Gå til innhold

Test: Lynraskt minnekort til mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nokia er jeg stolt over. N73 greier mange ganger raskere å overføre med usb kabel på SE

På min SE går det ca 50kb/s og overføre med kabel, mens nokian var mange ganger raskere =D

 

uansett, hva er poenget med de 3 første? ikke en gang linjalen greier å vise ca overføringshastighet :p

jeg kjøpte ett kort som var forsåvidt raskt. Men nei da...

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Sandisk Ultra II er et minnekort som lover raske skrive- og lesehastigheter. Men har det noe for seg i mobilen?

 

9234226[/snapback]

 

Problemet med USB er at standarden definerer en (frivillig) maxhastighet (480 mbit/sek). Men de som lager USB-enheter kan selv velge hvor høy overføringshastighet de vil støtte. De fleste billige USB-brikker (som de som brukes i mobiltelefoner etc) støtter ofte bare noen få mbit/sek.

 

Så da hjelper det fint lite å ha en PC med rask USB-chip som støtter 480 mbit/sek i den ene enden av kabelen, og et raskt minnekort i den andre enden (i mobiltelefonen). Så lenge USB-chip'en i mobiltelefonen støtter f.eks. max 12 mbit/sek.

Lenke til kommentar

Litt dumt at det bare lønner seg med å overføre store hastigheter, for jeg tror ikke det er så altfor mange som ser på film på mobilen. Så det er kanskje like så greit å kjøpe et vanlig minnekort, istedenfor et dyrt minnekort som foreløpig er like så raskt som et vanlig, på små filer. :)

Lenke til kommentar

Det er slik med allt av utstyr. Det blir aldri raskere enn det svakeste leddet. Men derfra å konkludere med at det ikke har noen hensikt å kjøpe topp-produkter er sannhet med modifikasjoner.

 

Et topp minnekort har du foreksempel mye lengre. Om du ikke får utnyttet det fullt ut nå, så vil det fortsatt være brukbart flere år fram i tid på nye telefoner, kamera eller hva som helst. Mange nye telefoner har også wifi, og det er nå litt dumt å la dvaskt gammelt minnekortet være flaskehalsen ved filoverføring.

Lenke til kommentar

Til mobilbruk har det kanskje ikke mye å si, men nå bruker man jo også minnekort på digitale videokamera og da trenger man jo å overføre store filer. Speilrefleks kamera eller andre digitale kameraer med masse megapixler lager jo også relativt store filer (ekstra mye for de som bruker raw-formatet) så der kan man jo også bruke det.

 

Men å kjøpe det til "fremtidens" produkter er vel ikke så lurt, siden flash-minne utviklingen går fort framover, og det er ikke usansynlig at om noen år så har vi minnebrikker på 100GB++ og da er det litt stusselig å sitte igjen med et "Ultrarask" 2 GB kort.

 

Jeg har et 8 MB SD kort liggende her som er fult fungerende, men er ikke helt sikker på hva jeg skal bruke den til ^^ (som jeg fikk med da jeg kjøpte mitt første digitalkamera)

Endret av unwill
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
jeg leste teksten, etterpå så jeg på bildet. Plutselig ble alt motsatt

:wow::eek:

 

Edit: Hva er en "Ultra USB-kabel"

 

først vil jeg beklage sein bump her, men jeg tror det er noe av det samme som jeg så elkjøp hadde i hyllene sine her om dagen, gullbelagt nettverkskabel for ekstra raskt internet. no joke, det var markedsføringen der.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...