Gå til innhold

Windows Aero virker ikke


Anbefalte innlegg

Bygget meg ny maskin i går innstallerte Vista Ultimate 64, validerte og oppdaterte programvaren.

 

Problemene startet da jeg prøvde starte Bioshock (fullversjon fra steam). Bioshock.exe ville ikke starte. Fikk feilmeldingen bioshock.exe har sluttet å virke.

Har søkt på nettet og funnet ut at det er andre som har samme problemet men har ikke funnet noen løsning.

 

Så i dag, i min søken etter en løsning var jeg innom microsoft sine sider og prøvde laste ned programvare som krevde validering av windows. Det gikk i dass.

"Valideringstjenesten kan ikke fastslå om Windows Vista-eksemplaret er ekte."

Etter en stund kom denne feilmeldingen opp:

 

-------

!Windows Aero virker ikke

 

Du kan ha blitt offer for programvareforfalskning.

 

Microsoft Windows-eksemplaret må valideres som ekte før du kan bruke Microsoft Windows-funksjoner som fargeoppsettet Windows Aero, og tilknyttede visuelle elementer, og motta produktstøtte.

 

Løs dette på internett nå

-------

 

Jeg får selvfølgelig ikke validert. Og etter en omstart står det i tillegg nede i høyre hjørne: Windows Vista Build 6000 Denne kopien av Windows er ikke ekte.

 

Jeg har hørt fra andre som nå også ikke får validert Vista på microsoft sine sider og at Aero har sluttet å virke.

 

Det jeg lurer på er om det er andre som har opplevd samme problem og om det har en sammenheng med Bioshock og/eller at det er et Vista 64 problem?

 

Ev. har noen en løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk akkurat samme problemet med Windows Vista (64bit Ultimate norsk) etter at jeg la inn Bioshock demoen for en liten stund siden. Prøvde å validere Windows og fikk opp samme feilmelding som deg.

 

Kan selvfølgelig være tilfeldig at det hendte akkurat nå, siden jeg ikke har kjørt WGA valideringe på en stund.

 

Kanskje det er feil i WGA fra Microsoft, eller kanskje Bioshock lager rot i systemet?

 

Håper noen har en løsning.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...