Gå til innhold

Lanserer egen mobilsekretær


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå klarer jeg selvfølgelig ikke å finne det igjen, men dette er en ripoff av et program jeg så for flere måneder siden på en microsoft side. Tror det var en MSDN side. Fant det i forbindelse med at jeg lette etter et away message program for WM. Det het tilogmed noe liknende, Mobile Assistand eller noe.

 

 

EDIT:

 

 

fant den.

 

 

 

http://blogs.msdn.com/windowsmobile/archiv...-secretary.aspx

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar
Det ser ut som et fint lite program, men hvor kan jeg få tak i det?

8482693[/snapback]

 

Programmet vil komme forhåndsinnstallert på samtlige mobiltelefoner med Windows Mobile som distribueres av Dangaard Telecom i Norge.

 

 

 

 

Nå klarer jeg selvfølgelig ikke å finne det igjen, men dette er en ripoff av et program jeg så for flere måneder siden på en microsoft side.

8482705[/snapback]

Ripoff og ripoff... Det finnes jo også andre applikasjoner som gjør det samme. Men dette vil være inkludert med telefonen. :)

Lenke til kommentar

Funksjonsmessig er Mobil Sekretær og Mobile Secretary fra Brian Cross veldig like. Den aller største forskjellen ligger i måten det er oppbygd.

 

Eksempelet til Brian Cross er ment som et eksempel på hva man kan få til i .Net CF 2.0, og er langt fra et ferdig produkt.

 

Mobil sekretær er skrevet i C++ og det merkes når man kjører applikasjonen. Den er mye raskere i både oppstart og i bruk. Jeg vil også påstå at brukergrensesnittet på Mobil sekretær er mye bedre enn eksempelet fra Brian Cross.

 

Øystein

Lenke til kommentar

Brukerne bes holde seg til sak og ikke person. Personangrep tolereres ikke, og i grove tilfeller vil den aktuelle brukeren bli fratatt tilgangen til forumet. Hva brukere mener om hverandre er ikke tema for tråden, og det er direkte ødeleggende for diskusjonen.

 

Innlegg med personangrep er blitt fjernet eller redigert. Brukere oppfordres til å bennytte p_report.gif funksjonen om man kommer over personfokuserte innlegg av negativ art, fremfor å kommentere det i tråden. På den måten kan moderator bedømme saken og vi unngår videre personkrangel.

 

(Dette innlegget skal ikke kommenters, da det blir ansett som off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på PM.)

Lenke til kommentar
Ja, men heter de ordrett oversatt det samme ? Nei.

Så om et program heter "Mobile Secretary" så kan ikke et norsk firma lage et program som har den samme benevnelsen, bare på det lokale språket? Er det å anse for å være en ripoff? ..og, tør jeg spørre; har du prøvd begge programmene for å finne ut om de oppfører seg/er utformet på den samme måten eller baserer du hele din uttalelse på navnelikheten?

 

Jeg spør bare fordi det er rimelig dårlig gjort å slenge rundt anklagelser uten å ha noe grunnlag for det.

 

Mr. Berg: God helg! :) Nyt en is i det gode været.

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar

Nei, jeg har ikke en WM mobil og har ikke prøvd noen av dem, men når det heter nøyaktig det samme, kun oversatt til norsk, og tilbyr akkurat samme funksjon (hvertfall av det som er beskrevet, mulig dette har mange flere jeg ikke har fått med meg.) Så er det litt ripoff imho.

 

 

Men en ting skal sies, det er ganske genialt, og noe jeg selv har etterlyst på forumet. Men siden jeg ikke har smartphone blir det vel vanskelig for meg å få noe slikt på telefonen.

 

Håper denne funksjonen etterhvert blir standard i mobiler forresten.

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar
Nei, jeg har ikke en WM mobil og har ikke prøvd noen av dem, men når det heter nøyaktig det samme, kun oversatt til norsk,

Tittelen er "oversatt" til norsk; du får det til å høres ut som om de bare har tatt kildekoden og kompilert sin egen versjon, slengt et klistremerke på det og solgt det til Dangaard. :)

 

og tilbyr akkurat samme funksjon (hvertfall av det som er beskrevet, mulig dette har mange flere jeg ikke har fått med meg.) Så er det litt ripoff imho.

Som oysts sier; "Mobile Secretary" er ikke noe program en gang, det er bare en liste med rutiner i et forslag på hva man kan få til i .NET for Windows Mobile. Det er faktisk ganske langt unna det og et ferdig program som atpåtil er klart til å distribueres.

