Gå til innhold

Endelig ny driver for X-Fi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har brukt beta driveren til 2.09.0001 siden mai - og allerede da fikset den MYE bugs. Sammen med siste versjon av Asus Updater (v.70602) kan man nå flashe bios fra Windows igjen.

 

Tidligere måtte dette gjøres FØR man installerte X-Fi driverne, ellers fant Asus Update ikke noe Aus-kort. Nå fungerer det i alle fall som det skal med mitt A8N-SLI Premium og X-Fi Fatal1ty kort.

 

Men ting tok jaggu tid..

Lenke til kommentar

ang 3.partsdrivere til creative lydkort har man f.eks. muligheten til å bruke KX-project driverene.

 

Jeg bruker disse på mitt soundblaster live value, og det fungerer mye bedre til musikkproduksjon enn de orginale driverene fra creative.

 

De er forsåvidt ikke like gode til spill og film, men fungerer fint likevell.

Lenke til kommentar
Hvilke bugs er det dere sikter til? Har ikke opplevd noen, tror jeg.

6432621[/snapback]

 

Problemer med enkelte nforce4 kort - umuliggjorde å flashe bios med Asus Updater (regelmessig)

 

Knitring i headset, både i desktop på Windows og enkelte spill (uregelmessig)

 

Lyden i Joint Operations bl.a. kunne plutselig bli borte - måtte restarte spillet.

 

Dette er hovedsaklig de problemene jeg og de jeg kjenner har opplevd med Fatal1ty kortet og Asus A8N-SLI Premium, og både orginaldriverne og "oppdateringen" som kom i november 2005.

 

Bare jeg som ikke er plaget av bugs i X-Fi? :p

 

Jævlig irriterende å bytte mellom game og entertainment mode hele tiden da, det skal sies. Mulig å lage noen raskere måte (hotkeys) eller automatisk måte å bytte mode på?

6432580[/snapback]

 

Under installering av driverne valgte jeg Entertainment mode som default - altså at den starter i dette ved oppstart. Men jeg kopierte snarveien til mode switcheren, og la den som quick launch. De gangene jeg skal spille tar det meg 5 sekunder å slå over til game mode.

Lenke til kommentar
Knitring i headset, både i desktop på Windows og enkelte spill (uregelmessig)

 

Jeg sliter med knitring i lyden nå..Holder på bli gal..(jeg har ikke ennå innstallert disse nye driverne ennå..må restarte maskinen min først..gidder ikke ennå)

Håper knitringen forsvinner når jeg får innstallert disse nye driverne ;-)

Lenke til kommentar

Disse fikset definitivt ikke noe særlig i Quake 4. - Faktisk ble ting verre.

 

Jeg spiller Quake 4 relativt hyppig og må si at disse driverene var en nedtur. Fra egentlig ikke å hatt noen store problemer med X-fi kortet i Quake 4, har jeg nå problemer med at lyden kutter. F.eks:

 

-> Når jeg sender ut et par granater rett etterhverandre vil lyden til den 2. granaten klippes bort.

-> Samme gjelder Shaft- og shotgunfirelyden med mer i 2. skudd.

 

Knitring har jeg også hatt problemer med, men har enda ikke brukt disse driverene så lenge at jeg har merket noe til det helt enda.

Lenke til kommentar
Knitring i headset, både i desktop på Windows og enkelte spill (uregelmessig)

 

Jeg sliter med knitring i lyden nå..Holder på bli gal..(jeg har ikke ennå innstallert disse nye driverne ennå..må restarte maskinen min først..gidder ikke ennå)

Håper knitringen forsvinner når jeg får innstallert disse nye driverne ;-)

6432701[/snapback]

Enkelte andre har opplevd "knitring" pga en overbelastet PCI-buss. Har du andre kort på PCI-bussen din? Det kan i visse tilfeller hjelpe å bytte plass

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Enkelte andre har opplevd "knitring" pga en overbelastet PCI-buss. Har du andre kort på PCI-bussen din? Det kan i visse tilfeller hjelpe å bytte plass

 

Nå er det bare tull her..Jeg har restartet maskinen..(fordi jeg prøvde å innstallere de nye driverne men fikk beskjed at jeg hadde ikke restartet etter sist jeg innstallerte lyddrivere,som er bare tull..vel vel..jeg restartet maskinen..kom inn i windows/på desktopen..kjørte igang innstallasjonen av de nye driverne så får jeg søren med beskjed om at jeg ikke har restartet etter sist innstallerte drivere..hææ? nå skjønner jeg ingenting...vel jeg sletter alt jeg har av creative filer jeg har på maskinen og kjører kun de nye driverne som jeg nettopp har lastet ned..se om det funker da..heheh

 

Hmm..ja jeg kan teste med å skifte kortet til en annen pci port..

Får teste det litt senere hvis det ikke blir noe forandring etter innstallering av de nye driverne ...

 

Nå slettet jeg alt jeg hadde av Creative drivere,Ja til og med creative sine programmer (sikkert unødvendig men men) Og nå fikk jeg innstallert de nyeste driverne fra creative uten noen problemer.hehe.

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

Har ikke hatt et eneste trøbbel med X-Fi, og jeg sitter på en PC med et nForce4-brikkesett, som er det brikkesettet som skal ha hatt problemer med ustabilitet og inkompatibilitet. Dette skal være løst ved nye BIOS-oppgraderinger, og jeg pleier å oppgradere BIOS så fort det kommer nye versjoner :)

Lenke til kommentar

Syntes vi endelig kunne få en ny driver til Audigy 2 ZS Platinum Pro.

 

Leit at Creative discontinuer støtten for eldre hardware så kjapt...

Blir jo nesten tvunget til å oppgradere hardware kun for å få nyere drivere.

 

(Nå blir Hardware audio noe annerledes i windows vista så vidt jeg har lest, så det er nok lurest å ikke kjøpe noe enda.. før man vet mer.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...