Gå til innhold

Kulturo: Helgens anbefalinger - uke 23


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg så rødhette forrige helg, og dere som mener det er en barnefilm kan ta dere en schnitzel. Personlig mener jeg den slår Istid-filmene, men småbarn har neppe mer utbytte av denne filmen. Anbefales alle som er litt stø i engelsk (da mye av humoren går på dette), særlig den gale geita som dere finner klipp av her: http://video.google.com/videoplay?docid=48...13&q=hoodwinked

 

Videre så jeg også Jarhead da den gikk på kino, og her ble jeg ganske skuffet etter mye god kritikk. Joda, filmen kunne fort ha vært bra, hadde det ikke vært for handlingen. Det som skjer er stort sett at vi får et nokså spennende innblikk i tilværelsen til amerikanske soldater i midtøsten som gjør så mye som.... absolutt ingenting!

 

Helt mot slutten får de seg endelig et oppdrag, men neida - det blir avblåst. Det eneste positive jeg har å si om denne filmen er at den inneholder hest. Sånn bokstavelig talt.

Lenke til kommentar

jarhead er konge.

 

jeg liker det faktum at usa kommer med filmer som jarhead og syriana om dagen. og ikke spyr ut krigskalkuner som pearl harbour og lingnende. vel, det gjør de sikkert, men jeg har da sluppet å se de i allefall ^^

 

rødhette filmen ser rå ut.

jeg har fortsatt også tilgode å se slipp jimmy fri og istid 2. spørs om det blir en animert kveld snart :)

Endret av Demogorgon
Lenke til kommentar

Sannheten om rødhette er genial!

Jeg dro på kino sammen med en vennine og så den.. Det var kun jeg og hun som synetes den var morsom. Eller det var vell mer kunne vi to som var gammel nok til å skjønne den. For det var en god del små unger der.

Synes også at den norske filmen var utrolig dårlig. Så den senere på engelsk. Den var mye bedre, som tidligere nevnt i denne tråden.

Kanskje også fordi at jeg var sånn små brisen når jeg så den engelske :innocent:

 

 

Jarhead er en utrolig genaial film.

Når jeg først hørte om den trodde jeg det skulle være enda en klassisk krigs film.

Men etter jeg hadde sett den skjønte jeg at det å være en amerikans soldat ikke er slik som man tror.

En ny og bra vri på krigs film.

Lenke til kommentar
Etter at jeg leste hva dere skrev, så fikk jeg lyst til å se en eller flere av filmene. :)

6277697[/snapback]

 

Nå fikk desverre ikke jeg mulighet til å anmelde Sannheten om Rødhette når det var pressevisning på den, men har sett den i ettertid, og hadde glatt gitt den 7 eller 8. Veldig festlig film, om enn gjerne bittelitt cheesy.

Lenke til kommentar
Jarhead er det vell ganske blandede inntryk av, virker som man enten liker den eller hater den nesten.

Vi omtalte den når den gikk på kino og da fikk den karakteren 3.

Sannheten om rødhette så jeg omtalt i det ikke-så-alt-for-bra-bladet spirit i dag, de slaktet den totalt og ga den en 1-er. Tydeligvis blanded følelser rundt den også ;)

6276918[/snapback]

 

jeg fatter ikke helt at jarhead kunne slaktes slik.

 

en av de få filmene jeg føler jeg hadde utbytte av å se.

 

musikken der er også god.

men den faller absolutt kort i forhold til Syriana. det er en utrolig god film.

Lenke til kommentar

Jeg så Jarhead i kveld og jeg kan ikke si at jeg ble så veldig imponert. Det var en ganske kjedelig film. Det hendte rett og slett alt for lite selv om den sikkert beskriver livet til soldatene veldig bra.

 

Men musikken og filmklippene var veldig bra.

Det var rett og slett helt nydelige filmklipp. Det virket nesten som de bare hadde brydd seg om å lage en "pen" film og ikke en spennende film.

Lenke til kommentar
Jeg så Jarhead i kveld og jeg kan ikke si at jeg ble så veldig imponert. Det var en ganske kjedelig film. Det hendte rett og slett alt for lite selv om den sikkert beskriver livet til soldatene veldig bra.

 

Men musikken og filmklippene var veldig bra.

Det var rett og slett helt nydelige filmklipp. Det virket nesten som de bare hadde brydd seg om å lage en "pen" film og ikke en spennende film.

6283816[/snapback]

 

jeg ville da saktens tro de har satt ut for å lage en god, realistisk film som setter populærtrua av et soldatliv og krigføring litt i perspektiv.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...