Gå til innhold

Sekk eller veske som ser "kul" ut.


Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

 

Har i grunn funnet ut at jeg ikke kan leve uten en sekk eller veske til kamerautstyret mitt og i den anledning tenkte jeg dere kunne hjelpe meg litt.

 

Når jeg skal kjøpe sekk/veske er det viktigere for meg at den ser ok så jeg gidder å ta den med enn at den kanskje koster litt mer. Det jeg har sett på hittil er en domke f-2 i sand fargen. Men ganske ofte er det jo veldig kjekt med sekk så lurte på om dere visste om noen kule sekker der ute?

 

Og er det noen av dere som har/har hatt/kjenner noen som har domke f-2?

Lurer litt på hvordan det går å ha med 350D med sigma 17-70mm eller 70-200mm f/4 påmontert og det andre objektivet i veska, pluss en speedlite 430EX.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk ut crumpler sin "photo" serie. husker ikke helt om det er det serien heter, men det finner du evt fort ut av på hjemmesiden deres. Broderen kjøpte akkurat en crumpler sekk men dedikerte rom til fotoutstyr i bunnen (mulighet for å lukke dette rommet av fra resten av sekker), i tillegg er det dedikert plass til laptop i "hovedrommet" samt plass til hva du ellers skulle trenge å ha med deg på tur. Sekkene kommer i forskjellige størrelser. I tillegg syns i alle fall jeg at de ser veldig kule ut.

 

http://www.crumplereurope.com/

 

Edit: Du finner dem under backpacks. Den min bror kjøpte heter prettyboy, men vet at det finnes andre modeller også. Ellers har de også mer tradisjonelle fotovesker hvis dette skulle være ønskelig...

Endret av Releazme
Lenke til kommentar

Enig i at Crumbler ser bra ut, men ingenting slår Billingham mht cred og oldschool coolness. Number one in the world, man.

http://www.billingham.co.uk/home.asp

Synes du de blir litt dyre, så gir jo National Geographic-bagene den rette krigsreporter-looken, og det er heller ikke ukult.

 

Edit: Lowe Pro er fantastiske bag'er, men en smule nerdete :tease:

Alt som skriker fotonerd er nerdete og uhipt, men ofte praktisk og av god kvalitet. Kanvas og slikt er de coole materialene å lage bag'er av, ikke polyester. Mine bag'er er desverre en supernerdete Tamrac skulderbag og en nesten like nerdete Hama fotoryggsekk. Skulle ønske de ble erstattet av en Billingham Hadley så snart som mulig, men det kan ta litt tid.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
De billingham bagene såg bra ut men det var ikke det billigste på markedet.

9111956[/snapback]

Desverre så er de ikke det, men jeg har ofte sett Hadley på salg for 89 pund på Jessops og lignende butikker. Jessop har forøvrig et mindre kjent merke i samme stil, som er dirt cheap, men neppe håndsydd som Billingham. En venn bestilte en reisebag fra dem, og fikk en telefon fra firmaet som beklaget at de ikke var ferdige med å sy bag'en hans enda. Han hadde nemlig noen spesielle ønsker. Den som ringte var en i familien Billingham, så det sier litt om seriøsitet og personlig service som den familiebedriften er kjent for. Hvis det blir for dyrt, så er ikke denne så veldig dyr:

http://shop.nationalgeographic.com/product/178/3640/122.html

Vet de har agentur i Norge også, samt at de selges av kaffebrus.

Lenke til kommentar
De billingham bagene såg bra ut men det var ikke det billigste på markedet.

9111956[/snapback]

Desverre så er de ikke det, men jeg har ofte sett Hadley på salg for 89 pund på Jessops og lignende butikker. Jessop har forøvrig et mindre kjent merke i samme stil, som er dirt cheap, men neppe håndsydd som Billingham. En venn bestilte en reisebag fra dem, og fikk en telefon fra firmaet som beklaget at de ikke var ferdige med å sy bag'en hans enda. Han hadde nemlig noen spesielle ønsker. Den som ringte var en i familien Billingham, så det sier litt om seriøsitet og personlig service som den familiebedriften er kjent for. Hvis det blir for dyrt, så er ikke denne så veldig dyr:

http://shop.nationalgeographic.com/product/178/3640/122.html

Vet de har agentur i Norge også, samt at de selges av kaffebrus.

9112008[/snapback]

 

Det der var ikke så dumt, skall vurderes.

No venter jeg bare på at min lokale foto-butikk skall få inn slingshot så jeg kan tafse litt på dem.

Det er ikke enkelt å finne perfekt bag til kameratstyret.

Sekk - praktisk å bære på ryggen - litt tungvint å komme til utstyret.

Slingshot - ser ganske kurant ut - skall tafse på dem.

Vanlige fotobag- er grei nok men lyser fotoutstyr lang vei.

Lenke til kommentar
Ingenting er kulere enn Lowepro Minitrekker AW.

 

Guess who's buying?! :D

9112211[/snapback]

Praktisk og veldig god kvalitet: Ja.

Kult: Sorry, det er fotobagenes Volvo 240.

 

For å si det med den britiske journalisten og forfatteren Harry Armfield i hans bok "Cool. A complete handbook", - Volvo for dildos.

