Gå til innhold

TEST: Gigabyte Odin GT 800 W


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et artig innslag i PSU utvalget.. Liker godt justerbare railer, men tror jeg heller ville hatt fysiske justerings muligheter enn software, som på OCZ Powerstream. Dere burde vel kunnet ta en test av 3.3v og 5v linjene etter justert software, de er der jo for å justere, og teste kun uten justert rail blir mangelfullt...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Jeg vurderte først ThermalTake Toughpower 1200w, men denne virker som et smartere valg. Den har jo 4x8pin PCI-E kontakter. Grunnen til at jeg ville kjøpe TT var nettopp på grunn av disse 8pin kontaktene, men nå som denne har hele fire stk 8 pin virker den som et smart valg for mitt oppsett.

 

Duger den til mitt oppsett?

 

Min spillmaskin. DDR3.

 

Mvh :)

9201599[/snapback]

Toughpower 1,2kW er nok i og for seg en bedre enhet, men så koster den da betraktelig mer. [H] likte i allfall nevnte strømforsyning svært godt: http://hardocp.com/article.html?art=MTMzMCwsLGhlbnRodXNpYXN0

 

Skal dog sies at 1200w er overkill for omtrent alle og enhver, men jeg skal innrømme at jeg kjøpte en. Delvis fordi den kostet 20kr mer enn 1kW-versjonen hos Amention, og delvis fordi jeg er litt svak for slike kraftbasser :) Forhåpentligvis slipper jeg å skifte strømforsyning på mange år.

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar

Har ikke tenkt å slurve når jeg kjøper PSU jeg heller, men etter at jeg har lest denne testen synest jeg denne ODIN serien er veldig lovende. :)

 

Blir nok en sånn en på meg i høst når jeg kjøper PC, tror ikke jeg må bytte så fort heller for kvaliteten skulle nå være formidabel. Nok effekt har den også, + 8pin som jeg har lett lenge etter. :)

Lenke til kommentar
På hva slags last ble rippel målt på? Det kunne med fordel vært målt rippel på forskjellige mengder last, da rippel ofte øker betraktelig med økt påført last på enkelte enheter.

9202174[/snapback]

 

 

Ripple har jeg målt ved 40 % load, et tall jeg kom frem til etter diskusjon med min gamle elektronikklærer. Jeg innser nå at det var en smule mangelfult at jeg ikke har opplyst om dette noe sted.

 

Jeg skal prøve at fra og med neste strømforsyningstest måle ripple ved de samme stadiene som vi måler spenningen :)

Endret av Natrium
Lenke til kommentar

Du kan med fordel bruke samme farge på spenningen ved forskjellig last i alle grafene.

Det virker litt rotete og forvirrende når du skifter farge på spenningen mellom hver graf.

 

Med mindre det er en åpenbar grunn jeg ikke har fått med meg for å skifte på fargene :)

 

Bortsett fra dette en meget god test :)

Lenke til kommentar
På hva slags last ble rippel målt på? Det kunne med fordel vært målt rippel på forskjellige mengder last, da rippel ofte øker betraktelig med økt påført last på enkelte enheter.

9202174[/snapback]

 

 

Ripple har jeg målt ved 40 % load, et tall jeg kom frem til etter diskusjon med min gamle elektronikklærer. Jeg innser nå at det var en smule mangelfult at jeg ikke har opplyst om dette noe sted.

 

Jeg skal prøve at fra og med neste strømforsyningstest måle ripple ved de samme stadiene som vi måler spenningen :)

9202810[/snapback]

 

 

God ide :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Kjøpte en slik akurat. Har montert den og såvidt jeg ser er alle kabler koblet rett, men når jeg starter det medfølgende programmet kommer det opp en feilmeling:

 

**** HARDWARE Connect FAIL ****

 

Noen som vet hva som kan være feil? Feilmelingen i seg selv sier jo at det er noe som er koblet feil, men skjønner ikke hva..

 

Er forsåvidt en ledning jeg ikke finner ut hvor skal. En 4-pins ting, som er fast i selve strømforsyningen. Er 3 ledninger på den, i fargene sort blå/grønn og hvit (står ingenting på den). Noen som vet hvor den skal? Eventuelt noe annet som kan være feilen? Selve strømforsyningen virker, og vifta surrer.

Endret av drtox
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Er det noen her som har denne strømforsyningen, og IKKE bruker den usb-tilkoblingen?

 

Jeg lurer på hva som skjer hvis man lar være å bruke denne, dvs dropper også å bruke softwaren som følger med?

 

Alt burde selvfølgelig gå i "default" med dynamisk viftestyring og alt som hører med, men er det noen som veit 100%?

 

Jeg har fått nok av unødvendige kabler som "henger" på utsiden av kabinettet.

 

Eller er det mulig å sette denne usb-koblingen rett i hovedkortet, sånn at den ikke trenger å trekkes ut igjennom bakveggen??

 

*Edit: leif*

Endret av Beetlebum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...