Gå til innhold

Ukens mest unyttige


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke helt dere har forstått hvordan denne klokken fungerer. Tekstremsen i ytterkant inneholder faktisk alle klokkeslettene, formulert som "more like around eight" eller "and then it will also become ten". Poenget er altså at du kan finne ut sånn ca hva klokken er, men ikke nøyaktig, ved å snurre den rundt på et skrivebord. Er nok et lodd inni den som flytter seg rundt ettersom tiden går, og dermed får den til å stanse på riktig klokkeslett.

 

clock.jpg

Lenke til kommentar

Dere glemte å ta med viktige ting i denne artikkelen!

 

Denne "klokken" er en stilig og behagelig tankevekker til alle som stresser rundt og skal rekke alt. Vi er rett og slett idioter og denne klokka forteller det på en bra måte.

 

Den er også enkelt laget og pynter godt opp og lager en artig "feeling" i hjemmet, i motsetning til rotete og billige fiber-optiske planter og "lynkuler" (du vet de derre glasskulene som gir lyn når du tar på dem. morsomme i fem minutter så ser de bare billige ut)

 

 

 

Trough a custom designed clockwork, this clock reveals the time by slowly rolling circles on your tabletop, allowing you to read different parts of the continuous sentence on it’s face. This design is a reaction on the tendency to plan our daily lives to the minute, because this clock only tells you the hours, so you are forced to answer the question “what time is it?” with the phrase “it’s about… o’clock”.

 

The slow continuous motion, and the continuous sentence force you to relax a bit when looking for the time. Available in black, white, red, and yellow. Time-Sentence in English.

 

 

hmm ville vært artig å prøvd å leve etter en slik klokke en stund... "jada kamerat vi møtes sånn around ten på rundkjøringa"

Endret av Gambler FEX online
Lenke til kommentar

Genialt at artikkelskriver faktisk misforstår konseptet med produktet :)

 

Denne skal kjøpes. Skal bare ta en kikk på prisen først, får håpe jeg ikke ombestemmer meg. Denne var virkelig nydelig.

 

edit: Ah, det var det ja. Prisen var litt vanskelig å finne. Tror jeg sender en mail i løpet av dagen, uansett, etter å ha tatt en kikk på de andre produktene, blir denne kanskje en anelse dyr likevel.

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Ved første øyekast tenkte jeg å slenge inn et lite ordspill på "tidløs design", men så ser jeg jo at klokka faktisk fungerer og har en hærlig ustresset forhold til tid. Jeg kunne godt tenkt meg å ha en sånn her hjemme, men avventer et eventuellt kjøp til jeg vet om den tikker, om jeg har plass til den og prisen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...