Gå til innhold

EFI får gjennomslag med "Santa Rosa"?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ar´Kritz: Nei. 32-bit Vista støtter ikke EFI.

5953604[/snapback]

Vel, en eller annen versjon av Vista MÅ støtte EFI. Greit nok, 32bits versjonen støtter kanskje ikke EFI, men tar jeg ikke feil kan da Apple-maskinene kjøre 64bit og den versjonen av Vista vil støtte EFI.

Lenke til kommentar
Ar´Kritz: Nei. 32-bit Vista støtter ikke EFI.

5953604[/snapback]

Vel, en eller annen versjon av Vista MÅ støtte EFI. Greit nok, 32bits versjonen støtter kanskje ikke EFI, men tar jeg ikke feil kan da Apple-maskinene kjøre 64bit og den versjonen av Vista vil støtte EFI.

5953814[/snapback]

Vel dagens Macbooker bruker vel 32bits CORE CPUer fra Intel. Det som jeg synes høres rart ut er at 32bits versjonen av Vista ikke skal støtte EFI, mulig det kun gjelder betaversjonene? Trodde den endelige versjonen av Vista ikke skulle komme i separate 32bit og 64bits versjoner.

Lenke til kommentar
--Zip-- Trodde den endelige versjonen av Vista ikke skulle komme i separate 32bit og 64bits versjoner.

 

Det er umulig at den ikke kommer i separate versjoner, da 32bit er forskjellig fra 64bit. Jeg mener å ha lest at den komme på samme DVD plate dog, men det er garantert to forskjellige operativsystem på samme plate.

Lenke til kommentar
--Zip-- Trodde den endelige versjonen av Vista ikke skulle komme i separate 32bit og 64bits versjoner.

 

Det er umulig at den ikke kommer i separate versjoner, da 32bit er forskjellig fra 64bit. Jeg mener å ha lest at den komme på samme DVD plate dog, men det er garantert to forskjellige operativsystem på samme plate.

5954100[/snapback]

Den kommer ikke i separerte versjoner.

Men de "dårligste" versjonene som Basic og Starter Edition støtter ikke 64bit og EFI.

 

Men det blir ikke noe problem å kjøre andre versjoner enn Basic og Starter Edition av Vista på senere versjoner av Intel-macene fordi Intel antagelig vil lansere sin nye 64bit strøm-sparings prosessor Merom sammen med "Santa-Rosa" og vis jeg tipper riktig kommer antagelig Apple til å lansere en ny MacBook Pro med "Santa-Rosa" med en Merom prosessor og sitt nye operativsystem Mac OS X Leopard som er ventet å bli lansert på Macworld i januar 2007.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
64bits og 32bits Vista må ivertfall skilles, siden det er lite fra 32bitsen som kan brukes med 64bits.

5955920[/snapback]

Det kan jo hende at alt kommer på en DVD. Vista er uansett for stor til å få plass på en CD.

5956141[/snapback]

Mitt innlegg kunne misforståes, men jeg sa ingenting om det ikke kommer på samme plate. Det jeg mente var ivertfall at innstallasjonene må ligge hver for seg (gjerne på ei DVD-plate), siden de bruker ulike DLL-filer osv.
Lenke til kommentar

Vista vil IKKE støtte EFI, hverken i 32 eller 64 bits. Slik er det sagt nå på nntp://betanews.microsoft.com.

 

Per i dag er 32 og 64 bit Vista på hver sin DVD plate som er omkring 3 gig store. Server og klient er adskilte.

 

Jeg vet at det jobbes med å samle ting, slik at uansett hvilken versjon av vista en velger, så er det samme medium som brukes. Hva som er resultatet av dette får ikke jeg vite før jeg får testet neste build som jeg håper kommer i morgen.

 

At Microsoft kan tenkes å revurdere dette i en hotfix eller noe slikt kan meget godt tenkes, men det blir ren spekulasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...