 

Det kan egentlig sammenlignes med at noen på et forum i Brazil skriver "Hey -- how about this; a piece of software that let's you watch TV in your browser! It could be a plugin or something?" og om noen da lanserer dette (Adobe Flash f.eks?) så er det en ripoff? Hardly. En idé er en idé; en implementasjon er noe annet, og et faktisk produkt er noe heeelt annet. :)

 

Håper denne funksjonen etterhvert blir standard i mobiler forresten.

Du kan jo håpe, men det er jo tydeligvis helt pokka forbudt å lage slike programmer hvis Ola Dunk Amerikaner eller Joe Schmoe Berliner har tenkt en lignende tanke før. :)

Lenke til kommentar
Nei, jeg har ikke en WM mobil og har ikke prøvd noen av dem, men når det heter nøyaktig det samme, kun oversatt til norsk,

Tittelen er "oversatt" til norsk; du får det til å høres ut som om de bare har tatt kildekoden og kompilert sin egen versjon, slengt et klistremerke på det og solgt det til Dangaard. :)

 

og tilbyr akkurat samme funksjon (hvertfall av det som er beskrevet, mulig dette har mange flere jeg ikke har fått med meg.) Så er det litt ripoff imho.

Som oysts sier; "Mobile Secretary" er ikke noe program en gang, det er bare en liste med rutiner i et forslag på hva man kan få til i .NET for Windows Mobile. Det er faktisk ganske langt unna det og et ferdig program som atpåtil er klart til å distribueres.

 

Det kan egentlig sammenlignes med at noen på et forum i Brazil skriver "Hey -- how about this; a piece of software that let's you watch TV in your browser! It could be a plugin or something?" og om noen da lanserer dette (Adobe Flash f.eks?) så er det en ripoff? Hardly. En idé er en idé; en implementasjon er noe annet, og et faktisk produkt er noe heeelt annet. :)

 

Håper denne funksjonen etterhvert blir standard i mobiler forresten.

Du kan jo håpe, men det er jo tydeligvis helt pokka forbudt å lage slike programmer hvis Ola Dunk Amerikaner eller Joe Schmoe Berliner har tenkt en lignende tanke før. :)

8489210[/snapback]

 

Om det ikke en gang er et ordentlig program har egentlig ikke så mye å si, kan det utføre den funksjonen som Mobil Sekretær kan ? Hvis svaret er ja, så har det ikke noe å si hvordan de er i stand til å utføre den funksjonen, på hvilket grunnlag.

 

Og jeg har forstått at Mobile Secretary ikke er et program som er lagd for kommersiell utnyttelse, om det er en slags beta versjone eller hva man skal kalle det, så er det kanskje ustabilt og har dårligere brukervennlighet / vanskeligere å bruke enn Mobil Sekretær.

 

Eksempelet ditt er egentlig ganske dårlig spør du meg, da det som du sikkert har fått med deg her er snakk om et konkret produkt som faktisk fins, ikke en idé i noen sitt hode. Og jeg har aldri sagt at det er forbudt å lage slike programmer, tvert imot, men det er derimot lov å finne på et eget navn. Selv om jeg samtidig må innrømme at jeg ikke kommer på mange andre navn som kunne passet noe særlig bra heller. Alt jeg sier er bare at det er to programmer, et som muligens er mer et slags "proof of concept" og et annet som er lagd for kommersiell bruk. Når jeg da leste om dette programmet her som tilbyr samme funksjon, og heter nøyaktig det samme, oversatt til norsk, syns du da det er rart at jeg reagerte ?

 

 

Jobber du i Smart Phones Telecom eller ? ;)

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar
Når jeg da leste om dette programmet her som tilbyr samme funksjon, og heter nøyaktig det samme, oversatt til norsk, syns du da det er rart at jeg reagerte ?

Over hodet ikke, men jeg synes det er meget merkelig at du fortsetter å insistere på "ripoff" når du har gått litt dypere i saken enn bare å ha skummet fløten på toppen.

 

Jobber du i Smart Phones Telecom eller ?

Å gjesp, så utrolig predictable.. Nei, det gjør jeg ikke, men jeg jobber i samme bransje, og synes derfor det er leit at små norske aktører skal få "ripoff"-stempel slengt etter seg når de kommer med sine egenutviklede produkter.

 

 

 

Er jo en lignende funskjon innebygd i Nokia E61. Står "Avvis anrop med SMS", og så kan man f.eks skrive "Ringer deg senere, er i møte". Vet ikke hvordan dette fungerer, siden jeg ikke har prøvd det enda. Noen som vet?

Det fungerer faktisk helt utmerket. Man kan også endre teksten i SMS'en som går ut.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...