus for å ikke ha minnekort inkludert.

Endret av SRD
Lenke til kommentar

God test, fint å se at dere tar tak i det leserne gir tilbakemelding om!

 

Sony Ericsson S500i har verken Walkman-logo eller 3G-støtte, men det er heller ikke alltid nødvendig.

 

Les mer

9378045[/snapback]

*Gjesp* Enda en intetsigende test fra (noki)amobil.

9378230[/snapback]

 

Det er en håpløs kommentar, poe. Hva med litt utdypende, konstruktiv kritikk av hva du mener er galt?

 

Samme gamle fra SE ja.. Boring...

9378365[/snapback]

 

Neeeida, denne er da langt i fra en standard SE. Spesielt om man tar designet i betraktning. I tillegg er skjermen rett og slett svært god, en av de beste i sin klasse! ;)

 

hva med å nevne at tastene på den grønne utgaven sprekker og at det pr i dag ikke finnes byttedeler som ikke har denne feilen? (i følge mobile-review)

dere hadde en sak om nettopp denne feilproduksjonen for 3 dager siden....

http://www.amobil.no/nyhet/mobiltelefoner/..._sprekker/42364

9379374[/snapback]

 

Dette finnes jo i testen? Muligens redigert inn etter at du skrev dette. De gule slår forøvrig også sprekker, senest hos en kunde av meg i dag... :hmm:

 

mvh Pål

Lenke til kommentar
Når prisen er så lav på minne er det jo bare idiotisk av SE å ikke inkludere det.

Når prisen er så lav som mindre enn 200 kr for 1 GB, så er det ingen vits å inkludere det, det er ikke noe salgsargument lengre. Det er sånn du får prutet med deg når du kjøper den (i butikken i det minste).

 

En annen ting er at det amobil i realiteten gjør her, er at de setter et minus fordi mobilen ikke er "mindre enn 200 kr billigere" som en bonus (gratis minnekort), når de *samtidig* gir den PLUSS fordi den ER billig. Dette er helt usaklig, inkonsekvent og ulogisk. Det er helt på barnehagestadiet. Jeg kan ikke forstå at voksne oppegående mennesker kan være så til de grader tappet for vanlig sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Når prisen er så lav på minne er det jo bare idiotisk av SE å ikke inkludere det.

Når prisen er så lav som mindre enn 200 kr for 1 GB, så er det ingen vits å inkludere det, det er ikke noe salgsargument lengre. Det er sånn du får prutet med deg når du kjøper den (i butikken i det minste).

 

En annen ting er at det amobil i realiteten gjør her, er at de setter et minus fordi mobilen ikke er "mindre enn 200 kr billigere" som en bonus (gratis minnekort), når de *samtidig* gir den PLUSS fordi den ER billig. Dette er helt usaklig, inkonsekvent og ulogisk. Det er helt på barnehagestadiet. Jeg kan ikke forstå at voksne oppegående mennesker kan være så til de grader tappet for vanlig sunn fornuft.

9381085[/snapback]

Man skulle ikke tro det var så vanskelig å forstå at:

1. Jo mer tilbehør som medfølger, jo bedre.

2. Jo lavere pris, jo bedre.

 

Altså kan det at minnekort ikke følger med, trekke ned, mens lav pris trekker opp slik at disse kan oppveie hverandre.

Og tro meg, medfølgende minnekort kan være et salgsargument uansett størrelse på minnekortet.

Endret av audunms
Lenke til kommentar
God test, fint å se at dere tar tak i det leserne gir tilbakemelding om!

 

Sony Ericsson S500i har verken Walkman-logo eller 3G-støtte, men det er heller ikke alltid nødvendig.

 

Les mer

9378045[/snapback]

*Gjesp* Enda en intetsigende test fra (noki)amobil.

9378230[/snapback]

 

Det er en håpløs kommentar, poe. Hva med litt utdypende, konstruktiv kritikk av hva du mener er galt?

 

9380997[/snapback]

 

 

Tja,hva med å se litt på hva amobil klager på her og gir minus, så kan du se over noen tilfeldige Nokiatelefoner i ca samme prisklasse, å se hva de trekker for der, eller rettere sagt ikke trekker for der...Kan i farten nevne 6120 Classic som heller ikke har minnekort i salgspakken, men det blir merkelig nok ikke trukket frem som negativ, heller som en positiv ting at den har plass for minnekort!!??

