Gå til innhold

TEST: Hiper Clavier Aluminium


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selve tastene virker veldig like de på mitt Logitech Ultra-Flat. (Stort bilde) På dette har jeg ikke noe problem med tunge tastetrykk eller taster som henger seg, men den tette plasseringen er et mareritt. Særlig piltastene som du nevner. Det er nesten umulig å skrive på det uten å se på tastene. På andre tastaturer slipper jeg stort sett å se på tastaturer når jeg skriver. Den uvanlige plasseringen av Home, End, delete, insert, page down og page up er også en plage som gjør at man må bruke LFT-metoden (Let-Finn-Trykk) når man bruker det.

 

Jeg misstenker Hiper Clavier Aluminium og Logitech Ultra-Flat for å bruke den samme innmaten.

Lenke til kommentar
Med Ultra-Flat mener du den forrige versjonen av UltraX?

8397417[/snapback]

Nei, jeg mener ikke X-versjonen, men denne.

 

Ultra X har jeg på jobben. Den er i to versjoner. Den første hadde veldig lette taster, men tastene på to slike har sluttet å fungere/hengt seg opp så vi anskaffet to nye og de er litt annerledes. De er mer stillegående. Men bare for å gjøre det klart: Ultra X er glimrende med tanke på plassering av taster. Plasseringen er helt standard og meget behagelig i bruk. Den Ultra-Flat som jeg har hjemme har den plagsomme plasseringa av tastene. Hele tastaturet er mye smalere enn X-versjonen på jobben.

Lenke til kommentar

Jeg må ha knekk jeg, derfor bruker jeg microsoft sitt 7000 etellerannet..

funker greit med usb på tast. og mus..

touchpad på tastaturet i høyre hjørne og.. masse funksjonstaster og djævelsk tynt.. lite lyd og fine taster.. som en bærbar :)

MEN det er ikke de numeriske? tastene på høyresiden.. savnet dem litt i begynnelsen :cry: men nå er det ok :cool:

annbefales.. ps bra rekkevide :)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt samme tastatur som testen i ca 6 måneder. Har aldri opplevd

at noen knapper henger, eller at jeg må trykke "hardt" for at den skal registrere tastetrykk. Tror nok HW har fått en liten mandagsutgave...

 

Ellers er det plassering av knappene som trekker ned hos meg. Jeg trodde

først jeg skulle bli vant til det fort, men selv nå etter 6 måneder, så henderd

det jeg må leite etter f.eks. delete, pageup/down, home og end knappene.

Hadde jeg visste dette på forhånd (noe som er vanskelig uten å teste vel å merke) så hadde jeg gått for et annet tastatur.

 

Hvis man liker kompakte tastatur, så er nok dette en god kandidat, men

hvis du er vant til standard layout så er dette ikke noe for deg.

Lenke til kommentar

Ja, sant det, jeg sa navnet mitt da jeg bestillte og sa jeg ville ha en

av de bedre utgavene av det tastaturet.

:lol:

Neida, men tror du virkelig det er tilfelle? At noen er laget bedre enn gjennom

snittet? Ville tro at det var litt omvendt, at det blir laget noen som heller

er dårligere.

Lenke til kommentar
Ja, sant det, jeg sa navnet mitt da jeg bestillte og sa jeg ville ha en

av de bedre utgavene av det tastaturet.

:lol:

Neida, men tror du virkelig det er tilfelle? At noen er laget bedre enn gjennom

snittet? Ville tro at det var litt omvendt, at det blir laget noen som heller

er dårligere.

8398637[/snapback]

 

Hvis ikke alle produkter er eksakt like, så må jo noen være over snittet (eller for å si det på en annen måte, om noe er under snittet må også noe være over snittet). Det finnes jo alltid produkter som er bedre en snittet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har hatt det Hiper tastaturet i over et halvt år, og jeg har enda ikke vennet meg til det fordømte tasteoppsettet. Jeg er enig i at tastene kan være litt harde å trykke ned av og til, spesielt om du ikke trykker midt på tastene, noe som kan irritere noe inni granskauen!

 

Jeg klarte forresten å velte et tomt IKEA glass her en dag, og det datt ned av pulten og landet på den høyre "shift" tasten sånn at den knakk på den ene sida, så jeg kan med sikkerhet si at bortsett fra aluminiums-ramma så er det snakk om et ganske lite holdbart produkt.

 

Hadde det ikke vært for at jeg er en gjerrig sjel, og fordi det er så lite så hadde jeg nok bytta ut skraphaugen med en gang.

Lenke til kommentar
Gikk rett i søppeldunken etter kort tid, SYKT irriterende som spilltastatur

8399161[/snapback]

Har du ikke hørt om El-retur og Gi-bort muligheten på bruktmarkedet?

8399237[/snapback]

Sorry, jeg lar ikke andre overta et slikt drittastatur..

 

var noe helt galt med det fra begynnelsen av, dessuten får jeg ikke holdt inn mer enn 2 knapper av gangen, ellers reagerer den ikke.

 

Dette er håpløst når man spiller bilspill..

Lenke til kommentar

Vært eier av SE-versjonen i litt over et halvt år nå og sier meg over gjennomsnittet fornøyd med tastaturet. Det at tastaturet er litt seigt å trykke på gjør meg ingenting da dette fører til et mer stillegående tastatur, man skal være fjærlett på fingrene for å ikke klare å trykke ned disse knappene... :)

 

Kompaktheten er en tilvenningssak, verken mer eller mindre. Det tar jo liten plass på skrivebordet så her får du velge mellom kompakt design (Hiper), eller stor flytebrygge (Etc.)

 

Det negative jeg klarer å finne ved tastaturet er at det slites ut ganske raskt. Knappene er ikke like stillegående nå som de var i starten, men de lystrer like godt. Det er bare den evige "tikkingen" som har blitt sterkere. :)

Endret av Teds
Lenke til kommentar

Hmm.. Nå har jeg Hiper Special edition. Tastene er veldig gode, som på IBM T60 laptopen på jobben. Hvor tastene sitter er en vanesak, bare det er rett Qwerty oppsett så er resten bare en vanesak, som på en laptop.

 

Ikke opplevd noe heng i tastene, men for dere som er vant til "vanlige" PC tastatur, så kan nok dette være litt uvant. Men som tester sier, veldig individuelt hvordan man oppfatter tastatur.

 

Jeg syns dette er et RollsRoys tastatur, men kanskje ikke for alle... Prisen har jeg ikke noe å si på iallefall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...