Gå til innhold

Laptop med SLI og Core 2 Duo?


Gjest medlem-105082

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel ikke så forferdelig mange som vil bruke denne på bussen

 

Forøvrig mener jeg slike digre og dyre laptoper nærmer seg idioti.. Dyre XPS-maskiner (rundt 25000) er nærmest for store til å ta med seg rundt, og da kunne du istedet kjøpt èn "crappy-lappy" til skolearbeid og èn ok stasjonær til å spille på.

Endret av demeyfint
Lenke til kommentar
Er vel ikke så forferdelig mange som vil bruke denne på bussen  :!:

 

Forøvrig mener jeg slike digre og dyre laptoper nærmer seg idioti.. To venner av meg har sykt dyre XPS-maskiner (rundt 25000), og de er nærmest for store til å ta med seg rundt, og da kunne du istedet kjøpt èn "crappy-lappy" til skolearbeid og èn ok stasjonær til å spille på.

8956137[/snapback]

Helt enig :thumbup:

Lenke til kommentar

Marked går mot det at bærbare skal ta over men jeg tror det er lenge til man ser bare bærbare pcer.

 

Disse skrivebords erstatterne er for store, tunge og blir for varme til at det er praktisk.

 

Det som kan være en løsning er å ha "docking station" hvor det sitter maskinvare som skjermkort, hardisker og kanskje en strømforskyning til å drive det. Sånn at man har en bærbare pc med en 60-80gb harddisk, 2gb minne, internt "kontor" skjermkort og bra prossesor som man kan ta med seg og når man kommer hjem så setter man den i "docking stationen".

 

Synes ideen over var ganske bra jeg :p Noen som har noen meniger rundt det?

 

-Bountyhunter

Endret av [StK]Bountyhunter(BF:V)
Lenke til kommentar
Marked går mot det at bærbare skal ta over men jeg tror det er lenge til man ser bare bærbare pcer.

 

Disse skrivebords erstatterne er for store, tunge og blir for varme til at det er praktisk.

 

Det som kan være en løsning er å ha "docking station" hvor det sitter maskinvare som skjermkort, hardisker og kanskje en strømforskyning til å drive det. Sånn at man har en bærbare pc med en 60-80gb harddisk, 2gb minne og bra prossesor som man kan ta med seg og når man kommer hjem så setter man den i "docking stationen".

 

Synes ideen over var ganske bra jeg :p Noen som har noen meniger rundt det?

 

-Bountyhunter

8956243[/snapback]

Helt enig!! Synes at Asus' løsning med eksternt skjermkort er et steg i rett retning, men denne løsningen trenger

a) mulighet for de råeste grafikkortene

b) bedre overføringshastighet (tilkobling til laptopen)

c) det må være mulig å bruke laptopens egen skjerm (?)

Lenke til kommentar

Laptop?

 

Hadde aldri i livet hatt den på fanget, grunnet vekt å varmeutvikling. Bærbar er også å ta hardt i. Går vel under portabel stasjonær maskin nesten, ikke grunnet spesifikasjoner, men vekt, batterilevetid samt størrelsen på den.

 

Høres ut som en ufattelig bra maskin for et lite marked der kraft er alt som er viktig. :)

 

Edit: Viiite, design er en subjektiv sak. Greit nok du ikke synes de er de peneste laptopene der ute, men ganske mange synes de ser bra ut.

Endret av Macfan
Lenke til kommentar

alienware er stygt, å ho-i! de har kansje kraftige laptopper osv men design kan de ikke.

selv mener jeg at en laptop ikke skal være noe spillmaskin, for da blir det ikke laptop lenger, men mer en stasjonær som en aldrig flytter på fordi den veier 15kg og er tjukkere enn et grovbrød og benytter nok strøm til å forsyne en middels by i sveits i et år.

Lenke til kommentar

Hehe, mange negative tanker her om spillbærbare pcer hører jeg. Personlig mener jeg at det er bra med noen sånne pcer, bare de har bra kjøleløsning og er fremtidsrettet, sånn som f.eks dell sine xps maskiner. Grunnen til at jeg synes det er bra med "portable spillmaskiner" er at man f.eks kan bytte på stedene man vil ha den i huset, og at man kan ta den med seg om man skal opp til venner osv. Den største fordelen for min del med disse, er at man kan ta de med seg når man skal på f. eks på hybelen sin, og være der noen dager i uka :thumbup:

Lenke til kommentar

Digg, skulle gjerne hatt en slik en. Har selv en ganske saftig gaming laptop, da stasjonær er upraktisk i mitt tilfelle. Betalte 30 000 for min XPS m1710.

Men hadde vært kos med 7950 GTX i SLI ala den i artikelen, men det er nok en god stund til jeg kjøper ny ja. :p

Men hvordan er det med Alienwares laptoper, er det mulig å få kjøpt de med norsk tastatur da?

Lenke til kommentar
Digg, skulle gjerne hatt en slik en. Har selv en ganske saftig gaming laptop, da stasjonær er upraktisk i mitt tilfelle. Betalte 30 000 for min XPS m1710.

Men hadde vært kos med 7950 GTX i SLI ala den i artikelen, men det er nok en god stund til jeg kjøper ny ja.  :p

Men hvordan er det med Alienwares laptoper, er det mulig å få kjøpt de med norsk tastatur da?

8956875[/snapback]

 

Mulig å få kjøpe de med norsk tastatur ja, jeg greide i allefall og få satt sammen en med norsk tastatur, selv om jeg ikke greide det på den nyeste med SLI :thumbup:

Lenke til kommentar

Fordelene jeg ser med denne vs en stasjonær maskin er den er portabel.

Den er kanskje ikke bærbar, men den er langt lettere å flytte enn en stasjonær. Strømkabelen og musa, og du er good to go.

 

Er ganske mye stress å dra av de tre tusen kablene bak pcn, drasse med deg et kabinett, et tastatur, en mus, og en feit CRT skjerm i motsetning til denne pcn :p

 

Om levetiden på batteriet er gal er ikke så veldig viktig, du kan flytte den til en kompis uten hassel og problem, så plugge den i veggen der.

Lenke til kommentar

Helt riktig at det er billigere med stasjonær fremfor bærbar, men etter min mening kan du gjøre en del ting lettere med en bærbar, som f.eks koble den til tven og bruke den som opptaker osv (noe som er litt vanskeligere å få til med en stor bærbar pc). Men alt avhenger så klart av bruksområde :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...