Gå til innhold

Secure64 lanserer DDoS-sikret OS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I dag var jeg på "hallelujamøte" med VMware I Oslo, og jeg må si jeg ble egentlig ganske imponert over hva de kan gjøre med sin software. De snakket også veldig varmt om virtual appliances, eller virtuelle OS+program pakker klar til å kjøres på en virtualisert server. Kunne ikke unngå å se hvor genialt Secure64 vil bli i en slik sammenheng.

 

Nå ligger riktignok VMware milevis forran konkurrentene, Secure64 inkludert, på økosystemet rundt selve hypervisoren, og det ser ut til å være helt avgjørende per i dag, men de har nok litt dårligere hypervisor enn en god del av konkurrentene. Sannsynligvis mest som et resultat av at de har vært veldig tidlig ute og har vært nødt til å forholde seg til teknologi som ikke er veldig virtualiseringsvennlig. Secure64 skiller seg spesielt ut fordi de ser ut til å ha en god del finnesser som andre verken har eller kan få, pga. hardwarebegrensninger i x86 maskiner.

 

Slik jeg ser det er Secure64 kanskje det mest lovende kortet Itanium har å spille på for tiden. Kanskje ikke så rart at det er samme mannen bak Secure64 og prosjektet som ble til Itanium.

 

Det skal uansett bli veldig interessant å se hvordan dette hypervisor markedet utvikler seg etterhvert som VMware får reell konkurranse, noe de egentlig ikke har i dag slik jeg ser det. Det er i allefall mye penger å hente her så konkurrenter vil vi nok se mange av.

Endret av Anders Jensen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...