Gå til innhold

TEST: Dell XPS M1710


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne maskinen, en utviklet og perfeksjonert utgave av første revisjon (navnet mitt) ser ut til å yte svært godt. Maskinen er robust og når de har fått vekk barnetendensene til første og andre generasjon (9300 som jeg har) virker dette som et svært godt kjøp, til tross for prisen. Det blir dog stasjonær på meg neste gang :)

Lenke til kommentar

Burde det ikke vært testet med litt høyere oppløsninger?

 

Jeg forstår jo at de forrige maskinene kun har vært testet i lave oppløsninger, men det hadde jo vært gøy for sammenligningen sin del å se hvordan maskinen yter i oppløsninger over 1024 x 768.

 

Det er jo snakk om en skjerm med 1920x1200 i oppløsning, hvilke spill kan det fungere på feks?

Lenke til kommentar

Fin test! Og fin maskin! Når har jeg ikke sjekket, men jeg vil tro det er mulig å få prisen en del ned ved å kjøpe minne og disk fra vanlige nettbutikker i stede. Dell er gjerne meget dyre på disse delene...

 

Burde det ikke vært testet med litt høyere oppløsninger?

 

Jeg forstår jo at de forrige maskinene kun har vært testet i lave oppløsninger, men det hadde jo vært gøy for sammenligningen sin del å se hvordan maskinen yter i oppløsninger over 1024 x 768.

 

Det er jo snakk om en skjerm med 1920x1200 i oppløsning, hvilke spill kan det fungere på feks?

6595938[/snapback]

Enig, selv om det ikke blir en test mot de andre, hadde det vært greit å se ytelsen for det.

Lenke til kommentar
Hvis noen skal ha denne, lag egen tråd og laaang erfaring.

 

Forøvrig kunne jeg tenkt meg å hatt denne i jobbsammenheng. I kjedelige møter sleper du den opp på bordet, skrur på discolysene og subwooferen, og tar deg en runde BF2. :)

6596129[/snapback]

 

Hmm, la inn en erfaring på denne i midten av Mai, men nå er den plutselig borte :/ Mener å huske den da lå inne som Inspiron XPS M1710.

 

Kort sagt er jeg enig i alt testeren sier om solid kabinett, stillegående, bra tilkoblingsmuligheter etc. Kjører Oblivion i 1400x1050 med HDR (4x AA går også bra) med siste Natural Environments patch uten tegn til hakking (har ikke testet høyere oppløsning).

 

Lyden er veldig bra til å være bærbart, men ikke forvent å få stort mer bass enn en vanlig bærbar cd/radio (romling er fortsatt ikke-eksisterende).

 

Designet er rått og vekker oppsikt, jeg får til og med lov til å ha den på stuebordet til dama selv om det er andre til stede (det sier mer enn man skulle tro) :blush:

 

Skjermen er veldig, veldig bra bortsett fra når du får lys på den. Aller verst er det med lys fra siden, da ser man ikke noe som helst pga det glossy belegget.

 

Den medfører også endel ekstra kostnader da man ikke klarer å la være å sette seg i comfort-vogna til NSB når man skal ut på tur :) Ang vekten på 4kg så synes jeg ikke dette fortjener "reaksjonene" det får, jeg synes det er tall-sammenligning og har lite med virkeligheten å gjøre. ALLE uten muskelsvinn klarer å bære 4kg ganske langt uten å oppleve det som tungt. Skal man reise mye, kjøper man seg en rykksekk i stedet for bæreveske. Med litt godvilje og tilpasninger er dette en maskin det er helt uproblematisk å ta med seg. Kensington Contour er en veldig god sekk til denne, den kan tilpasses til ryggen din og har hofte-belte som avlaster skuldrene dersom du skal gå Besseggen med maskina (for eksempel).

 

Har du masse cash, er lei av å måtte sette av et halvt rom til pc'n og vil spille på hotellrommet / på besøk hos mor&far etc, så er dette et knallkjøp. Etter å ha bygget maskiner i snart 16 år, er dette maskina som har gitt meg minst krøll og mest glede. Mangelen på diskplass løser jeg via usb og nettverk, og trenger jeg stor skjerm så har den både dsub og dvi plugg. Disse kan dessverre ikke brukes samtidig :/

Lenke til kommentar

Det finnes svært få bærbare (ikke mange ferdigbygde stasjonære heller) med slik enorm ytelse. Den leverer akkurat det den bør utifra specs. Men klart mest imponerende er designet, skjermen og kvaliteten, her var sjeldent mange lovord å lese.

 

Utseendet gjør seg best på LAN etter min mening (ikke at det er av veldig liten betydning) , men hvis man får samme ytelse til lavere pris ville nok det vært mitt førstevalg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...