Gå til innhold

SE får tilgang til Kodak-patenter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mobilkameraene bør holde seg til de 3,2 megapixlene som nå er det høyeste til salgs i en telefon til salgs i Norge pr. i dag, og heller forbedre, som Sigmund_Freud nevner, optikken (alle viktigst), blitz og etterhvert zoom.

 

Optisk zoom er en ting som tar plass, men mange kameraprodusenter løser dette ved å bruke foldeobjektiv, som lar objektivet ligge inne i det tynne kameraet. Likevel kan man ha 3x optisk zoom på disse, og jeg tror det er denne løsningen som må benyttes på telefoner. Zoom gjør også at bildekvaliteten blir dårligere, siden optikken skal fungere like godt ved flere brennvidder.

 

Blitz krever mye bedre batteriteknologi enn den som er i dag, mener jeg, en blitz som sitter i et normalt digitalkamera tar veldig mye batteri. For all del, de må bare prøve å implementere det, men jeg tror det kommer til å suge så mye batteri at det er nesten håpløst.

 

Konklusjon:

 

1: Få til skikkelig optikk (Sony Ericsson kan nytte seg av Sonys kunnskap innen foldeobjektiv, se bare på T-serien til Sonys Cybershot digitalkamera...)

2: Deretter kan de begynne å eksperimentere med zoom

3: Og innimellom dette kan de prøve seg på skikkelig blitz

Lenke til kommentar

Helt enig angående oppløsning, optikk og zoom. Angående blits mener jeg derimot SE allerede er godt på vei med hva som sitter i K800i. Det er naturligvis langt igjen før man kommer på høyde med hva som sitter i gode digitalkameraer, men den fungerer faktisk bedre enn hva som sitter i skikkelig billige dritkameraer.

 

I følge ryktene skal oppfølgeren til K800i få 5MP så når jeg allikvel hadde lyst på en smarttelefon virker ryktede Elena med 3MP mer fristende. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...