Gå til innhold

Test: Nokia 6125


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Som sagt, så har 6125 gode talltaster. Dette skyldes i stor grad måten tastene er utformet på, med en forhøyning i midten, samt størrelsen. I tillegg er tastene lette å trykke inn, de bråker ikke, og de er logisk lagt opp for å kunne skrive for eksempel meldinger med én hånd. Bra Nokia!

 

Nokia har da hatt samme tasteoppset i mange år nå, så hvorfor bemerke det først nå? Hadde dere sagt det første gang tastenes plassering endret seg hadde det vært ok, men nå ser jeg ikke helt poenget. Måtte bare være at nye brukere vil ha nytte av infoen...

 

--

 

Ser ut som en ok telefon med veldig god respons (noe jeg liker), men synd den kommer i skyggen av 6131, som overgår den på design og skjerm, men fortsatt har de samme funksjonene og er mindre.

Lenke til kommentar
Men en tykkelse på 2,36 cm blir ganske mye i sammenligning, og vi må trekke frem kolosser som Sony Ericsson Z800i og LG T5100 fra hukommelsen for å kunne finne så tykke kamskjellstelefoner.

:dontgetit: Hva snakker dere om? SE Z520i er 2,4cm tykk og dette er det dere skrev om den:

Z520i er ikke den minste kamskjelltelefonen du kan kjøpe i Norge i dag, men er likevel langt i fra noen kjempe.

Er dere ikke helt enig med dere selv idag? :hmm:

Lenke til kommentar

Vel, nå er Z520i en ganske gammel telefon, så det er sagt. Siden vi testet Z520i har vi sett bevis på at kamskjellstelefoner kan gjøres langt tynnere (feks. BenQ-Siemens EF81, Motorola V3i), og det setter nok en ny norm for hvor tykk en kamskjellstelefon kan være før den betegnes som fet. :)

Lenke til kommentar

Så Z520i var ikke fet når den var ny, men 6125 er fet fordi den sammenliknes med andre telefoner idag? Greit nok, men å sammenlikne med kolosser som Z800i er unødvendig. Det er ikke bare tykkelsen som teller, selv om alle produsenter (og dere også tydeligvis) mener det. En telefon behøver ikke å være en koloss bare fordi den er tykk. Jeg personlig opplever min Z520i som mye mindre og nettere enn Razr-telefonene. De blir for brede og høye for meg. Virker som om de bare har hoppa på en vanlig telefon, og så har volumet bare blitt skvisjet ut i de to andre retningene.

 

Men dette er og blir en smakssak. Bare reagerer på at dere nesten definerer 6125 som en koloss. Eller i det minste sammenlikner den med kolosser, for jeg finner denne størrelsen mye nettere enn de telefonene du nevner her.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...