Gå til innhold

Test: Sony Ericsson S500i


Anbefalte innlegg

sgiga: Om et minnekort følger med eller ikke er interessant uansett størrelse. Minnekortene som følger med telefoner i dag er typisk fra 128MB til 1GB. For en vanlig bruker som ikke skal bruke telefonen som mp3-spiller kan 128MB være mer enn nok og er for mange et kjøpsargument. Så sier iallfall mine kunder.

 

poe: P1i fikk jo også terningkast 4 på DinSide. Det ser ut som det må være en konspirasjon mot SE i norsk presse :)

9382573[/snapback]

OK, så det testen til amobil går ut på er å finne ut hvor attraktivt det er å ha den i butikkhyllene. Det var jo fint å få det på det rene.

9383968[/snapback]

Nei testkriteriene blir fortløpende forandret slik at de favoriserer Nokia uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sgiga: Om et minnekort følger med eller ikke er interessant uansett størrelse. Minnekortene som følger med telefoner i dag er typisk fra 128MB til 1GB. For en vanlig bruker som ikke skal bruke telefonen som mp3-spiller kan 128MB være mer enn nok og er for mange et kjøpsargument. Så sier iallfall mine kunder.

 

poe: P1i fikk jo også terningkast 4 på DinSide. Det ser ut som det må være en konspirasjon mot SE i norsk presse :)

9382573[/snapback]

OK, så det testen til amobil går ut på er å finne ut hvor attraktivt det er å ha den i butikkhyllene. Det var jo fint å få det på det rene.

9383968[/snapback]

Nei testkriteriene blir fortløpende forandret slik at de favoriserer Nokia uansett.

9384620[/snapback]

Hei.

sgiga, nå har du nok lest feil. Det står at minnekort er et _kjøpsargument_. Det betyr at dette er noe som betyr noe for en som skal kjøpe mobiltelefon, deg og meg og de som leser testene. _Salgsargumenter_ er derimot noe som blir brukt i en salgssituasjon som ikke nødvendigvis er vesentlige for hvor bra et produkt er.

Og kommentaren om testkriteriene er såpass far out at kommentarer egentlig er unødvendig.

Endret av audunms
Lenke til kommentar
sgiga: Om et minnekort følger med eller ikke er interessant uansett størrelse. Minnekortene som følger med telefoner i dag er typisk fra 128MB til 1GB. For en vanlig bruker som ikke skal bruke telefonen som mp3-spiller kan 128MB være mer enn nok og er for mange et kjøpsargument. Så sier iallfall mine kunder.

 

poe: P1i fikk jo også terningkast 4 på DinSide. Det ser ut som det må være en konspirasjon mot SE i norsk presse :)

9382573[/snapback]

OK, så det testen til amobil går ut på er å finne ut hvor attraktivt det er å ha den i butikkhyllene. Det var jo fint å få det på det rene.

9383968[/snapback]

Nei testkriteriene blir fortløpende forandret slik at de favoriserer Nokia uansett.

9384620[/snapback]

Hei.

Poe, nå har du nok lest feil. Det står at minnekort er et _kjøpsargument_. Det betyr at dette er noe som betyr noe for en som skal kjøpe mobiltelefon, deg og meg og de som leser testene. _Salgsargumenter_ er derimot noe som blir brukt i en salgssituasjon som ikke nødvendigvis er vesentlige for hvor bra et produkt er.

Og kommentaren om testkriteriene er såpass far out at kommentarer egentlig er unødvendig.

9386192[/snapback]

 

Nå tror jeg du faktisk svarer feil person.

Men angående forskjellige rutiner for Nokia og andre merker, kan du jo lese følgende sider. Og legg merke til hva som blir skrevet om manglende minnekort.

 

http://www.amobil.no/tester/mobiltester/no...classic/40589/2

http://www.amobil.no/tester/mobiltester/so...2437/konklusjon

 

Der den første er Nokia der dere skriver "heldigvis har telefonen plass for minnekort"

Den andre er SE der dere skriver manglende minnekort som minus i konklusjonen.

Lenke til kommentar

Hei,

den forste kommentaren var selvfoelgelig rettet til sgiga :) Fikset naa.

 

Ellers ser jeg egentlig ikke noen motsetning i forhold til linkene dine. En forenklet rangering kan vaere:

-En mobil uten plass til minnekort

-En mobil med plass til minnekort, men uten at det foelger med

-En mobil med baade plass til minnekort og medfoelgende.

 

Saa blir det forskjellige grader av hvor stort minnekort som foelger med og hvor stort internminne telefonen har. Jeg tror neppe man kan hevde noen favorisering av merker hverken i den ene eller andre retningen fordi det ikke blir nevnt fra akkurat samme vinkel i hver test, poenggivningen skal uansett bli den samme - uansett hvordan formuleringen i den enkelte test er. I tillegg vil jo prisen spille inn, for en billig telefon kan jo plass til minnekort i seg selv vaere noe som konkurrentene i samme prisklasse mangler, mens for en dyrere telefon kan det vaere at manglende medfoelgende minnekort er et drawback kontra konkurrentene.

