Gå til innhold

Valg av 32" flatskjerm til under 10 høvdinger


Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

 

Da er tiden inne for å gå til anskaffelse av ny tv. Jeg er student og bor i en liten hybelleilighet, så budsjettet er begrenset til max 10 000,-. Tvèn skal med det første brukes til analog kabel-tv, DVD, Playstation 2 og muligens PC ettersom LCD passer budsjettet mitt best. Skjermen MÅ være god på fotball.

 

Etter litt sondering har jeg kommet opp med noen alternativer:

 

- LG 32LB2R: Får jeg til rundt 8000 hos en kompis på Elkjøp. http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...T8AAAEOEOI03xiL

 

- Sharpe LC32RD2E: Får jeg til ca 10 000 på Elkjøp. http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...T8AAAEOEOI03xiL

 

- Tatung V32MCHK-EE1: Rimeligste alternativ, rundt 4500 på nettet. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334624

 

- Sony KDL-32S2530: kr 7990 hos lokal forhandler.

 

Så er det store spørsmålet hvilken av disse modellene som passer best til mitt forbruk, og hvor mye det er verdt å legge i en skjerm på dette tidspunkt. Er det noen som har kjenner til disse og kan våge seg ut på en sammenlikning/anbefalning?

 

Jeg har gått meg vill i flatskjerm-jungelen for lengst, så all hjelp settes stor pris på!

 

-Harald-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør også kikke på Sony 32D3000. Den har 100hz (Motion FLow), og får veldig bra kritikk. Den koster litt i overkant av 10K. Her er et veldig bra review av den

 

http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL32D3000/

 

Du kan også ta en titt på Sony 32V2500, veldig bra kontrast på den. Bra tv som er billig for tiden

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=56842

 

Når det er sagt, ville jeg egentlig heller vurdert plasma til ditt bruk. Plasma er bedre til analoge signaler, og er også bedre på lavoppløste kilder som PS2 (480 i/P). Har jo også kjappere responstid (1 ms), og er dermed bedre på fotball. Men da må du opp i 37". Ta en titt på Panasonic PV70

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=72653

Lenke til kommentar

Takk for raskt svar Samojed! :D

 

Er klar over at Plasma passer best til mitt bruk, men som sagt så må jeg da nesten sprenge budsjettet mitt. Ut i fra linken din ser det ut til at jeg kan få 37" PV70 til rundt 11 000 med frakt, men jeg er en smule skeptisk til å handle flatsjerm på nett i utgangspunktet.

 

Derfor har jeg også fundert litt på om det er lurt å bruke bra mye penger på en skjerm i dag, eller om jeg bare skal gå for en billig en (som tatung) for så å kjøpe en bedre og større skjerm når jeg er ferdigstudert...

 

Dersom jeg kan få en bra LCD-skjerm til rundt 8-10 000 som ikke gjør seg bort til mitt forbruk tror vil jeg sikkert gå for det. Men hvis det er slik at jeg ikke vil kunne bli fornøyd med en LCD-skjerm i dette prisleiet, så vil jeg vurdere å gå for en bilig skjerm nå og så heller spare pengene til en senere anledning. Hva tror dere?

Lenke til kommentar

Eg er i samme situasjon. Det er klart eg vil ha ein 42" full-HD skjerm, men det koster 15-16000 kr. Tatung sin 32" (som har fått bra kritikk her på forumet og på Forbruker.no), kan ein få for rundt 4000 kr. Det er 1/4 av prisen. Eg betaler heller 4000 for ein mindre (og mindre bra?) skjerm, og har 12.000 "til overs". Har sett Tatung-skjermen hjå Datakjeden, og den fungerte utmerka på HD-signal.

Lenke til kommentar

På lefdal.com finner du nevnte Panasonic pv70 37 til 8.750kr :)

 

Jeg eier selv pv70 42. Er SUPER fornøyd. Jeg hadde samme utgangspunkt som deg, og fant fort ut at dette er TV'en for meg.

- Konge på film

- Super til ps2/Wii

- Best til fotball

- Bedre enn de fleste til analoge signaler

- Kan brukes til PC bruk, bare pass på å kjøre inn TV'en 2-300t først.

 

Hvordan vet jeg dette? Før gjorde vi alt dette hos en kompis, nå kommer de til meg =P

Endret av Zelkin
Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldingene! :D

 

Har lest mye bra kritikk av PV70-serien, og kunne helt klart tenkt meg en av disse. Jeg hadde gladelig betalt 8 750 spenn for 37", men lefdal har (merkelig nok) ikke denne på lager for tiden.