 

Samme historien med karrakteren, gjentatte ganger gir amobil Nokia 5 med anbefalt stempel, mens andre må nøye seg med 4 og ned. Det begynner å bli ofte at Amobil er meget positive til Nokiatelefoner, sist E90, som tro det eller ei, fikk en 6er!!?? Samtidig klarer de å gi P1i en 4-er uten anbefaltstemplet ut å ha funnet alle funksjonene på den en gang. Når amobil holder på slik blir det at man ikke tar noen av testene deres seriøse, men hele nettstedet minner mer om en fansite for Nokiatelefoner. Det virker nesten som om det er ett karraktersystem for Nokia, og et annet for de andre merkene. Har noen av de andre telefonene funksjoner som Nokia ikke innehar, så finner amobil disse for totalt unyttige. Og dette inntrykket klarer de neppe å rette opp over natten. Tror kanskje det rett og slett må utskiftninger i redaksjonen til for at nettstedet skal fremstå som seriøst.

Sjekk gjerne hvem som er enige i hver en test som amobil presenterer. Nokiafansen hoier over seg av begeistring hver gang amobil roser produktene deres opp i skyene, og hver gang de rakker ned på konkurentene. Hadde dette vært et nøytralt nettsted, så hadde vel tilbakemeldingene vært litt mer delte?

Lenke til kommentar
Når prisen er så lav på minne er det jo bare idiotisk av SE å ikke inkludere det.

Når prisen er så lav som mindre enn 200 kr for 1 GB, så er det ingen vits å inkludere det, det er ikke noe salgsargument lengre. Det er sånn du får prutet med deg når du kjøper den (i butikken i det minste).

 

En annen ting er at det amobil i realiteten gjør her, er at de setter et minus fordi mobilen ikke er "mindre enn 200 kr billigere" som en bonus (gratis minnekort), når de *samtidig* gir den PLUSS fordi den ER billig. Dette er helt usaklig, inkonsekvent og ulogisk. Det er helt på barnehagestadiet. Jeg kan ikke forstå at voksne oppegående mennesker kan være så til de grader tappet for vanlig sunn fornuft.

9381085[/snapback]

Man skulle ikke tro det var så vanskelig å forstå at:

1. Jo mer tilbehør som medfølger, jo bedre.

2. Jo lavere pris, jo bedre.

 

Altså kan det at minnekort ikke følger med, trekke ned, mens lav pris trekker opp slik at disse kan oppveie hverandre.

Og tro meg, medfølgende minnekort kan være et salgsargument uansett størrelse på minnekortet.

9381343[/snapback]

Det er ikke størrelsen på minnekortet som er interessant, det er prisen. Et medfølgende minnekort på 32 MB er totalt uinteressant med mindre prisen på minnekort var slik at 32 MB kostet 500 kr og 1 G kostet 5000.

 

Når telefonen allerede er billig, så vil ikke en antatt økning på mindre enn 200 kr, la oss si 150 som minnekortet utgjør, gjøre den dyr. Det er det som er poenget. Variasjonen i pris hos de forskjellige utsalgsstedene er større enn dette.

Lenke til kommentar
Samme historien med karrakteren, gjentatte ganger gir amobil Nokia 5 med anbefalt stempel, mens andre må nøye seg med 4 og ned. Det begynner å bli ofte at Amobil er meget positive til Nokiatelefoner, sist E90, som tro det eller ei, fikk en 6er!!?? Samtidig klarer de å gi P1i en 4-er uten anbefaltstemplet ut å ha funnet alle funksjonene på den en gang. Når amobil holder på slik blir det at man ikke tar noen av testene deres seriøse, men hele nettstedet minner mer om en fansite for Nokiatelefoner. Det virker nesten som om det er ett karraktersystem for Nokia, og et annet for de andre merkene. Har noen av de andre telefonene funksjoner som Nokia ikke innehar, så finner amobil disse for totalt unyttige.  Og dette inntrykket klarer de neppe å rette opp over natten. Tror kanskje det rett og slett må utskiftninger i redaksjonen til for at nettstedet skal fremstå som seriøst.

Sjekk gjerne hvem som er enige i hver en test som amobil presenterer. Nokiafansen hoier over seg av begeistring hver gang amobil roser produktene deres opp i skyene, og hver gang de rakker ned på konkurentene. Hadde dette vært et nøytralt nettsted, så hadde vel tilbakemeldingene vært litt mer delte?

9381607[/snapback]

 

Jeg bruker kun Sony Ericsson privat, men mener fortsatt at P1i ikke fortjener noe særlig mer enn en firer. Det er svært lite grensesprengende ved den i det hele tatt, faktisk ingenting. I motsetning til E90, som har alt (og for de brukerene som har behov for en slik telefon, vil jeg gjerne høre hva som skulle trukket ned, eventuelt hva som er alternativene til den?).

