Gå til innhold

Snakker helst via SMS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
- Tenåringer har fortalt meg at samtaler via både ansikt til ansikt, telefon og e-post er en kald måte å kommunisere på, og at den du kommuniserer med ikke er til å stole på. Men måten man virkelig kan være oppriktig på, er via SMS og lynmeldingstjenester, sier English-Lueck til Science & Technology.

Eg vil no heller påstå at SMS er ein måte å skjule seg på, du har eit problem om du ikkje kan snakke med folk ansikt til ansikt. Det vil sjølvsagt være situasjonar der dei helst hadde tatt samtalen på SMS, men det er feigt. Ta for eksempel det å slå opp med ein kjærast på SMS, makan til pinglegreier.

 

Du blir tøffare av å kommunisere med folk via tekst, men eg synest ikkje det er ein heldig utvikling.

Lenke til kommentar

Helt enig med Zeph her, det å velge SMS fremfor Ansikt<->Ansikt er pysete, og det er en dårlig egenskap å velge SMS fremfor Ansikt til Ansikt.

 

Jeg har ALDRI hørt at en Tenåring har sagt at det å kommunsiere ansikt til ansikt og via telefon er en kald måte, og ikke til å stole på.

 

Man kan ALDRI være sikker med SMS og lynmeldingstjenester som MSN, fordi det er fullt mulig å finne ut passord, og å sende med falsk avsender på SMS. Jeg har selv vært offer for det.

Lenke til kommentar
Hva mener du med at man blir tøffere av å kommunisere med folk via tekst? At man framstiller seg som tøffere?

 

Er ikke noe gøy når man prater med noen og de viser seg å være noen andre.

7020545[/snapback]

Det eg meiner er at folk kan sei ting via SMS eller internett som dei normalt aldri ville gjort ansikt til ansikt.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...