Gå til innhold

Test: Nokia 3110 Classic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for en fin test!

 

Jeg har et par spørsmål:

Og i hvilemodus vises navnet på sangen du spiller av, men siden 3110C ikke har aktiv hvilemodus får du ikke skifte sang uten å gå inn i menyen og musikkspilleren.

 

Har ikke telefonen aktiv hvilemodus i det hele tatt til tross for at det er s40 3ed featurepack2 telefon? (forresten så står det OS:symbian s40 i infoboksen på forsiden av testen, det er vel ikke riktig)

 

Lurer også på om telefonen har flightmode som de andre s40 3ed mobilene.

 

Til slutt, det finnes ikke ett eneste bilde av menyene til telefonen i testen. Er det mulighet for fanemeny slik som de andre s40 3ed telefonene har? (at man blar venstre - høyre med åpne undermenyer)

Endret av mandela
Lenke til kommentar

en annen ting, fra side 2 i testen (og i konklusjonen):

Notatblokk og gjøremålsliste er også på plass. Dessverre dukker ikke oppgaver opp i hvilemodus, slik det gjør på andre Nokia-mobiler - henholdsvis de med større skjermer.

utfra denne videoen (se fra 1minutt 17sec) har man tilgang til notater og mp3spiller i hvilemodus

Endret av mandela
Lenke til kommentar

nå har jeg skummet gjennom manualen til telefonen og kan selv svare på mine spørsmål:

 

telefonen har:

* active standby (kanskje man kan da velge musikkavspiller i den? notater kommer iallefall opp slik som på videoen som jeg glemte å lenke til ovenfor. Den delen av konklusjonen som handler om aktiv mode-problemer bør derfor endres. http://www.youtube.com/watch?v=b8tAP86faoM)

* telefonen har mulighet for liste og gitter, men ikke fanemeny

* flight mode

post-1944-1180526549_thumb.png

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Kan det virkelig være mulig at en overgang fra 2.5 til 3.5mm jack ikke fungerer? Noen som har prøvd f.eks med en enkel overgang fra Clas Ohlson el. ?

Har noen prøvd det samme på Nokia 6300. Det ser jo ut som den har samme type utgang (2,5mm jack)?

Lenke til kommentar

Virker helt grei, men ikke noe utover det.

En smule skuffet over at det ikke følger med noen overgang til 3.5mm. Det er rett og slett for dårlig av Nokia, spør du meg!

Denne her burde eldre folk få seg. Store gode taster er noe som er påkrevd i en viss alder. :)

Endret av kornelen
Lenke til kommentar
(forresten så står det OS:symbian s40 i infoboksen på forsiden av testen, det er vel ikke riktig)
Galt på alle måter. Ikke bruker den Symbian, og ikke er S40 et operativsystem (det er et brukergrensesnitt). Det samme står i flere andre av Amobils anmeldelser av Nokias Series 40-telefoner.
Lenke til kommentar
har to 2,5 til 3,5mm overganger som begge fungerer perfekt til 6300... en original Nokia og en fra Clas Ohlson.

8724397[/snapback]

 

Fint at jack-overgang funker på 6300, men er det noen som har prøvd og funnet at det virker på 3110 classic??

Lenke til kommentar

Virker som en ok jobbemobil. Hva vil anmelder si om kvaliteten i forhold til litt røffere behandling?

 

Liker at den har BT og skulle også ønske at usb-inngang var standard på alle telefoner. Så hadde man sluppet å kjøpe en ny datakabel hver gang man bytter ut telefonen, det samme gjelder også for hodesett. Og det at den ikke kan lade i USB-kontakten er you bare helt tullete syns jeg. :nei:

 

Ellers ser den ut til å være perfekt for eldre folk ja.. Så kan dem motta MMS fra barnebarna sine også ;)

Lenke til kommentar

Feilene som er påpekt er korrigert.

(forresten så står det OS:symbian s40 i infoboksen på forsiden av testen, det er vel ikke riktig)
Galt på alle måter. Ikke bruker den Symbian, og ikke er S40 et operativsystem (det er et brukergrensesnitt). Det samme står i flere andre av Amobils anmeldelser av Nokias Series 40-telefoner.

8734836[/snapback]

Symbian har selvsagt ikke noe å gjøre der. Korrigert.

Det å si at operativsystemet er Series 40 blir jo som å si at KDE er et operativsystem. Grensesnitt eller menysystem er helt klart mer korrekt.

 

Hvor holder egentlig amobil til? Jeg ser at de aller fleste bildene dere tar med mobiler inne til test er fra Bergen. holder dere til i Bergen, eller bor det bare et par "anmeldere" i Bergen?

8733007[/snapback]

Hovedkontoret vårt er i Bergen, i etasjen over Godt Brød :)

Vi har også besetning (les: Silje Gomnæs) i Oslo sammen med Hardware.no og en del andre sider i nettverket. Også har vi frilansere litt diverse steder i Norge.

 

 

---

Og angående hodesett:

 

Vanlig 2,5 millimeters minijack-hodesett fungerer fint, og jeg går sterkt ut ifra at overganger til 3,5 mm gjør det samme.

 

 

 

Takk for tilbakemeldingene :)

Endret av CesiuM_e
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...