 

Ser at du ikke nevner noen eksempler på disse funksjonene som ikke finnes på Nokia. Jeg kommer på to stykker; TrackID og "spør om å lagre"-funksjonen på SE. Begge disse har høstet massivt skryt fra amobil.no.

 

Ser du forresten på deg selv som objektiv? Du virker jo ekstremt partisk motsatt vei? Uten at dette skal bli personlig, føler jeg at du er vel fanatisk i forhold til SE. Jeg liker dem veldig godt selv også, men likevel..

Lenke til kommentar

sgiga: Om et minnekort følger med eller ikke er interessant uansett størrelse. Minnekortene som følger med telefoner i dag er typisk fra 128MB til 1GB. For en vanlig bruker som ikke skal bruke telefonen som mp3-spiller kan 128MB være mer enn nok og er for mange et kjøpsargument. Så sier iallfall mine kunder.

 

poe: P1i fikk jo også terningkast 4 på DinSide. Det ser ut som det må være en konspirasjon mot SE i norsk presse :)

Lenke til kommentar

Jeg bruker kun Sony Ericsson privat, men mener fortsatt at P1i ikke fortjener noe særlig mer enn en firer. Det er svært lite grensesprengende ved den i det hele tatt, faktisk ingenting. I motsetning til E90, som har alt (og for de brukerene som har behov for en slik telefon, vil jeg gjerne høre hva som skulle trukket ned, eventuelt hva som er alternativene til den?).

 

Ser at du ikke nevner noen eksempler på disse funksjonene som ikke finnes på Nokia. Jeg kommer på to stykker; TrackID og "spør om å lagre"-funksjonen på SE. Begge disse har høstet massivt skryt fra amobil.no.

 

Ser du forresten på deg selv som objektiv? Du virker jo ekstremt partisk motsatt vei? Uten at dette skal bli personlig, føler jeg at du er vel fanatisk i forhold til SE. Jeg liker dem veldig godt selv også, men likevel..

9382096[/snapback]

 

Vel de fleste andre som tester P1i og E90 plaserer dem ganske likt på poengskalaen. E90 får pluss for mange funksjoner, mens P1i får pluss for flott designe og trykkfølsom skjerm. At en telefon som nesten krever egen ryggsekk hvis man skal ha den med seg skal få 6, er helt på trynet spørr du meg. Og slik vurderer nok alle som ikke er opphengt i Nokia.

Du oppfatter meg som fanatisk i forhold til SE og eg kan skjønne at jeg kanskje oppfattes slik, men tro meg, det er jeg ikke. Jeg har stor sans for stort sett alle mobilmerker, også Nokia, og jeg har også bred erfaring med de fleste merkene. Det er derfor jeg påpeker denne idiotiske favoriseringen av Nokia her på amobil, for uansett om Nokia lager gode telefoner, er de på langt nær overlgene, hverken i forhold til SE, Samsung eller Motorola. Men her på amobil blir de alltid favorisert. På batteritid, noe som er viktig for mange brukere er fremdeles Nokia blandt de dårligste. Men så lenge de har EDGE, en funksjon mannen i gata driter loddrett i, så skryter amobil telefonene opp i skyene, og unnskylder den elendige batteritiden med mange funksjoner. Kunn Nokia fanboys tenker slik...

Lenke til kommentar
sgiga: Om et minnekort følger med eller ikke er interessant uansett størrelse. Minnekortene som følger med telefoner i dag er typisk fra 128MB til 1GB. For en vanlig bruker som ikke skal bruke telefonen som mp3-spiller kan 128MB være mer enn nok og er for mange et kjøpsargument. Så sier iallfall mine kunder.

 

poe: P1i fikk jo også terningkast 4 på DinSide. Det ser ut som det må være en konspirasjon mot SE i norsk presse :)

9382573[/snapback]

OK, så det testen til amobil går ut på er å finne ut hvor attraktivt det er å ha den i butikkhyllene. Det var jo fint å få det på det rene.
Lenke til kommentar
poe: P1i fikk jo også terningkast 4 på DinSide. Det ser ut som det må være en konspirasjon mot SE i norsk presse :)

9382573[/snapback]

 

:lol:

9383395[/snapback]

 

Før du fniser colan din ut nesen, kan du jo sjekke hvilken karakter Din Side ga E90. Videre kan du jo sjekke hva mobilen.no skriver om P1i.

Så kan du sjekke hva amobil skriver om kameralinser uten beskyttelse deksel på Nokia telefoner, og hva de skriver om samme saken på andre merker. På Nokia gjør det ikke noe da kameraet ikke stikker ut av telefonen slik at det ikke blir riper i det når telefonen ligger på bordet , men på andre merker er det lett å skrape opp når man har telefonen i lomma. :nei:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...