Gå til innhold

Mer om Firefox 3.0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg er en av dem! har oppe 8 faner nå og firefox tar 800mb av rammen min!

 

Er det bare meg eller begynner det å bli litt vell mye?!

 

 

EDIT: nå 5 mi senere tar den 900 mb!

 

wtf skjer ?

 

 

EDIT EDIT: nå 15 senere igjen tar Firefoxx 1 GB ram!

 

hmm?

 

må jeg rsen eller er det en veldig stor bug?

Endret av SebastianS
Lenke til kommentar

Minne er ikke en ressurs! Minne er en cache! Det betyr at alt ikke brukt minne er bortkastet minne.

 

Meg bekjent regulerer Firefox minneforbruket etter hva som er tilgjengelig. OSet vil også sørge for å swappe ut minne som ikke brukes aktivt.

Lenke til kommentar
ChristianW: Ja det er en grunn til at den er alfa ... er ikke ment til bruk av slutt brukere. Kanskje du heller skulle installert den siste stabile versjonen.

8960695[/snapback]

 

Jeg snakket om 2.0.0.4 jeg. Den har alltid vært sånn til meg... SUUUUGER minne som en svamp...

 

(Alle siden 1.5 kom har gjort dette på opptil flere av mine pc'er)

 

-C-

Lenke til kommentar
Lurer på om de har klart å fikse minnebuggen jeg, vet om veldig mange som er rammet av dette, inklusive meg. Utrolig irriterende!

8960428[/snapback]

Dette er egentlig ingen bug, men en funksjon! Og den kan slåes av hvis du vil.

Les mer her :)

8961231[/snapback]

Du er tydeligvis usynlig iom at folk ignorerer deg. Siterer posten din så kanskje fler får med seg hvorfor Firefox bruker mer minne enn den gjorde før.

 

Det var altså denne lenken:

http://weblogs.mozillazine.org/ben/archives/009749.html

 

Opera er best pa minne. Og det blir enda bedre nar 9.5 kommer.

 

det innebærer blant annet at surferen skal kunne zoome inn og ut på en nettside.

Det er vel akuratt samme som Opera har, vel?

 

:innocent:

8961129[/snapback]

Opera hadde denne funksjonen når jeg brukte det for 1 år siden. Velkommen etter Mozilla.

Endret av Squeegie
Lenke til kommentar
SUUUUGER minne som en svamp...

8962325[/snapback]

Dette er en funksjon firefox har for å bedre surfeopplevelsen. Om firefox ikke har tilgang til så mye minne vil den ikke bruke så mye, men da vil det også bli tregere f.eks. å bla seg tilbake til sider du har besøkt før. Om du ikke liker at den bruker så mye kan du endre en innstilling for å "rette" på det.

 

Ubrukt minne er ikke noe å hige etter og ingen moderne operativsystemer lar noe minne være ubrukt.

Lenke til kommentar
Minne er ikke en ressurs! Minne er en cache! Det betyr at alt ikke brukt minne er bortkastet minne.

 

Meg bekjent regulerer Firefox minneforbruket etter hva som er tilgjengelig. OSet vil også sørge for å swappe ut minne som ikke brukes aktivt.

8962063[/snapback]

 

Det er ikke min erfaring, det breuker minne etter hvor mye man har installert, ikke etter hvor mye man har ledig. VIdere så klarer opera å få til denne cachingen vesentlig bedre, med mindre minnebruk, så de har litt å hente der.

 

Angående kopiering fra opera: jeg er glad opera er i front når det gjelder funksjonalitet, men det er jo også bra FF kopierer, det blir jo en bedre browser av det.

 

AtW

Lenke til kommentar
det innebærer blant annet at surferen skal kunne zoome inn og ut på en nettside.

Det er vel akuratt samme som Opera har, vel?:innocent:

8961129[/snapback]

Opera hadde denne funksjonen når jeg brukte det for 1 år siden. Velkommen etter Mozilla.

8962730[/snapback]

 

Faktisk har opera hatt det i mange år, nærmer seg vel snart ett tiår... :>

Endret av ilex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...