Gå til innhold

TEST: Corsair Twin2X-1024 8500UL


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ikke helt hva som er så bra med disse sakene her, det er tross alt mindre enn 5% ytelsesøkning:

 

SienceMark 2.0: 4,45%

Everest 2.0: 2,74%

Sandra 2005: 1,58

 

At det blir merket med "anbefales" er direkte misvisende! Billigste DDR2-667 koster rundt 814 kr. Prisforskjellen er ikke verdt 5% ekstra ytelse!

Lenke til kommentar
Modulene er ikke uventet myntet på spillere og overklokkere, og da spesielt de (få) som besitter en Intel Extreme Edition-prosessor med 1066FSB. Med disse modulene i systemet skal det nemlig være mulig å kjøre både minne- og systembussen synkront, noe som byr på en teoretisk båndbredde på hele 8,5 GB/s per minnekanal!

 

 

Man trenger ikke PC8500 for å kjøre 1:1 på 1066Mhz bus prosessorene til Intel, hvordan får du til det?

 

De prosessorene du snakker om kjører FSB på 266Mhz, altså trenger man kun PC4200.

Når sant skal sies, finnes det knapt DDR2 som ikke kan kjøre 1:1 på en 1066Mhz prosessor.

 

Med to slike brikker i DC har man en båndbredde på 17GB/s .. men det hjelper pent lite når Intel sin QDR bus ikke klarer mer enn 8.5GB/s ved 266Mhz.

 

Med PC8500 kan man kjøre 1:2, men det er langt fra synkront.

 

 

Mest sannsynlig tjener man mye mer på å slippe ned hastigheten litt og tighte timings. Kunne vært artig å se.

 

Har du lite å finne på i kveld, så kan du altids kjøre en liten test.

Lenke til kommentar
Har hørt rykter om at høyt klokkede DRAM moduler (DDR1 og DDR2 for entusiaster) har en tendens til å degraderes med tiden. Noen som har hørt lignende?

6084871[/snapback]

 

Det er direkte logisk tipper jeg, høyere spenning og større varmeutvikling bør nok gjøre sitt for å forkorte levetiden "betraktelig".

 

Sannsynligvis så vil man ikke merke dette i et system hvor minnemodulene har godt med kjøling rundt seg (luftflyt direkte på eller om).

Lenke til kommentar
Ser ikke helt hva som er så bra med disse sakene her, det er tross alt mindre enn 5% ytelsesøkning:

 

SienceMark 2.0: 4,45%

Everest 2.0: 2,74%

Sandra 2005: 1,58

 

At det blir merket med "anbefales" er direkte misvisende!  Billigste DDR2-667 koster rundt 814 kr. Prisforskjellen er ikke verdt 5% ekstra ytelse!

6083890[/snapback]

 

 

Helt ENIG! Men det er jo Corsair, det kan ikke slå feil (mener HW.NO skribent).

 

Samme som med biler, BMW og Merc er bakhjuldrevet og de er BEST, uansett (i følge autofil bladet). De har jo priset BMW 1 serie opp i skyene, mens den ble FULLSTENDIG slaktet av BBC Topgear teamet, hvem skal man tro?

 

Jeg velger BBC, hvem velger du?

 

staljin

Lenke til kommentar
hm....så ddr2 øker bare mhz, men ikke båndbredde da tydeligvis.
I bunn og grunn vil jeg snarere si tvert imot. DDR2 leverer cirka dobbel båndbredde på samme kjernefrekvens, men I/O bufrene går riktignok på dobbel frekvens. Grunnen til at den overlegne båndbredden sjelden vises i tester er at minnetrafikken begrenses av FSBen. Jeg synes det gir liten mening å sammenligne på den måten HW.no gjør her.

 

så kan noen forklare fordelen med ddr2 for meg igjen?
Så langt jeg kan se har ikke DDR2 en eneste ulempe, bare fordeler. DDR2 har bedre båndbredde, lavere produksjonskostnad, høyere kapasitet og lavere effektbruk/varmeutvikling. De beste brikkene har til og med klart lavere tilgangstider.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...