 

Så da er jeg desverre tilbake til utgangspunktet igjen...

 

 

Lavoll: har vært innom datakjeden i Tromsø, men de hadde bare 37" og 42" utstilt, og det var ikke mulig å se skjermene med tv-signaler (som er avgjørende for meg).

Lenke til kommentar
På lefdal.com finner du nevnte Panasonic pv70 37 til 8.750kr :)

 

Jeg eier selv pv70 42. Er SUPER fornøyd. Jeg hadde samme utgangspunkt som deg, og fant fort ut at dette er TV'en for meg.

- Konge på film

- Super til ps2/Wii

- Best til fotball

- Bedre enn de fleste til analoge signaler

- Kan brukes til PC bruk, bare pass på å kjøre inn TV'en 2-300t først.

 

Hvordan vet jeg dette? Før gjorde vi alt dette hos en kompis, nå kommer de til meg =P

9217840[/snapback]

 

 

i hvor stort rom bruker du denne 42"? Har fått tilbud om 37PX70 til 9900, og er litt usikker på størrelsen jeg skal gå for. Har ikke bruk for mer enn maks 37" i dag, men dette er jo en TV jeg skal ha også etter hybel-perioden er over... :!:

Lenke til kommentar
På lefdal.com finner du nevnte Panasonic pv70 37 til 8.750kr :)

 

Jeg eier selv pv70 42. Er SUPER fornøyd. Jeg hadde samme utgangspunkt som deg, og fant fort ut at dette er TV'en for meg.

- Konge på film

- Super til ps2/Wii

- Best til fotball

- Bedre enn de fleste til analoge signaler

- Kan brukes til PC bruk, bare pass på å kjøre inn TV'en 2-300t først.

 

Hvordan vet jeg dette? Før gjorde vi alt dette hos en kompis, nå kommer de til meg =P

9217840[/snapback]

 

 

i hvor stort rom bruker du denne 42"? Har fått tilbud om 37PX70 til 9900, og er litt usikker på størrelsen jeg skal gå for. Har ikke bruk for mer enn maks 37" i dag, men dette er jo en TV jeg skal ha også etter hybel-perioden er over... :!:

9231690[/snapback]

 

Bruker den i stua mi, men jeg sitter bare 2.5m unna. Litt for stor føler jeg og tror jeg kunne klart meg fint med 37. For å vri litt på det, om jeg skulle tatt valget om igjen, ville det blitt 42 :p siden enn ikke kan gå ned vett =D

Tror du lever lenge på 37 for å være ærlig, de fleste jeg kjenner sitter på 37 idag og det er større enn du tror.

Lenke til kommentar
På lefdal.com finner du nevnte Panasonic pv70 37 til 8.750kr :)

 

Jeg eier selv pv70 42. Er SUPER fornøyd. Jeg hadde samme utgangspunkt som deg, og fant fort ut at dette er TV'en for meg.

- Konge på film

- Super til ps2/Wii

- Best til fotball

- Bedre enn de fleste til analoge signaler

- Kan brukes til PC bruk, bare pass på å kjøre inn TV'en 2-300t først.

 

Hvordan vet jeg dette? Før gjorde vi alt dette hos en kompis, nå kommer de til meg =P

9217840[/snapback]

 

 

i hvor stort rom bruker du denne 42"? Har fått tilbud om 37PX70 til 9900, og er litt usikker på størrelsen jeg skal gå for. Har ikke bruk for mer enn maks 37" i dag, men dette er jo en TV jeg skal ha også etter hybel-perioden er over... :!:

9231690[/snapback]

 

Bruker den i stua mi, men jeg sitter bare 2.5m unna. Litt for stor føler jeg og tror jeg kunne klart meg fint med 37. For å vri litt på det, om jeg skulle tatt valget om igjen, ville det blitt 42 :p siden enn ikke kan gå ned vett =D

Tror du lever lenge på 37 for å være ærlig, de fleste jeg kjenner sitter på 37 idag og det er større enn du tror.

9232950[/snapback]

 

Takk, akkurat det svaret jeg trengte! :thumbup:

Lenke til kommentar

Takk for det! :D

 

Slo til på et tilbud fra Nettdata. Hyggelige og behjelpelige folk.

 

Er det forresten noe jeg kan gjøre for å få best mulig resultat på analog kabel-tv, med tanke på koblinger og slikt? Har til nå bare hatt bilderørs-tv, hvor den hvite tv-signal ledningen kjøres rett i TV-en, og DVD og PS2 kobles med scart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...