Gå til innhold

Valg av 32" flatskjerm til under 10 høvdinger


Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

 

Da er tiden inne for å gå til anskaffelse av ny tv. Jeg er student og bor i en liten hybelleilighet, så budsjettet er begrenset til max 10 000,-. Tvèn skal med det første brukes til analog kabel-tv, DVD, Playstation 2 og muligens PC ettersom LCD passer budsjettet mitt best. Skjermen MÅ være god på fotball.

 

Etter litt sondering har jeg kommet opp med noen alternativer:

 

- LG 32LB2R: Får jeg til rundt 8000 hos en kompis på Elkjøp. http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...T8AAAEOEOI03xiL

 

- Sharpe LC32RD2E: Får jeg til ca 10 000 på Elkjøp. http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...T8AAAEOEOI03xiL

 

- Tatung V32MCHK-EE1: Rimeligste alternativ, rundt 4500 på nettet. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334624

 

- Sony KDL-32S2530: kr 7990 hos lokal forhandler.

 

Så er det store spørsmålet hvilken av disse modellene som passer best til mitt forbruk, og hvor mye det er verdt å legge i en skjerm på dette tidspunkt. Er det noen som har kjenner til disse og kan våge seg ut på en sammenlikning/anbefalning?

 

Jeg har gått meg vill i flatskjerm-jungelen for lengst, så all hjelp settes stor pris på!

 

-Harald-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør også kikke på Sony 32D3000. Den har 100hz (Motion FLow), og får veldig bra kritikk. Den koster litt i overkant av 10K. Her er et veldig bra review av den

 

http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL32D3000/

 

Du kan også ta en titt på Sony 32V2500, veldig bra kontrast på den. Bra tv som er billig for tiden

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=56842

 

Når det er sagt, ville jeg egentlig heller vurdert plasma til ditt bruk. Plasma er bedre til analoge signaler, og er også bedre på lavoppløste kilder som PS2 (480 i/P). Har jo også kjappere responstid (1 ms), og er dermed bedre på fotball. Men da må du opp i 37". Ta en titt på Panasonic PV70

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=72653