I følge ham er den mest ukule måte å dø på å bli overkjørt av en trehjuls handikapbil. Det er jo et bevis på at han selvfølgelig har rett.

 

Jeg vurderer også en Slingshot til mine markaturer der faren for å bli sett er relativt lav. Kanskje litt ekstremt, men jeg vurdrerer faktisk å kjøpe en slik Lowe Pro, men det er i alle fall ikke fordi den er kul.

 

Derfor anbefaler jeg ikke bag'ene til Lowe Pro, Tamrac eller lignende når noen spør etter en kul bag. De anbefaler jeg bare når folk spør etter en god og praktisk bag. Det vil nemlig aldri bli kult å se ut som en fotonerd.

 

Å, det er så deilig å være en familiefar som er over 40. Man slipper å se kul ut lenger, man kan til og med gro dobbelthake uten at noen legger seg bort i det :thumbup:

Lenke til kommentar
jeg syns den ser dritkul ut, og lyser fotograf...

 

den classicen er ikke fin...

9112397[/snapback]

Det er bare tenåringsjenter som tenner på store linser og "proffe" bag'er. Det er naturligvis de du ønsker å tenne, siden du er tenåring. Desverre vet tenåringsjenter ingenting om hva som virkelig er kult, det finner de først ut når de er et par og tyve år gamle. På den alderen må de bli fortalt hva som er kult av Teen Fashion eller hva pokker de leser på sengen. Derfor er det ikke kult å lyse fotograf uten å være det.

At en person som Øyvind klarer å ragge en haug med damer i sin høye alder skyldes ikke at han ser ut som en nerd når han er ute og fotograferer, det er av helt andre grunner.

 

Derfor kan jeg desverre ikke anbefale Opel Astra (som jeg kjører), Toyota Avensis, Volvo 240, Jack & Jones eller Johnny Walkers Red Label når noen spør meg om hva som er kult. Det samme gjelder ekvivalenten innen kamerabag'er.

Lenke til kommentar
jeg syns den ser dritkul ut, og lyser fotograf...

 

den classicen er ikke fin...

9112397[/snapback]

 

Nettop derfor jeg ikke har en sån.

Vil ikke at alt og alle skall se at det er dyrt fotoutstyr jeg har.

Jeg slenger greiene mine fra meg overaltt, tingene ligger i den gamle bilen min(du trenger bare sløv teskje for å åpen den). osv.

Bruker i dag en slitt reklamesekk, og ser bare ut som en vanlig lasaron.

Men hvis fjortisjenter tenner på en sån bag, er det ikke det dummeste man kan kjøpe.

Lenke til kommentar
Lowepro Slingshot er dritkul :)

9111125[/snapback]

Enig, noen som vil kjøpe min?

9112606[/snapback]

:!: Knall, engekri :thumbup:

 

Hvis man virkelig ønsker å se ut som en skikkelig kul pressefotograf, så er det bare et merke som gjelder, Domke. Desverre synes jeg (av erfaring) at de ikke holder den kvaliteten som de burde, og det var nok grunnen til at de var borte fra markedet en stund. Kule som pokker er de uansett.

http://www.helixcamera.com/CameraBags/Domke/domke.html

Lenke til kommentar

Hehe, blir ikke lett å unngå å titte nå, da. Tenkte å prøve en "Volvo" Omni Sport for å få med lettere utstyr når fremkomstmiddel er løpesko/sykkel, men venter stadig på en lønnsutbetaling i det fjerne..

Klådde på den på den lokale EliteFotoen forleden, og størrelse/rominndeling/bæresystem virket tipptopp. Men KUL? Aldri. Men det er ikke den hullete nylonbudveska fra Ikea heller ennå.. :)

Endret av Kjetil-H
Lenke til kommentar

He he. Det viktig å holde begrepen fra hverandre, hvis ikke går det gæli til slutt. Må innrømme at denne diskusjonen har gitt meg litt behov for å se kul ut igjen, spesielt når jeg skal til Roma igjen neste uke. Der nede ser man virkelig ut som en kjempedork med fotobag av FOTO-typen. I tillegg blir man fotfulgt av et helt kobbel med sigøynere man må skremme bort hele tiden. Derfor bruker jeg en vanlig skulderbag av den halvkule kanvastypen, som jeg stapper et ekstra objektiv nedi. Kamera bærer jeg på brystet, siden det ikke er så fordømt ukult som en ukul bag. Har derfor Nat Geo på mulig innkjøpsliste for fremtiden, siden den er "billig".

Her hjemme vurderer jeg som sagt en Slingshot når tidene blir bedre for meg. Den som venter på noe godt, trenger egentlig ikke se kul ut hele tiden.

Lenke til kommentar

Tja, nå har jeg ikke tenkt å traske i byen med sekken heller. Opp i fjeller bærs det, og da er det kun turgårere man møter, og da må man opptre som en proff.

 

Selv om bildene ikke tilsier proff så kan man alltids prøve å lure andre til å tro at man er det.

 

Hiver på en solblender, tar en 300mm under arma og skyter landskap.... da tror andre at man er proff da :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...