Lenke til kommentar
Hei,

den forste kommentaren var selvfoelgelig rettet til sgiga :) Fikset naa.

 

Ellers ser jeg egentlig ikke noen motsetning i forhold til linkene dine. En forenklet rangering kan vaere:

-En mobil uten plass til minnekort

-En mobil med plass til minnekort, men uten at det foelger med

-En mobil med baade plass til minnekort og medfoelgende.

 

Saa blir det forskjellige grader av hvor stort minnekort som foelger med og hvor stort internminne telefonen har. Jeg tror neppe man kan hevde noen favorisering av merker hverken i den ene eller andre retningen fordi det ikke blir nevnt fra akkurat samme vinkel i hver test, poenggivningen skal uansett bli den samme - uansett hvordan formuleringen i den enkelte test er. I tillegg vil jo prisen spille inn, for en billig telefon kan jo plass til minnekort i seg selv vaere noe som konkurrentene i samme prisklasse mangler, mens for en dyrere telefon kan det vaere at manglende medfoelgende minnekort er et drawback kontra konkurrentene.

9390790[/snapback]

 

Nå var disse telefonene i samme prisklasse, der den ene fikk minus for manglende minnekort, den andre ikke. Altså inkonsekvent vurdering fra amobil. Dette kan du da umulig nekte på!!??

Men det er flere eksempler. Les tråder som omhandler kamera uten beskyttelsedeksel. Har flere eksempel men tipper du er i stand til å finne fram selv. Men slik vil det alltid være når man synser seg frem til en karakter, og innerst inne foretrekker et bestemt merke. I dette tilfelle er jeg ikke i tvil om at de som jobber i amobil og synser seg frem til testresultatene har en Nokia i lommen.

Lenke til kommentar
sgiga: Om et minnekort følger med eller ikke er interessant uansett størrelse. Minnekortene som følger med telefoner i dag er typisk fra 128MB til 1GB. For en vanlig bruker som ikke skal bruke telefonen som mp3-spiller kan 128MB være mer enn nok og er for mange et kjøpsargument. Så sier iallfall mine kunder.

 

poe: P1i fikk jo også terningkast 4 på DinSide. Det ser ut som det må være en konspirasjon mot SE i norsk presse :)

9382573[/snapback]

OK, så det testen til amobil går ut på er å finne ut hvor attraktivt det er å ha den i butikkhyllene. Det var jo fint å få det på det rene.

9383968[/snapback]

Nei testkriteriene blir fortløpende forandret slik at de favoriserer Nokia uansett.

9384620[/snapback]

Hei.

sgiga, nå har du nok lest feil. Det står at minnekort er et _kjøpsargument_. Det betyr at dette er noe som betyr noe for en som skal kjøpe mobiltelefon, deg og meg og de som leser testene. _Salgsargumenter_ er derimot noe som blir brukt i en salgssituasjon som ikke nødvendigvis er vesentlige for hvor bra et produkt er.

Og kommentaren om testkriteriene er såpass far out at kommentarer egentlig er unødvendig.

9386192[/snapback]

Dette er bare flisespikkeri og tullball.

 

Med tanke på at et 1 GB kort koster under 200 kr (512 MB koster under hundringsen), så er ikke et medfølgende 125 MB minnekort noe kjøpsargument for andre enn de som ikke vet bedre. Det er telefonen som skal testes, ikke hvor lett det er å selge den. Et av formålene med en test er nettopp å opplyse om hva som er bra, hva som er dårlig, og hva som er billig kjøps-agn. Igjen Amobil - null poeng.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0918234

Hei. Bare lurte på om ingen reagerte på at s500i har løs skjerm??

 

Gjelder dette alle telefoner eller har bare amobil fått en mandagstelefon? Har veldig lyst på denne mobilen, men orker ikke tanken på en løs skjerm. Har noen en erfaring eller to å dele?

Endret av Slettet+0918234
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Måtte bare slenge meg på her. Telefonen er ikke verdig en 4-er i mine øyne! Jeg fikk lekt litt med den her om dagen. Med tanke på at en 6500 Slide også får en 4-er så blir det bare værre, selv om sliden er dyrere.

 

S500i har ikke akkurat mange funksjoner og den føles som en bit papp når den ligger i hånden din og skyvemekanismen er klønete. Den føles gjennomført billig ut, men den er ikke billig for forhold til f.eks Nokia 6300 som virkelig gir uttrykk for kvalitet. Skjermen er vel også en del bedre på 6300.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...