Gå til innhold

Trådløs USB fra Belkin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men selve hubben trenger vel en stikkontakt uansett. Jeg kan kanskje se en viss grad av nytte om rekkevidden er lang.

 

AtW

9100121[/snapback]

ikke bare hubben vill trenge stikkontakt, men alt annet av usb materiell, som til vanlig ikke trenger det, små eksterne disker (2,5") webcamera, usb minnepenner +++++

Så ser ikke noe fordel i en slik trådløs hverdag ennda...

 

p.s

Er det bare til meg at forumet ser fucka ut?

Lenke til kommentar
Men selve hubben trenger vel en stikkontakt uansett. Jeg kan kanskje se en viss grad av nytte om rekkevidden er lang.

9100121[/snapback]

En USB-port (i PCen) kan levere inntil 2,5W. Dersom HUB'en bruker at dette effektbudsjettet og leverer resten til portene, så trenger den ikke å kobles til stikkontakten. Ulempen er selvsagt at alle enhetene som kobles til kan bruke maksimalt (2,5-x) Watt til sammen.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Men selve hubben trenger vel en stikkontakt uansett. Jeg kan kanskje se en viss grad av nytte om rekkevidden er lang.

 

AtW

9100121[/snapback]

ikke bare hubben vill trenge stikkontakt, men alt annet av usb materiell, som til vanlig ikke trenger det, små eksterne disker (2,5") webcamera, usb minnepenner +++++

Så ser ikke noe fordel i en slik trådløs hverdag ennda...

Jepp, men enheter som allerede trenger stikkontakt eller har batteri trenger en ledning mindre. F.eks skrivere, digitalkamera, mobiltelefoner, scannere, 3,5" eksterne harddisker med mer.

 

De små enhetene du nevner kan kobles direkte til HUB'en med ledning.

 

p.s Er det bare til meg at forumet ser fucka ut?

9100498[/snapback]

Det ser helt i orden ut her. Sikker på at du ikke har kommet borti knappene for trådet eller lineær visning? Eller knappen for tekstversjonen?

Lenke til kommentar
Men selve hubben trenger vel en stikkontakt uansett. Jeg kan kanskje se en viss grad av nytte om rekkevidden er lang.

9100121[/snapback]

En USB-port (i PCen) kan levere inntil 2,5W. Dersom HUB'en bruker at dette effektbudsjettet og leverer resten til portene, så trenger den ikke å kobles til stikkontakten. Ulempen er selvsagt at alle enhetene som kobles til kan bruke maksimalt (2,5-x) Watt til sammen.

 

Men trådløs USB leberer vel ikke strøm? Koblingen mellom PC og Hub er jo trådløs.

 

AtW

Lenke til kommentar
Her i huset passer en slik løsning perfekt, har skriver og scanner på ett rom, med lang USB ledning ut på stua :/ Nå ser det ut til at denne forsvinner :D

 

-Tean

9100133[/snapback]

 

For deg så vil vel en Belkin All-in-one være bedre. Trådløs sender for all-in-one printere, evt en vanlig printserver (med disse støtter ikke noe annet en printing.)

 

- dette forutsetter selvfølgelig at det er en alt-i-et printer du har (også kalt mulitfunksjons printer)

 

Men må si at jeg ser et begrenset behov for dette, iallefall for min del. Mus og tastatur foretrekker jeg direkte i maskinen. Kanskje når jeg ommøblerer og printen mulig må stå litt ifra PC'n, men vil tro at det heller blir trådløsprintserver på meg.

Lenke til kommentar

De fleste printere har de begynt å levere med trådløst nett =)

Og blåtann!

Så skal vi ha ennda mere trådløst... den usb kabelen gjør vell ikke noe spesiell skade, i forhold til en større boks som krever ennda en strømkabel med diger omformer :p

Jeg hater disse omformerene som er i selve stikkontakten...

 

Nesten som trådløs mus og tastatur... oiii jeg har trådløs mus og tastatur, og senderen står 10cm fra musa og tastaturet... jeg sparte 10cm :D men istede fikk jeg en diger kloss som står i veien ;P

 

Mange harddisker kommer med nettverksplugg, så bare koble den rett i nettverket der switchen står =)

kommer vell snart med trådløs de også =)

 

Simen1: nå funker forumet som det skal igjen =)

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Men selve hubben trenger vel en stikkontakt uansett. Jeg kan kanskje se en viss grad av nytte om rekkevidden er lang.

9100121[/snapback]

En USB-port (i PCen) kan levere inntil 2,5W. Dersom HUB'en bruker at dette effektbudsjettet og leverer resten til portene, så trenger den ikke å kobles til stikkontakten. Ulempen er selvsagt at alle enhetene som kobles til kan bruke maksimalt (2,5-x) Watt til sammen.

Men trådløs USB leberer vel ikke strøm? Koblingen mellom PC og Hub er jo trådløs.

9100686[/snapback]

Beklager, det er jeg som har skumlest artikkelen litt for raskt. Fikk ikke med meg at det var snakk om trådløst mellom PCen og HUB'en.

Lenke til kommentar
For deg så vil vel en Belkin All-in-one være bedre. Trådløs sender for all-in-one printere, evt en vanlig printserver (med disse støtter ikke noe annet en printing.)

 

- dette forutsetter selvfølgelig at det er en alt-i-et printer du har (også kalt mulitfunksjons printer)

9100689[/snapback]

 

Har tenkt tanken ja, både på printserver, og som nevnt under, skriver med trådløst nettverk. Det innebærer da innkjøp av ny skriver, da jeg har to separate enheter. Så det blir egentlig bare ett kostnadsspørsmål, kommer jo litt an på hvordan denne hubben blir priset.

 

-Tean

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...